کدام استان‌ها بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند؟/ اصنافی که در صدر جدول تخلفات کرونایی قرار دارند + نقشه و نمودار

منحنی شیوع کرونا در اغلب استان‌های کشور روند نزولی پیدا کرده اما با توجه به شناسایی مبتلایان جدید به ویروس‌های جهش یافته کرونا؛ همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش مشرق، منحنی شیوع کرونا در اغلب استان‌های کشور روند نزولی پیدا کرده و هم‌اکنون تنها سه شهرستان قلعه گنج، پارسیان و سلماس در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند و مابقی شهرهای کشور در وضعیت زرد و نارنجی هستند.

ببینید:

فیلم/ پشت‌پرده واکسن‌های کرونا در بازار سیاه

برابر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا سفر «از» و «به» شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و مشمول جریمه است. در مورد ممنوعیت سفرها استان تهران و البرز یکپارچه دیده می‌شود و بنابراین سفر از البرز به تهران ممنوع نیست.

ممنوعیت تردد شبانه 

تردد با خودروی شخصی از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد در تمام شهرهای کشور ممنوع و مشمول جریمه است؛ همچنین طرح ترافیک از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه بامداد تا ۱۶ در محدوده‌های از پیش اعلام شده، اعمال می‌شود.

به گفته وزیر بهداشت، منحنی شیوع کرونا در سراسر کشور سر به فرود آورده است و تقریبا در همه استان‌ها شاهد مهار بیماری به طور گسترده هستیم؛ البته علیرغم نزولی بودن وضعیت شیوع کرونا در اغلب استان‌ها، شناسایی ۶۰ مورد مبتلا به ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی، نگرانی مقامات بهداشتی را برانگیخته و استان‌های جنوبی و شرقی به ویژه سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان باید پروتکل‌های بهداشتی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

کدام استان‌ها کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها را دارند؟

نمودار زیر، درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی را به تفکیک استان‌ها نشان می‌دهد. میانگین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۶۴ درصد است؛ سیستان و بلوچستان کمترین و یزد بیشترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اماکن عمومی دارند.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

کدام اصناف بیشترین تخلفات را دارند؟

بیشترین گزارش مربوط به تخلف اصناف، متعلق به نانوایی‌هاست که اکثراً به دلیل عدم رعایت بهداشت دست و عدم استفاده از ماسک توسط کارکنان، گزارش می‌شود.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,


از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و واحد کارگاهی بازدید صورت گرفته که از این تعداد، بالغ بر ۳۱ هزار مرکز اخطار گرفته و ۱۷۴۱ مورد نیز پلمب شده‌اند.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

رعایت تهویه مناسب در اماکن تجمعی و پرتردد، در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا نقش عمده‌ای دارد و در صورت استفادهاز ماسک، رعایت فاصله گذاری و تهویه مناسب، ریسک انتقال بیماری به نحو مطلوبی کاهش می‌یابد؛ با این وجود، در بسیاری از اماکن تهویه هوا صورت نمی‌گیرد. نمودار زیر میزان رعایت تهویه را در اماکن عمومی استان‌های مختلف کشور در هفته گذشته نشان می‌دهد.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

نمودار زیر آخرین وضعیت اخطار به اصناف را در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت نشان می‌دهد؛ سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و رستوران‌ها، مساجد، مطب‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌ها زنجیره‌ای بیشترین اخطارها را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریافت کرده‌اند.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

از میان صنایع کشور نیز کارگاه‌ها و صنایع کوچک، صنایع تولیدی نفت و گاز، کشاورزی، دامپروری و معادن، صنایع ساخت و ساز و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی به ترتیب بیشترین اخطارها را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی دریافت کرده‌اند.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

نقشه رنگ بندی استان‌های کشور از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطابق تصویر زیر است؛ بر این اساس آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان کمترین و یزد، سمنان، قزوین، سمنان و اردبیل بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته‌اند؛ البته زمانی می‌توان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در پیگشیری از انتقال بیماری مطلوب دانست که میزان رعایت پروتکلها به بالای ۹۰ درصد برسد.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

میانگین استفاده از ماسک در اماکن عمومی ۶۶ درصد است؛ سیستان و بلوچستان کمترین و زنجان بیشترین درصد استفاده از ماسک را در اماکن عمومی در هفته اخیر داشته‌اند.

کرونا , وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , پروتکل های بهداشتی ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    2 1
    بابا شما هم دیگه شورش رو درآوردید. وقتی دولت هیچ حمایتی نمی کنه مردم از کجا بیارند بخورند. وقتی قسط داریم و کرایه خانه و مغازه و هزار تا خرج دیگه مگه میشه مغازه بسته باشه. خرج زندگی منو بدهند من از خونه بیرون نمیام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس