سلاح فسفری ترکیه سوریه

وزارت خارجه فلسطین ضمن انتقاد از کارشکنی‌های آمریکا در نشست شورای امنیت درباره فلسطین، اعلام کرد، رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی شده و حتی از بمب‌های فسفری علیه مردم نوار غزه استفاده کرده است.

به گزارش مشرق، سومین نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین و غزه با کارشکنی آمریکا بدون هیچ نتیجه مشخصی پایان یافت.

در پی این موضوع، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای، موضع آمریکا در شورای امنیت را که بر خلاف شعارهای سیاسی «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور است، محکوم کرد.

ببینید:

فیلم/ شادی مردم در لحظه موشک‌باران اسرائیل

در بیانیه صادر شده آمده است، یک مقام مسوول چگونه به خود اجازه می‌دهد که اقدامات رژیم اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر را دفاع از خود بنامد، آیا جنایت‌های وحشتناک، کشتار کودکان و تخریب منازل بر روی ساکنان بی دفاع آن دفاع از خود است؟ آیا آواره کردن اجباری خانواده های فلسطینی از محله «شیخ جراح» مصداق دفاع از خود است؟ آیا یورش روزانه به مسجدالاقصی را می‌تواند دفاع از خود نامید؟ آیا بکارگیری بمب‌های فسفری در بمباران مناطق مسکونی مصداق دفاع از خود به شمار می‌رود؟ آیا اشغالگری، تصریف اراضی فلسطینی و یهودی سازی دفاع از خود است؟

وزارت خارجه فلسطین در ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و نوار غزه را به شدت محکوم کرد و افزود، رژیم صهیونیستی از انواع سلاحهای پیشرفته علیه غزه از جمله بمبهای فسفری استفاده کرده است.

در بیانیه مذکور ادامه سرکوب وحشیانه معترضان فلسطینی در کرانه باختری وقدس با استفاده از گلوله جنگی، هدف گرفتن عمدی چشمان جوانان معترض و نیز اقدامات شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها محکوم شده است.

وزارت خارجه فلسطین گفته، به تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک خود برای آشکار کردن جنایات رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) آغاز شده و تا کنون بیش از ۲۲۰ فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    2 1
    من دلم به حال مردم غزه میسوزه که زیر شدیدترین بمباران هستند... حداقل چنتا از اون اسلحه هایی که پهباد شکار میکنن و میدادین به بچه های مقاومت ... هر روزه بالای 20 تا پهباد بالای غزه داره پرواز میکنه و با پهباد فرماندهان مقاومت شهید میشن... یه سیستم اخلالگری چیزی بفرستین براشون..شما ها اینقدر فرستادین اینم روش چی میشههههههههههههه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس