جنیدی

ترکیب یک کاندیدای متوسط مرد یعنی اسحاق جهانگیری و لعیا جنیدی از طرف برخی از اصلاح‌طلبان پیشنهاد شده است تا از جنبه تا پس از تأیید وی، محوریت مبارزات انتخاباتی مسئله حقوق زنان و لعیا جنیدی باشد.

سرویس سیاست مشرق - در بحبوحه اعلام کاندیداتوری­های افراد مختلف، جریان اصلاح طلب نیز در حال برنامه ریزی برای رسیدن به کاندیدای نهایی است. اصلاح طلبان دچار اختلافات درونی فراوانی هستند و بین طیف های مختلف این جریان زد و خوردهای سیاسی زیادی وجود دارد.

عده ای در جریان اصلاحات به دنبال طرح جدیدی هستند تا به وسیله آن رأی های خاموش را وارد گود انتخابات کنند. در این طرح از اسحاق جهانگیری به عنوان کاندیدای اصلی یاد می شود اما نکته حائز اهمیت آن همراه کردن لعیا جنیدی به عنوان معاون اول وی در عرصه انتخابات است.

ترکیب جدید اصلاح‌طلبان برای جذب رای؛ جهانگیری- جنیدی

اما چرا یک زن برای این کار برگزیده شده است؟

بنابر نظر تئورسین های اصلاحات در ایران جنبش زنان رفته رفته در حال شکل گیری است و در طول وقایع سیاسی آینده این جنبش بیشتر نمود خواهد داشت. از نظر این افراد زنان در ایران قابلیت رأی دادن بر اساس جنسیت را دارا هستند و اگر تا کنون این مسئله اتفاق نیفتاده و زنان رأی جنسیتی نداده اند به دلیل عدم توجه به آنان بوده است پس اگر اکنون جریانی بتواند زنان را به سمت رأی دادن جنسیتی سوق دهد می تواند جمعیت خاموش زیادی را پای صندوق های رأی آورد و برنده انتخابات شود.

آنان به همین دلیل ترکیب یک کاندیدای متوسط مرد یعنی اسحاق جهانگیری و لعیا جنیدی را پیشنهاد داده­اند تا از جنبه تأیید صلاحیت شدن اسحاق جهانگیری مطمئن باشند و پس از تأیید وی محوریت مبارزات انتخاباتی مسئله حقوق زنان و لعیا جنیدی باشد و جمعیت خاموش زنان را پای صندوق ها آورد و جهانگیری به این وسیله راهی پاستور شود.

ترکیب جدید اصلاح‌طلبان برای جذب رای؛ جهانگیری- جنیدی

این مسئله ای است که برخی افراد ضد انقلاب نیز به آن اشاره کرده اند و جنبش زنان را برای انتخابات امری حیاتی دانسته اند و حتی گزینه هایی چون فائزه هاشمی را برای این کار پیشنهاد داده اند.

ترکیب جدید اصلاح‌طلبان برای جذب رای؛ جهانگیری- جنیدی

لعیا جنیدی کیست؟

لعیا جنیدی حقوق‌دان، وکیل دادگستری و استاد دانشگاه متولد ۱۳۴۷ در بابل است. حسن روحانی او را در ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ به سمت معاون حقوقی رئیس‌جمهور منصوب کرد. او جانشین مجید انصاری شد. جنیدی در سال ۱۳۶۸ مدرک کارشناسی رشته حقوق را از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دریافت کرد. پس از آن، او کارشناسی ارشد و دکترایش را در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۷۹ در رشتهٔ حقوق خصوصی و اسلامی از همان دانشگاه اخذ کرد. در سال ۱۳۸۲، او برای یک دوره پژوهشی پسادکتری در زمینه‌های حقوق تطبیقی و داوری تجاری بین‌المللی به دانشگاه هاروارد رفت. جنیدی دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است و پیشتر مدیر کل اداره لوایح و تدوین و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم بود. برخی عقاید او بحث برانگیز و جنجالی است از جمله او معتقد است که «در اسلام، مانعی برای حضور زنان در مقام‌های قضایی وجود ندارد.» او در دو سال اخیر چالش جدی در دولت روحانی نداشته و تلاش کرده که به ارامی گام‌های مثبتی بردارد. او در ماجرا حضور زنان در ورزشگاه‌ها و تصویب لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی نقش موثری داشته است.چالش‌های کاری جنیدی در حال حاضر تصویب لوایح مربوط به اف‌ای تی اف و همچنین دفاع از حقوق ایران در مجامع بین المللی در رابطه با تحریم‌های ناعادلانه است.

ترکیب جدید اصلاح‌طلبان برای جذب رای؛ جهانگیری- جنیدی

یکی از حاشیه های خانم جنیدی طرز پوشش های وی و عدم استفاده از چادر است که چندین بار حاشیه ساز شده است.

ترکیب جدید اصلاح‌طلبان برای جذب رای؛ جهانگیری- جنیدی

در انتها به نظر می رسد که اصلاح طلبان باتوجه به ناامیدی از رای آور بودن کاندیداهای خود در انتخابات پیش رو، به دنبال طرحی جدید هستند. این که یک فرد به عنوان کاندیدا معرفی گردد و شخص دیگری به همراه وی برای معاون اولی تعیین شود الگویی است که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیاده می شود و اصلاح طلبان قصد دارند از این الگو برای انتخابات پیش رو بهره ببرند. اما در اینجا هدف استفاده از این الگو امری دیگری است و آن میل دادن زنان به رأی جنسیتی است تا بدین وسیله یعنی معرفی جنیدی به عنوان معاون اولی جهانگیری، وی بتواند راهی پاستور شود و از مسئله حقوق زنان استفاده انتخاباتی حداکثری برده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    11 0
    بنظرم براي كارهاي ديگه شگفت انگيزتر ميشه ...
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      6 0
      ان شاالله که این اتحاد به هفتیر کشی و تیراندازی ختم نشه
  • سرباز IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 0
    پس یادتون باشه نیروهای انقلابی نباید توی دو گانه های با حجاب_بی حجاب و امثال اون بیفتن. فقط دوگانه ایران قوی و ایران ضعیف
  • DE ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    11 0
    ترکیب جدید اصلاح طلبها//. اصلاح طلبها تجزیه بشن خوبه منظور تجزیه شون خوبه ولی مرده شور ترکیبشون را ببره.
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    7 1
    یعنی اینجا م باید از آمریکا تقلید کنن
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    15 1
    این مطلب عالی بود مشرق ممنون از روشنگری، واقعا لین اصلاح طلهبا خیلی خطرناکن.. خدا کنه همه نیروهای انقلاب شرایطو درک کنند
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      6 0
      اگر شرایطو درک کرده بودن که این وضعیت نبود سعیدین انقلاب
  • سید جواد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    12 2
    اگر اینقدر خانهما برای اصلاحطلبان مهم هستند، چرا شهردار تهران را از میان آنها انتخاب نکردند؟!
  • علی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    6 2
    پری بلنده ها همیشه در سیاست کار ساز بودند نمونه ش در کودتا علیه مصدق، مواظب پری بلنده های اصلاحات مثل جنیدی و فاغزه بهای باشید
    • حیدر صالح IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      2 1
      از خاک برسری های گذشته این موجودات به وجود آمدند!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    9 0
    این اصلاح طلبان مگرآبادی به جایی هم گذاشتن؟آقای جهانگیری،شهداازجمله برادران جنابعالی ازجوانی وزندگی دست نشستندکه شماباانتخاب این خانم بااین سبک وسیاق پاروی خونشان بگذاری.کی قراره به خودتون بیاید؟والله بالله حساب وکتاب آن دنیاسخته.رای به هرقیمتی؟
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 13
    موضوع صلاحیت یا عدم صلاحیت زنان در منصب قضا یک موضوع فقهیه. نصّی که برای این موضوع وجود نداره. درضمن اگر زن و مرد مطابق با فرموده خالق انسان در قرآن در پیشگاه الهی به یک اندازه مکلف بوده و در کسب فضائل و سیر و سلوک هیچ تفاوتی ندارند چرا ما مردان باید بگیم زنان صلاحیت ندارند؟ چرا زنها نگویند مردان صلاحیت دارند؟ آنجه حکم قطعی خداوند براش صادر نشده و روایت و سنت متقن و صحیح و ۱۰۰% درستی برای اون در دست نداریم میان زن و مرد تفاوت گذاردن ظلم فاحش خواهد بود و تکلیف ظالمین هم مشخصه که : انّ ربک لبالمرصاد.
    • مهدی IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      4 1
      هر وقت سربازی رفتند و مهریه به شوهرشون دادند، قاضی هم بشند و ارث مساوی ببرند.
    • بنده خدا IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      2 1
      استاد! قضاوت تکلیفیه که از دوش زنان برداشته شده چون با احساسات زنانه جور درنمیاد و اگه یه قاتل یا یه دزد تو دادگاهی که قاضیش یک زنه کولی بازی دربیاره و بزنه زیر گریه حق شاکیان احتمالا ضایع میشه. قضاوت مثل جهاد تکلیفیه که از دوش زنان برداشته شده نه اینکه حقی باشه که از اونها گرفته شده باشه. پس چرا بانوان محترم هیچوقت نمیگن حق ما در دفاع از کشور ضایع شده و باید ما هم به سربازی بریم؟؟؟؟؟؟!!! اونجا به نفعشون نیست؟؟؟؟!!!!! تازه الان در دادگاههای خانواده قاضی یا بازپرس زن هم داریم
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    5 5
    چه رزومه ای داشته که در هاروارد پذیرش شده !یا شاید یکی دیگه از سرمایه گذاری های سیا بوده !؟
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      10 3
      ژن خیانت به مردم کشورش داشته که جذب شده و تعلیم دیده . مکرو مکرالله والله خیر الماکرین
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    5 1
    دست شوهرش رو میگرفت و میومد برای ثبت نام شما که میخواهید همه چیز رو برعکس کنین اینم اینطوری انجام بدین
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    7 1
    جنیدی در شرکت مشکان مشکور، مشاور حقوقی مذاکرات و متهم ‌جاسوسی در مذاکرات، نبود؟
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    10 0
    ده ها میلیون زن دارن از این دولت می نالند. یه زن چه ویژگی ای داره که نظر ده ها میلیون زن رو عوض کنه!!! ده میلیون زن بیان علیه این دولت خوبه؟!!! فقط یکی اونا دارن؟!
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    7 1
    بیچاره ها به چه فلاکتی افتادن، اوباش اسلاحتلب از گنده گویی به تلاش برای بقا رسیدن
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    8 0
    نزنه بکشتش!
  • محمدایوب IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 1
    اصلاح طلبان حناشون دیگه رنگ نداره تنها راه شون استفاده از خانمها است حتما این دور باید خانم بیارن. تا مردم گول بخورن.
  • علی محمد IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 1
    اولا اصلاح طلبان باید این دور حتما از خانم استفاده کنند چون دیگه آزادی. ودیوارکشی پیاده رو سایه جنگ. جواب نمیده دوم جهانگیری باید یه دست تو سرصورتش بکشه. خرطوم رابه دماغ تبدیل کنه تامردم می بینند یاد حرفهای دروغ قبل نیافتند.
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 1
    بایدن و کاملا هریس
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    4 1
    اگر جهانگیری و لاریجانی و پزشکیان و اخوندی و تمامی اصلاح طلبانی که ثبت نام کردند همه با هم مادام العمر مثلا تا هزار سال هم روی کار باشند سر سوزنی از مشکلات ملت و کشور حل نخواهند کرد و در قد و قواره مدیریت نیستند این جماعت بی کفایت و بی خاصیت کاسب تحریم و کاسب برجام ملت عزیز هشت سال کم نیست دوباره گول این مفسدین اصلاح طلب و اعتدالی و غیره رو نخورید این جماعت کار کن نیستند دلسوز هیچ یک از ملت هم نیستند
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    چه پیوند شوم و نامبارکی
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    ترکیب جن و جن گیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس