کد خبر 1218454
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
آسوشیتدپرس خواستار تحقیق مستقل درباره حمله اسرائیل به ساختمان رسانه‌ای غزه شد

سردبیر آسوشیتدپرس خواستار یک تحقیق مستقل درباره بمباران ساختمان رسانه‌ای نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جنگنده‌های اسرائیلی روز شنبه برج اندلس را که دفتر رسانه‌های خارجی مثل آسوشیتدپرس و شبکه الجزیره بود و همچنین برج الجلا بزرگترین ساختمان غزه را با خاک یکسان کرد.

بیشتر بخوانید:

قدردانی رئیس دفتر سیاسی حماس از مواضع رهبر انقلاب

الجزیره و سایر رسانه های خبری پیش از این حمله مجبور به تخلیه ساختمان شده بودند.

وزارت جنگ اسرائیل با انتشار پیامی در توئیتر از این اقدام دفاع کرده و گفته است: گروه حماس غالبا از ساختمان های مرتفع برای عملیات اطلاعاتی، مخابراتی و برنامه ریزی حملات استفاده می کند.

نیروی هوایی اسرائیل نیز بارها ادعا کرده است که حماس از دفاتر رسانه های خبری به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

"سالی بوزبی" سردبیر ارشد خبرگزاری آسوشیتدپرس در اظهاراتی گفت: این سازمان هنوز هیچ سند و مدرکی را از سوی مقام های اسرائیلی برای توجیه این حمله دریافت نکرده است.

وی در مصاحبه با سی‌ان‌ان افزود: ما شنیده‌ایم که اسرائیلی ها گفته‌اند شواهد و مستنداتی برای این حمله داشته‌اند ولی نمی دانیم این اسناد و مدارک چیست. تصور می کنیم در شرایط کنونی لازم است یک تحقیق مستقل درباره آنچه که دیروز اتفاق افتاده است، انجام شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در اظهاراتی مدعی شده است که "در این ساختمان یک دفتر اطلاعاتی برای سازمان تروریستی فلسطین مستقر بوده است که حملات تروریستی را علیه غیرنظامیان و شهروندان اسرائیلی برنامه ریزی و طراحی می کرده است."

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس