کد خبر 1218395
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
یک شرکت پتروشیمی در راه عرضه اولیه

تعداد ۷۵میلیون سهم شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان، چهارشنبه این هفته به‌عنوان دومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد "فتوسا" در فرابورس ایران عرضه می‌شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، تعداد ۷۵میلیون سهم شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان معادل ۱۵درصد سهام این شرکت، چهارشنبه این هفته(۲۹ اردیبهشت) به‌عنوان دومین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "فتوسا" در بازار دوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در محدوده قیمتی ۷۱۲۹ تا ۷۸۴۲ تومان برای هر سهم و با سهمیه ۱۳۰سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد.

همچنین مدیر این عرضه شرکت کارگزاری بانک سپه و متعهدین خرید نیز شرکت تامین سرمایه امید به میزان ۳۳.۳۳ درصد و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی حکمت ایرانیان یکم به میزان ۱۶.۶۷ درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه می‌باشند.

گفتنی است تعداد ۷۵میلیون سهم شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان در حالی چهارشنبه این هفته عرضه اولیه می‌شود که از این تعداد، ۶۵میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد ۱۰میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس