کد خبر 1219244
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
غیب شدن بایدن

روزنامه دیلی میرور نوشت در حالی که حملات در فلسطین به اوج خود رسیده است، از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خبری نیست.

به گزارش مشرق،   روزنامه دیلی میرور نوشت آمریکا قبلا می‌توانست با استفاده از قدرت دیپلماتیک، درگیری‌ها در خاورمیانه، از جمله میان اسرائیل و فلسطین را متوقف سازد، اما اکنون جو بایدن، غیب شده است.

به نوشته دیلی میرور، نتانیاهو که قبلا از نیروی نظامی، از جمله نیروی زمینی برای حمله در فلسطین استفاده می‌کرد، اکنون خویشتندار شده و ظاهرا به مشاوره اعضای دولتش گوش کرده است و فقط با موشک و بمب، به غزه حمله می‌کند.

به نوشته دیلی میرور، ورود نیروهای زمینی اسرائیل به سرزمین‌های فلسطینیان در غزه، در درازمدت، با موفقیت همراه نخواهد بود و ارتش اسرائیل، این موضوع را به دولت گزارش داده است.

روزنامه گاردین نیز نوشت بی علاقگی دولت آمریکا موجب شده است اروپا نیز در اتخاذ موضعی واحد، دچار اشکال شود.

به نوشته گاردین، سخنان جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر "خویشتنداری دو طرف" یا "تلاش به منظور برقراری آتش بس" و "حق اسرائیل در دفاع از خود"، به گونه‌ای جمله بندی می‌شود که مشخص است آمریکا می‌خواهد زمان کافی برای اسرائیل فراهم شود تا به حملات خود علیه حماس، ادامه دهد.

گاردین نوشت از سال ۲۰۱۶ تاکنون، اتحادیه اروپا نتوانسته است موضع واحدی در برابر بحران‌های بین المللی، اتخاذ کند و در تنش جاری نیز اروپا، هیچ رویکرد مشخصی ندارد، زیرا منتظر است تا آمریکا سیاست خود را اعلام کند.

این روزنامه نوشت در حالی که از دوشنبه گذشته تاکنون بیش از ۲۰۰ فلسطینی، از جمله حدود ۶۰ کودک و ۴۰ زن در فلسطین کشته شده اند، وزیر خارجه آمریکا در حال سفر به دانمارک و دیگر کشورهاست که نشان می‌دهد آمریکا علاقه‌ای به حل تنش جاری و آتش بس در غزه ندارد.

روزنامه گاردین نوشت در زمان خروج آمریکا از برجام در دوران ترامپ نیز اتحادیه اروپا نتوانست موضع واحدی اتخاذ کند.

این روزنامه نوشت در آن زمان، کشورهای مجارستان، جمهوری چک و رومانی، با حمایت از دونالد ترامپ، اجازه ندادند اروپا به صورت یکپارچه، اقدام ترامپ را محکوم کند و اکنون نیز اتحادیه اروپا، ضعیف‌تر از آن است که بتواند برای کاهش تنش در خاورمیانه، اقدام کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس