کد خبر 1219698
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
امیرعبداللهیان

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال این است که در عرصه میدان دست ما را خالی کند، اظهار کرد:صهیونیست‌ها در یک باتلاق جدی گرفتار شده‌اند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز در نشست مدیران رسانه و خبرنگاران با موضوع «فلسطین از قبله اول مسلمین تا مهمترین چالش جهانی» با بیان اینکه بحران فعلی و تجاوز ظالمانه رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و قدس را نباید در برهه فعلی ببینیم اظهار کرد: اگر بخواهیم در سال‌های اخیر رویکرد کنشگران اصلی در نظام بین‌الملل را مورد واکاوی قرار دهیم، از سال ۲۰۱۱ میلادی با پدیده‌ای با عنوان «بیداری اسلامی» یا «بهار عربی» مواجه شدیم و اتفاقی مهم رقم خورد.

وی افزود: در این برهه جهانیان شاهد بودند نظام‌های سیاسی و رژیم‌های دست‌نشانده آمریکا و برخی از نظام‌های مبتنی بر یک خانواده در برخی از کشورها با چالش و فروپاشی مواجه شدند مانند بن علی در تونس، علی عبدالله صالح در یمن، حسنی مبارک در مصر و ...؛ ضمن اینکه ویژگی بارز جنبش در هر یک از این کشورها این بود که نتیجه مطالبات مردم به لحاظ هدفگذاری، عمدتاً مطالبه اسلام‌خواهی و عدالت‌خواهی بود.

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ادامه داد: در درجه دوم مدل طرح این مطالبات به صورت خودجوش از یک الگوی نسبتاً واحد پیروی می‌کرد به طوری که در پایتخت این کشورها یک میدان بزرگ و تاریخی محل تجمع خودجوش مردمی شد که با استفاده از فضای سایبری و فیس‌بوک مردم را برای اعلام مطالبات و تجمع دعوت می‌کردند و نتیجه آن این بود که با برگزاری انتخابات به شیوه دموکراتیک جریان‌های اسلامی انتخاب و قدرت را در دست می‌گرفتند.

وی ادامه داد: در نتیجه این اتفاقات یک مهندسی معکوس صورت گرفت و وقتی آمریکا متوجه شد این اتفاقات باعث می‌شود در این کشورها دولت‌هایی که طرفدار رژیم صهیونیستی نیستند بر سر کار می‌آیند، تصمیم گرفت به قلب سوریه که می‌تواند در صحنه مقاومت، محل انتقال موشک باشد و مرکز حمله به کشورهای دیگر باشد، نفوذ کند.

امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در روز پنجم خردادماه اظهار کرد: از هم اکنون تهاجم‌ها از سوی جریان استکبار آغاز شده و آمریکایی‌ها و متحدان آن که دنبال سرنگونی نظام سیاسی سوری بودند، دنبال تحریم این رویداد سیاسی هستند.

وی با بیان اینکه در حمله به سوریه ۷۰ درصد زیرساخت‌ها از بین رفته و ۷۰۰ هزار کشته و شهید بر جا مانده است افزود: ضمن نقش اثرگذار مستشاران ما در کمک به سوریه، برخی از مدافعان حرم از کشورهای مختلف حضور داوطلبانه داشتند و در مقاطعی با اقدامات دیپلماتیک ایران و نقش استراتژیک سردار سلیمانی و دستگاه‌های سیاسی و نظامی، روس‌ها قانع شدند منافع آنها با حضور در مبارزه با تروریست تأمین می‌شود و به این موضوع ورود کردند.  

محور آمریکا و رژیم صهیونیستی درصدد تجزیه عراق، سوریه، ایران، ترکیه و مصر

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تأکید بر اینکه هدف از حمله به سوریه توسط غربی‌ها تجزیه این کشور بود ادامه داد: طبق نقشه استکبار، قرار بود عراق نیز تجزیه شود و درست به همین دلیل آمریکا به نام دموکراسی و رهایی مردم از دست صدام در مسائل این کشور دخالت کرد.

وی خاطرنشان کرد: «محمد حسنین هیکل» اندیشمند مصری معتقد بود محور آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام تلاش خود را برای تجزیه کشورهای عراق، سوریه، ایران، ترکیه و حتی مصر خواهد کرد چراکه نفع آنها در این امر است و این اتفاق با پول عربستان سعودی انجام می‌شود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه البته عربستان از این موضوع غافل است که با پول خودش سیاست آمریکا و صهیونیست را پیش می‌برد و در پایان سراغ آن هم خواهند آمد گفت: عربستان در نقشه راهبردی آمریکایی‌ها در تجزیه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سناریوی کلان این بود که تجزیه کشورهای اسلامی و فروپاشی رخ دهد و نتیجه آن اسرائیل و رژیم صهیونیستی باشد اظهار کرد: اتفاقاتی که امروز در  فلسطین رخ می‌دهد را نمی‌توان جدای از نقشه کلان و طراحی کلان استکبار تعریف کرد.

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به اینکه چند اتفاق و رویداد جهان در این عرصه ظهور و بروز کرد افزود: در گام اول رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی درصدد القای این موضوع به افکار عمومی بودند که نسل جدید و جوان فلسطین از مقاومت حمایت نمی‌کنند به طوری که ۹۰ درصد مردم غزه دنبال زندگی خود هستند و گروه کمی بحث مقاومت را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: البته اتفاقی که رخ داد این بود که جوانان متولد شده در اردوگاه‌ها که تصوری از سرزمین مادری نداشتند برای آزادسازی سرزمین‌هایی اجدادی خود هجوم آوردند و باید این اتفاق را تحول بزرگی دانست.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه تحول دیگر این بود که سلاح مقاومت فراتر از دفاع از غزه استفاده شد تصریح کرد: موشک‌های نقطه‌زن توسط جریان مقاومت در فلسطین باعث شده سامانه گنبد آهنین اسرائیل نتواند حتی آنها را منحرف کند، البته راکت‌های با برد کوتاه هم زده شده اما اسرائیلی‌ها نتوانستند مقابله کنند.

اسرائیل تصور نمی‌کرد جریان مقاومت برای دفاع از مسجدالاقصی، به آنها هشدار دهد

وی ارتقای کمی و کیفی سلاح مقاومت را تحولی بزرگ در این عرصه دانست و با بیان اینکه اسرائیل تصور این موضوع را نمی‌کرد گفت: این اتفاقات با وجود تحریم‌ها محقق شده و برخی از این سلاح‌ها در داخل غزه تولید شده است.

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین خاطرنشان کرد: اتفاق دیگر پیوستگی اجزاء مختلف فلسطینی در این تحولات است یعنی صدایی که از مسجدالاقصی بلند می‌شود با صدایی که از اراضی اشغالی ۱۹۴۸ با کرانه و اردوگاه‌های فلسطینی در کشورهای پیرامونی بلند می‌شود هماهنگی و وحدت‌بخشی خاص خود را دارد.

وی تأکید کرد: در داخل سرزمین‌های اشغالی این تصور وجود نداشت که جریان مقاومت می‌تواند برای دفاع از مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین، به صهیونیست‌ها هشدار بدهد و بگوید که اگر نظامیان صهیونیستی از این مکان مقدس فاصله نگیرند، مقاومت ورود می‌کند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه جریان مقاومت بر اساس منافع و مصالح خود تصمیم می‌گیرند و ما برای آنها تصمیم نمی‌گیریم گفت: البته با صدای بلند از مقاومت حمایت می‌کنیم و اینکه چه زمانی مقاومت تشخیص می‌دهد برای دفاع از قدس ورود کند بر عهده آنهاست.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها نشان دادند جز زبان زور نمی‌فهمند و باید در مقابل آنها ایستادگی کرد افزود: جمهوری اسلامی با راه حلی دموکراتیک، اعلام کرده راه حل مشکل فلسطین برگزاری رفراندوم بین افراد اصیل فلسطینی شامل عرب، مسلمان، مسیحی و یهودی است و نه افرادی که به تازگی به این سرزمین آمدند و تعلق خاطری به آن ندارند.

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با اشاره به زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی گفت: آنها به زعم خود نقشه اسرائیل بزرگ را ۷۰ سال پیش بر روی سکه ضرب کردند که بیش از ۵۰ درصد عربستان سعودی تا قلعه خیبر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم نگاه سیاسی و راه حل سیاسی را در قبال فلسطین نادیده بگیریم تصریح کرد: فلسطینی‌ها امروز صدای خود را به جهان رساندند؛ ما نسبت به سایر کشورها عقب هستیم و در آمریکا افکار عمومی پای کار آمدند حتی ۲۵ نماینده کنگره امریکا علیه اسرائیل بیانیه صادر کردند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه واقعا ظلم است مسأله فلسطین و مسجد الاقصی را به مسائل داخلی و جناحی کشور ربط بدهیم خاطرنشان کرد: مذاکرات وین چارچوب خود را دارد، درباره برجام باید بگویم که پس از امضای آن، اولین نقض‌کننده، اوباما بود و نمی‌توان از بایدن هم انتظار زیادی داشت.

 موضوع فلسطین به عنوان مسأله اول جهان اسلام دوباره مطرح شده است

وی با اشاره به اینکه رویدادهای امروز دو روی سکه است گفت: یک روی آن این است که برخی می‌گویند تحریم‌ها برداشته می‌شود و همه مسائل خوب می‌شود، وظیفه دیپلمات‌ها همین است که از منافع ملی و امنیت ملی همزمان استفاده کنند و ابزار آن زبانی و گفتمانی است و مذاکره در چه زمانی و در چه مکانی، سیگنال‌های خود را دارد.

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با بیان اینکه نظام تصمیم گرفته در وین مذاکره کند و امیدواریم که این مذاکرات به نتیجه برسد و به دور از اینکه تحولات فلسطین بر روی مذاکرات رخ دهد اظهار کرد: نظر شخصی من این است که اگر امریکا بخواهد تحریم‌ها را بردارد نیاز به مذاکره با آمریکا نیست، تنها با چند دستور ترامپ تحریم‌های جدید فرابرجامی وضع شده و تحریم‌های قبلی هم برگشته است، ما روشن اعلام کردیم که گام‌هایی در مقابل این بدعهدی برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه در نظام تصمیم گرفته شده در قبال این مذاکرات اقدامات روشن‌تر شود افزود: اما تحولات فلسطین بر وین تأثیر دارد یا خیر؟ باید گفت که این مسأله بر همه اتفاقات جریان دارد، اما برخی از افراد می‌خواهند مسائل فلسطین را به آنچه در وین رخ می‌دهد، تنزل بدهند.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه امروز با صدای بلند می‌توانیم بگوییم که موضوع فلسطین به عنوان مسأله اول جهان اسلام مطرح و مجددا بالا آمده است تصریح کرد: نتانیاهو و صهیونیست‌ها فرض را بر این گرفته بودند که به طور کامل بر روی زمین مستقر شدند و باید به سمت عادی‌سازی روابط با کشورهایی چون امارات و بحرین بروند و اگر سایر کشورهای عربی هم اقدامی نکنند از قافله جا می‌مانند و حتی به سمت عراقی که هرگز به سمت صهیونیست‌ها نمی‌رود، نیز رفتند و خواستند القا کنند برای حضور موثر در جامعه جهانی باید با اسرائیل رابطه داشته باشند.

وی ادامه داد: طرف‌های غربی و امریکایی پشت دوربین به ما می‌گویند که موجودیت و مشروطیت صهیونیستی را به رسمیت بشناسید هرچه دوست دارید غنی‌سازی را افزایش دهید! آنها اگر بتوانند به همه کشورهای منطقه خواهند گفت.

صهیونیست‌ها در یک باتلاق جدی گرفتار شده‌اند

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال این است که در عرصه میدان هم دست ما را خالی کنند و درباره آن اصحاب میدان باید صحبت کنند اظهار کرد: صهیونیست‌ها در یک باتلاق جدی گرفتار شده‌اند اگرچه در ظاهر این است که با چند پرواز غزه را بمباران می‌کنند اما سه شب پیش یک ژنرال اسرائیلی گفت که وضع امروز ما در مقابل یک گروه مقاومت به نام حماس است اگر طرف ما روزی حزب‌الله یا جمهوری اسلامی باشد، وضعیت ما چه خواهد شد؟.

وی افزود: بر اساس آمار خود صهیونیست‌ها بیش از ۷۰ درصد ساکنان شهرک‌های صهیونیستی در داخل پناهگاه‌ها هستند و در داخل اسرائیل بحران‌های عمیق سیاسی، اجتماعی وجود دارد و این موارد در اقدامات اخیر تشدید شد.

امیرعبدالهیان تصریح کرد: رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند با آمریکا توافق کردند که اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران و متحدانش را در سوریه و آمریکا جمهوری اسلامی و متحدانش را در عراق هدف قرار دهند، اما چهار انتخابات برگزار شده و نمی‌توانند حتی یک دولت تشکیل دهند، در دو سال و نیم گذشته نیز بیش از ۱.۵ میلیون یهودی مهاجر به امریکا و اروپا بازگشتند چون احساس تعلق خاطر ندارند.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها برای پوشش این بحران‌ها سعی کردند بحران را به سطح عادی‌سازی روابط معطوف کنند و بگویند که کشورهای عربی می‌خواهند با ما ارتباط برقرار کنند گفت: در گام دوم تلاش کردند مسأله‌ هسته‌ای را به عنوان تهدید اول منطقه جهان عنوان کنند در حالی که به دنبال پوشش بحران‌های چند لایه داخلی خود بودند.

دبیرکل دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین تأکید کرد: بدون تردید پیروز اصلی این معادله فلسطین و شکست‌خورده‌ها نیز رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند که اجازه مطرح شدن یک بیانیه در سازمان ملل را نمی‌دهند، دیگر شکست‌خوردگان امارات و کشورهایی‌اند که با رژیم صهیونیستی قرارداد برقراری ارتباط امضا کردند.

وی با تأکید بر اینکه باید مسئله نسل‌کشی در انتقال فجایع اسرائیل در فلسطین برجسته شود اظهار کرد: رهبران کشورهای اسلامی نباید نسبت به این مسئله سکوت کنند، نمی‌شود در ظاهر از فلسطین حمایت کرد و پرچم اسرائیل را برافراشت!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس