مذاکرات وین

نشست کمیسیون مشترک برجام در حالی پایان یافت که پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین شده و هیأت‌ها از وضعیت مذاکرات و مسیر طی شده ابراز رضایت کردند.

به گزارش مشرق، نشست کمیسیون مشترک‌ برجام که با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، چین، روسیه و انگلیس) و نماینده اتحادیه اروپا در گرند هتل شهر وین برگزار شده بود، بعد از حدود یک ساعت پایان یافت.

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ریاست این نشست را برعهده داشت و سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران نیز رئیس هیأت ایرانی در این نشست بود.

در این نشست روسای هیأت‌ها مروری بر پیشرفت‌های حاصله در دور چهارم و آخرین وضعیت متن‌ها کرده و به تبادل نظر در خصوص مسیر پیش رو پرداختند.

هیأت‌ها با اشاره به متن‌های تهیه شده که در نتیجه نشست‌های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده، از وضعیت کلی مذاکرات و مسیر طی شده ابراز رضایت کردند و بر ضرورت حفظ شتاب آهنگ کنونی در ادامه گفت‌وگوها تاکید کردند.

گفتنی است در دو هفته اخیر، مذاکرات و رایزنی‌های مختلف بین هیأت‌ها چه در سطوح معاونان و چه در سطوح کارشناسی به صورت فشرده در جریان بود؛ از جمله ساعاتی پیش از برگزاری کمیسیون، گروه کارشناسی لغو تحریم‌ها و گروه کارشناسی تمهیدات اجرایی با حضور هیأت‌های همه کشورهای عضو برجام دریک نشست مشترک تلاش کردند تا حد ممکن متون پیش نویس را برای ملاحظه روسای هیأت‌ها و سپس گزارش به پایتخت‌ها آماده کنند.
 
در نتیجه این رایزنی‌ها و نیز تلاش‌های هیأت‌های کارشناسی طرف‌های درگیر در گفت‌وگوها، پیش نویس متون تا حد زیادی تدوین و تنقیح شده و به مرحله‌ای رسیده است که جز برخی موارد اختلافی پیچیده که نیازمند تصمیم‌های سیاسی در پایتخت‌های کشورها است، بقیه بخش‌های متن تقریبا آماده است.

هیأت‌ها در پایان این دور از گفت‌وگوها عازم پایتخت‌های خود شدند و قرار است دور دیگر گفت‌وگوها هفته آینده مجددا از سر گرفته شود.

عراقچی امروز و پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام گفته بود: در دو هفته گذشته که دور چهارم مذاکرات بود، به نظرم پیشرفت‌های خوبی انجام شده و چند موضوع کلیدی مانده که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها است که امیدواریم در چند روز آینده صورت بگیرد و در دور بعدی که برای مذاکرات خواهیم آمد، بتوانیم درباره آن مسائل ان‌شاءالله به یک جمع بندی برسیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    1 0
    عراقچی معلوم کند که پیشرفت در حفظ سیاست قطعی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده یا در حفظ منافع کدخدا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    0 0
    خیانت پشت خیانت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس