انهدام ۵ پایگاه هوایی و خطوط نفتی رژیم صهیونیستی با پاسخ موشکی مقاومت فلسطین/ آسمان سرزمین‌های اشغالی؛ آشیانه موشک‌های مقاومت

مقاومت فلسطین، نهمین روز پاسخ موشکی به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را با شلیک موشک به سوی شهر «اوفاکیم» آغاز کرد و پس از آن پایگاه‌های نظامی را با موشک و خمپاره هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، گروه مقاومت «کتائب عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، اعلام کرد که  پاسخ به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و هدف قرار دادن غیرنظامیان و شهروندان فلسطینی، را امروز (سه‌شنبه - ۱۸ می)، با شلیک موشک به سوی شهر «اوفاکیم» آغاز کرده است.

نهمین روز پاسخ موشکی مقاومت فلسطین

به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه

منابع آگاه نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر و هشدار در شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه از جمله  خبر دادند. رژیم صهیونیستی از ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین خواسته تا به پناهگاه‌ها بروند و تا اطلاع‌ ثانونی در آنجا باقی بمانند.

 عسقلان

لحظاتی پس از اعلام حمله موشکی به اوفاکیم در جنوب اسرائیل، پایگاه خبری الجزیره از شلیک موشک‌های جدید به سوی جنوب شهر «عسقلان» (اشکلون) و تلاش گنبد آهنین رژیم صهیونیستی برای رهگیری آنها خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی اعتراف کردند که در عملیات امروز مقاومت فلسطین، به چندین ساختمان در این شهر آسیب وارد شده و یک شهرک‌نشین صهیونیست نیز زخمی شده‌است.

دانلود

بر اساس این گزارش، دست‌کم دو موشک با عبور از گنبد آهنین در جنوب عسقلان بر زمین افتادند و شهرک‌های بلدات زیکیم وکرمیا در جنوب این شهر هدف موشک‌های مقاومت قرار گرفتند.

القسام همچنین اعلام کرد که یک تجمع از نظامیان صهیونیست در نزدیکی زیکیم را هدف قرار داده است.

منطقه صهیونیست‌نشین «أشکول»

مقاومت فلسطین امروز، همچنین منطقه وسیع اشکول در جنوب سرزمین‌های اشغالی و هم مرز با نوار غزه را هدف قرار داد که طی آن چندین ساختمان به شدت آسیب دید و به اعتراف صهیونیست‌ها، دست‌کم ۱۴ صهیونیست زخمی شدند که حال چهار نفر از آنها وخیم است و دو صهیونیست نیز به هلاکت رسیدند.

نهمین روز پاسخ موشکی مقاومت فلسطین

کتائب القسام حمله موشکی به پایگاه «مفتاحیم» در این منطقه را برعهده گرفت و سرایا القدس نیز تایید کرد که چندین خمپاره به سوی این منطقه شلیک کرده است.

گروه مقاومت «ألویة الناصر صلاح الدین» شاخه نظامی  «لجان المقاومة الشعبیة» (کمیته‌های مقاومت مردمی) نیز از شلیک میزان زیادی خمپاره به سوی اشکول و هدف قرار دادن محل تجمع نظامیان صهیونیست از ساعت ۱۲:۴۵ ظهر امروز (به وقت فلسطین) تا اکنون خبر داد.

پایگاه‌های نظامی «اوریم» و «رعیم»

پایگاه شنود یگان ۸۲۰۰ (أوریم) در صحرای نقب و تقریبا ۳۰ کیلومتری بئرالسبع از دیگر مقرهایی بود که امروز مقاومت فلسطین اعلام کرد که برای دومین روز متوالی آن را هدف قرار داده است. مهمترین تاسیسات شنود الکترونیک ارتش اسرائیل در پایگاه شنود الکترونیک أوریم قرار دارد که بخشی از یگان ۸۲۰۰ است.

پایگاه نظامی «رعیم» در نزدیکی مرزهای نوار غزه نیز دیگر پایگاه هدف قرار گرفته با موشک از سوی کتائب القسام بود. 

 پایگاه پشتیبانی نظامی «صوفا»

گروه مقاومت القسام همچنین اعلام کرد که پایگاه پیشتبانی نظامی «صوفا» واقع در شرق «رفح» را نیز مانند روز گذشته با خمپاره‌ هدف قرار داده است.

سدیروت

شاخه نظامی حماس در ادامه اعلام کرد که  شهر«سدیروت» را نیز با خمپاره‌ هدف قرار داده است.

پایگاه نظامی «ناحل عوز»

گروه مقاومت «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که پایگاه نظامی «ناحل عوز» واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی و شمال غرب صحرای النقب در نزدیکی مرزهای نوار غزه را با خمپاره هدف قرار داده است.

کیسوفیم

سرایا القدس همچنین مسئولیت شلیک خمپاره به سوی شهر کیسوفیم را بر عهده گرفت.

پایگاه ایرز

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد که پایگاه نظامی صهیونیست‌ها در ایرز را با چندین خمپاره هدف قرار داده است. رسانه‌های صهیونیستی نیز اعتراف کردند که در حمله امروز مقاومت به این منطقه، چند نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم است.

پایگاه خبری الجزیره با اشاره به شلیک خمپاره‌های مقاومت به نزدیکی گذرگاه «بیت حانون» در شمال نوار غزه، خبر داد که یک نظامی صهیونیست دیگر در این عملیات خمپاره‌ای در نزدیکی این گذرگاه زخمی شده است.

نهمین روز پاسخ موشکی مقاومت فلسطین

اشدود

کتائب القسام اعلام کرد که در پاسخ موشکی امروز به تجاوزهای رژیم صهیونیستی، مانند روز گذشته شهر اشدود را در چندین نوبت هدف موشک و راکت قرار داده است.

بئرالسبع

این گروه مقاومت در فلسطین تاکید کرد که «بئرالسبع» (بئرشبع به عبری)، در جنوب اراضی اشغالی فلسطین نیز مانند روز گذشته با موشک هدف قرار گرفت. رسانه‌های صهیونیست نیز از هدف قرار گرفتن یک خودرو در نزدیکی بئرالسبع خبر دادند اما جزئیاتی از این خبر هنوز منتشر نشده است.

مقابله مقاومت فلسطین با تجاوز رژیم صهیونیستی از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان مهلت مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان‌دادن به تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است و امروز نهمین روز تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه است.در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است. شمار شهدای غزه تاکنون به ۲۱۲ نفر رسیده است که از این میان ۶۱ نفر کودک و ۳۶ نفر زن هستند. ۱۴۰۰ نفر نیز در جریان حملات صهیونیست‌ها به غزه مجروح شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس