کد خبر 1218004
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
طراز جدید موشک‌های مقاومت فلسطین؛ از «عیاش ۲۵۰» تا «قاسم»

گروه های مقاومت فلسطین در جریان نبرد «شمشیر قدس» از موشک هایی رونمایی کردند که صهیونیستها پیش از ورود به نبرد فراگیر با آنها هیچگاه تصور برخورداری مقاومت از چنین قدرتی را نمی کردند.

به گزارش مشرق، حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در نوار غزه برای هفتمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در نقطه مقابل، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز عملیات «شمشیر قدس» را در دفاع از قدس شریف و مسجدالاقصی با قدرت ادامه می‌دهند و میانجی گری های طرف‌های مختلف برای توقف این عملیات هم کارساز نبوده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیراً در یک سخنرانی تلویزیونی بار دیگر انگشت اتهام را به سوی جنبش مقاومت اسلامی حماس گرفته و مدعی شد که جنبش حماس مقصر اصلی درگیری کنونی است»! این ادعای رژیم صهیونیستی درحالی است که در جریان تجاوزات چند روز گذشته صهیونیست‌ها به نوار غزه بیش از ۱۴۰ فلسطینی به شهادت رسیده و صدها تَن دیگر به شدت زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

شروع صبح سومین روز درگیری با ضربه موشکی جهاداسلامی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین کشتار بی گناهان در غزه را «منصفانه» توصیف کرده است! علیرغم تمامی جنایاتی که صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب شده و نیز زیرساخت‌های حیاتی در نوار غزه را تخریب کردند، اما گروه‌های مقاومت در طول ۷ روز گذشته حملات موشکی بی سابقه‌ای را علیه مواضع حیاتی صهیونیست‌ها به ویژه در تل‌آویو ترتیب دادند.

موشک‌های جدید گروه‌های مقاومت فلسطین قادر هستند تا شمالی‌ترین نقاط تل‌آویو را نیز هدف قرار دهند در جریان حملات مذکور، گروه‌های مقاومت فلسطین از موشک‌های جدیدی رونمایی کردند؛ موشک‌هایی که برای اولین با در جریان نبرد با رژیم صهیونیستی از آنها استفاده شده است. یکی از موشک‌هایی که گروه‌های مقاومت از آن رونمایی کردند موشک «عیاش» است. این موشک به یاد شهید «یحیی عیاش» از بنیانگذاران گردان‌های شهید عزالدین قسام نامگذاری شده است. مقاومت فلسطین روز پنج شنبه گذشته با موشک عیاش ۲۵۰ فرودگاه رامون در جنوب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد.

در همین ارتباط، سخنگوی گردان‌های القسام اعلام کرد: «به دستور محمد ضیف فرمانده کل گردان‌های قسام، فرودگاه رامون در فاصله ۲۲۰ کیلومتری غزه را با موشک‌های عیاش با برد بیش از ۲۵۰ کیلومتری و قدرت تخریب بالا هدف قرار دادیم». از جمله دیگر موشک‌های رونمایی شده توسط مقاومت فلسطین می‌توان به موشک «بدر ۳» اشاره کرد.

در همین ارتباط، باید گفت که گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم از انتشار تصاویری از موشک بدر ۳ را که با آنها شهرک‌های صهیونیست نشین سدیروت و عسقلان مورد هدف قرار گرفته بود، خبر داد. گردان‌های القدس ده‌ها فروند از این موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین عسقلان و سدیروت در فلسطین اشغالی شلیک کرد.

طراز جدید موشک‌های مقاومت فلسطین؛ از «عیاش ۲۵۰» تا «قاسم»

موشک جدید «بدر ۳»

در همین حال، صبح امروز «ابو حمزه» سخنگوی «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین از رونمایی از یک موشک جدید به نام «قاسم» که به یاد شهید سلیمانی نامگذاری شده است، خبر داد. سخنگوی سرایا القدس تأکید کرد: «در جریان نبرد «شمشیر قدس» با رژیم صهیونیستی از این موشک جدید و پیشرفته استفاده شده است. این موشک در حمله روز گذشته به مواضع رژیم صهیونیستی به کار گرفته شد».

ابوحمزه ضمن اعلام اینکه بُرد موشک «قاسم» به تل‌آویو، اشدود، عسقلان، سدیروت و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی می‌رسد تصریح کرد: هنوز غافلگیری‌های زیادی داریم که دشمن را بُهت زده خواهد کرد. به نتانیاهوی احمق و فرماندهی ارتش ابلهش می‌گوییم که منتظر ورود نیروهای زمینی شما به داخل نوار غزه هستیم تا بخشی از خشم خود را به شما نشان دهیم. کاربران شبکه‌های اجتماعی با گذاشتن پست‌هایی از بکارگیری موشک «قاسم» که به یاد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نامگذاری شده است، استقبال کردند.

یکی دیگر از موشک‌های رونمایی شده توسط مقاومت فلسطین «A۱۲۰» است. این موشک جدید به اسم «رائد العطار» فرمانده شهید این گردان‌ها نامگذاری شده است. این موشک دارای کلاهک‌های انفجاری با ظرفیت تخریب بالا است و بُرد آن به ۱۲۰ کیلومتر می‌رسد. یک نوع دیگر از موشک رونمایی شده «sh۸۵» است. به گفته رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس این موشک‌ها برای اولین بار در حمله اخیر به صهیونیست‌ها استفاده شده‌اند. بُرد این موشک‌ها به ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد.

موشک‌های جدید مقاومت فلسطین به گونه‌ای تجهیز شده‌اند که به راحتی بتوانند از تیررس رادارهای گنبد آهنین محور شوند از جمله دیگر موشک‌های گروه‌های مقاومت که در نبرد «شمشیر قدس» به کار گرفته شدند، می‌توان به «j ۸۰» اشاره کرد. این موشک به طور کامل در نوار غزه ساخته شده است و نخستین بار در جریان جنگ تابستان سال ۲۰۱۴ غزه از آن استفاده شده است.

این موشک بُردی ۱۲۰ کیلومتری دارد. «j ۸۰» همچنین با سامانه‌ای پیشرفته تجهیز شده تا بتواند به راحتی از تیررس رادارهای گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی محو شود. این ویژگی‌ها باعث شده تا موشک مذکور در رسیدن به شمالی‌ترین نقطه تل‌آویو موفق باشد.

افزون بر آنچه که گفته شد، گروه‌های مقاومت فلسطین از یک پهپاد جدید نیز رونمایی کردند و آن، پهپاد تهاجمی «شهاب» بود؛ پهپادی که از قدرت تخریب بالایی برخوردار است و در جریان نبرد «شمشیر قدس» نیز از آن استفاده شد. بر این اساس، واضح است که قدرت موشکی گروه‌های مقاومت فلسطین معادله جدیدی را در جریان نبرد کنونی به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده است.

طراز جدید موشک‌های مقاومت فلسطین؛ از «عیاش ۲۵۰» تا «قاسم»

تحمیل همین معادله جدید موجب شده است تا صهیونیست‌ها از طریق مصر و شماری از کشورهای اروپایی توقف حملات گروه‌های مقاومت به مواضع‌شان به ویژه در تل‌آویو را خواستار شوند؛ درخواستی که البته تاکنون گروه‌های مقاومت فلسطین با آن مخالفت کرده‌اند.

حملات موشکی و راکتی از سوریه و جنوب لبنان به سمت اراضی اشغالی نشان داد که مقاومت در منطقه یک «پیکره واحد» و یکپارچه است نکته قابل تأمل دیگری که در جدیدترین دور از درگیری‌ها میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد، یکپارچگی مقاومت در سطح منطقه است. برخلاف جنگ‌های ۲۲ روزه، ۵۱ روزه و ۸ روزه گروه‌های مقاومت در غزه با رژیم صهیونیستی، این بار دیگر اعضای محور مقاومت نیز وارد عمل شدند و به رژیم صهیونیستی این پیام را مخابره کردند که «محور مقاومت» یک پیکره واحد است.

حملات راکتی از جنوب لبنان به اراضی اشغالی و نیز شلیک ۳ موشک از سوریه به سمت این اراضی خود به تنهایی گواه بر این مدعاست. حملات مذکور نه برای تغییر معادله قدرت در نبرد «شمشیر قدس» که به منظور مخابره کردن یک پیام مهم و اساسی به رژیم صهیونیستی، انجام شدند. همانطور که گفته شد، پیام اصلی به صهیونیست‌ها این است که محور مقاومت در منطقه یک پیکره واحد است و به صورت یکپارچه عمل می‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ابی NL ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    20 4
    درحیرنم با وجود اینهمه موشک که مقاومت فلسطین دارند چرا پدافند هوایی ندارند وثانیا اگر محور مقاومت همبستگی دارند پس معطل چی هستند. باید حزب الله لبنان ونیروهای سوری دست یکی کنند وقال قضیه روبکنن. بنده خداهای اهالی غزه دارند زیر بمباران این سگهای هار صهیونیست قتل عام میشن اونوقت ایران ومقاومت منطقه وایستادیم ونگاه میکنیم.
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      4 0
      بایدپایگاههای هوایی رابزنندکه هواپیماهای جنگی نتوانندازاونجابلندشوندوشروع به بمباران کنند.
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 5
    ازموشک های سر گردان کارساز از سوریه ولبنان ویمن ودریا وکنار وگوشه دیگه خبری نیست
    • عبدالله مومن IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      2 0
      بر منافق طعنه زن لعنت
  • ایرانی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۱
    0 0
    مرگ بر اسراییل بی وجود . اگر امریکای جنایتکار به سگهونیسم کمک نکنه همین حماس اسراییل و نابود میکرد . درود بر مردان با غیرت حماس و مقاومت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس