غزه

عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: مقاومت به اشغالگران مهلت داد تا اقدامات علیه قدس و مقدسات دینی را متوقف کند اما پس از آنکه توجهی نشد، حملات موشکی انجام شد.

به نقل از المصری الیوم، حسام بدران عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد: رایزنی ها با رهبران حماس از روز اول برای آتش بس برقرار شد. این تماسها از سوی مصری ها و قطری ها و سازمان ملل بود.

وی افزود: طرفهای دیگری هم تماس گرفتند اما این سه نقش اصلی را ایفا کردند. ما به همه طرفها گفتیم که ما به دنبال جنگ نیستیم و این اشغالگران بودند که شروع کننده جنگ در قدس بودند و هنگامی که اولین موشکهای از غزه شلیک شد این اقدامات اشغالگران در قدس جریان داشت، در وهله اول باید اشغالگران تجاوزشان را متوقف کنند.

عضو دفتر سیاسی حماس گفت: ما خواهان آتش بسی هستیم که خواسته های ملتمان را برآورده سازد. آمریکایی ها از طریق واسطه ها به دنبال این بودند که مقاومت از شدت حملات بکاهد و برای ساعات محدود جنگ را متوقف کند اما مقاومت آنرا نپذیرفت و مخالفت کردیم که اشغالگران پیروز این نبرد باشند و هرکی که خواستند تصمیم به آتش بس بگیرند. آنها عاجز از شکست دادن ملت ما و مقاومت هستند.

حسام بدران اعلام کرد: خط مشی ما رایزنی دائمی با همه طیف های فلسطینی است جنبش فتح جنبشی موثر و بزرگ است و رایزنی ها برقرار است و روابط قطع نشده است. موضع مردمی فلسطین بر توقف هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با صهیونیستهاست. ما هماهنگی با برادران در فتح داریم. زمان آن فرا رسیده است که همه در سراسر فلسطین در مقاومت مردمی مشارکت داشته باشند.

بدران افزود: رهبری مقاومت رهبری حکیم و آگاه است و زمان و ساعت مناسب برای حمله را انتخاب کرد و به اشغالگران مهلت داد تا اقدامات علیه قدس و مقدسات دینی را متوقف کند اما پاسخی دریافت نکرد و باید حمله موشکی انجام می شد تا اشغالگران آنرا شوخی نپندارند. برای قدس باید همه امکانات به کار گرفته شود.

وی تاکید کرد: مقاومت در برابر هتک حرمت به مسجد الاقصی و تعدی به آن دست بسته نخواهد ماند. تعدی به محله شیخ جراح و بیرون راندن ساکنان آن هم موضوع درجه دومی نیست زیرا مقدمه ای برای نکبت سوم است. این تحولات پس از دوره ترامپ رخ داد که در راستای تغییر سیاسی ریشه ای در قدس از طریق انتقال سفارت و به رسمیت شناختن قدس به عوان پایتخت اشغالگران، حرکت کرد. در کنار این باید از هروله سازشکاران به شکل شرم آور هم نگذریم.

وی گفت: مقاومت گزینه مردم است و همه مردم شعار مقاومت سر می دهند و خواهان دفاع از مسجد الاقصی هستند و این همه پرسی مردمی بی سابقه درباره گزینه مقاومت است. همه حامی این مقاومت علیه اشغالگران هستند.

بدران با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان درغزه اعلام کرد: صحنه های بیرون آوردن اجساد زنان و کودکان از زیر آوار لکه ننگی بر پیشانی دنیا خواهد ماند.

وی گفت: زمانی که شهرهای ما بمباران می شد بدون اینکه واکنشی نشان داده شود، سپری شده است. برخی گمان می کردند که قسام فقط مقاومت را برای حمایت از غزه ایجاد کرده است اما امروز مشخص شد که این مقاومت متعلق به همه فلسطین و نبرد کنونی برای قدس گواه بزرگ این مدعاست. آنچه تاکنون مقاومت انجام داده است بخشی کوچک از توانش بوده است.

بدران در پایان اعلام کرد: آتش بسی که آمریکا با خواست اشغالگران به دنبال آن است باید که شامل توقف حملات به غزه، ضرورت بازسازی غزه و توقف اقدامات علیه قدس و مسجد الاقصی و محله شیخ جراح باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    1 2
    تا کی جنگ بنشینید مذاکره کنید بنشینید صلح کنید... ایران که در بعصی جاها میگه صلح کنید در قضیه فلسطین فکر جنگه... تا کی جنگ مناقشات مرزی بین اسرائیل و فلسطین باید با مذاکره حل بشه
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      1 1
      دقیقا گل گفتی ولی خیلیا اینو نمی فهمن
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      0 0
      این جنگ اونا شروع کردن و اگر مردم فلسطین قرار بود با مذاکره به حقوقشان برسند تو این هفتاد سال می رسیدند مسئله فلسطین فقط با مقاومت و مبارزه حل میشه بفهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس