کد خبر 1218046
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
مدرسه نمایه مدارس نمایه دانش آموز نمایه دانش آموزان نمایه کلاس درس نمایه کرونا مدرسه پسرانه

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت دریافت پول به جز هزینه کتاب و بیمه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش مشرق، رضوان حکیم زاده درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه ثبت‌نام، مدارس دولتی و غیردولتی بر اساس ضوابط خود اقدام به ثبت‌نام دانش‌آموزان می‌کنند.

ببینید:

فیلم/ ثبت نام دانش‌آموزان چه زمانی آغاز می‌شود؟

وی افزود: هرگونه مشارکت برای تأمین هزینه‌های مدرسه داوطلبانه بوده و اجباری نیست و دانش‌آموزان مدارس دولتی به هیچ وجه مجبور نیستند وجهی را برای ثبت‌نام بپردازند البته به جز هزینه کتاب و بیمه.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها برای آنکه بتوانند مشارکت داوطلبانه به مدرسه داشته باشند باید بعد از شروع سال تحصیلی این کار را انجام دهند همچنین مدارس خاص دولتی هم در موقع ثبت‌نام بر اساس نتایج آزمون‌ها برای ثبت‌نام‌ دانش‌آموزان اقدام کرده و بعد از شروع سال تحصیلی هزینه‌ها را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مدارس غیردولتی مطابق مصوبات شورای نظارت موظفند شهریه اصلی را در معرض دید خانواده‌ها قرار دهند و هزینه ثبت‌نام را بر اساس دستورالعمل از خانواده‌ها دریافت کنند.

طبق دستورالعمل ثبت‌نام دانش آموزان، برقراری هرگونه رابطه مالی مدارس با مؤسسات در خصوص برگزاری آزمون و کتاب‌های کمک درسی ممنوع است.

همچنین به استناد ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و با توجه به رایگان بودن ثبت نام و عدم اجبار در بحث مشارکت‌های مردمی دریافت هر گونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب های درسی) در زمان ثبت نام مجاز نیست و نباید دانش آموزی به دلایل مذکور از ثبت نام محروم شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    در هنگام ثبت‌نام غیرقانونی است، لطفاً بعد از ثبت‌نام بگیرید!!! یا قبلش!!
  • فریدون IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    بله نبایستی در هنگام ثبت‌نام چیزی بگیرند بلکه یا پیش از ثبت نام یا بعد از ثبت نام جیب مردم را خالی کنند. ممنون از آموزش و پرورش که همواره این نکته رو به ما گوشزد و یادآوری می‌کنه.
  • فدائی رهبر معظم جهان اسلام امام سید علی خامنه ای IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    مدارس توجهی به آموزش و پرورش نمی‌کنند برای مثال دبیرستان پسرانه خوارزمی در فاز ۲ اندیشه پسر مرا ثبت نام نکرد چون نداشتیم ۵۰۰ هزار تومان به مدیر دبیرستان آقای حق شناس بپردازیم .
  • فدائی رهبر معظم جهان اسلام امام سید علی خامنه ای IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    دبیرستان پسرانه خوارزمی واقع در فاز ۲ اندیشه شهریار پسر مرا ثبت نام نکرد مدیر آقای حق شناس گفت باید ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنید تا ثبت نام کنیم ما هم نداشتیم لذا وضعیت ثبت نام پسرم در دبیرستان صورت نگرفت ضمنا آبروی دانش آموز را نیز حفط نمی‌کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس