منافی: پرسپولیس مقابل سپاهان نتیجه بدی نگرفت/ غیبت کنعانی‌زادگان و عالیشاه اتفاق خوبی نیست

پس از پیروزی پرسپولیس در دربی ۹۵ حالا جنگ قهرمانی بین سپاهان و پرسپولیس بالا گرفته است تا در ۸ هفته باقی مانده لیگ همچنان شاهد جذابیت در بالای جدول رده بندی باشیم.

سرویس ورزش مشرق - لیگ برتر بیستم به هفته‌های پایانی نزدیک شده و تیمها به قهرمانی، کسب سهمیه و از آن سو به سقوط نزدیک شده‌اند تا در ادامه شاهد ۸ هفته نفس‌گیر در لیگ باشیم.

با پیروزی پرسپولیس در روز جمعه در دربی ۹۵ این تیم دوباره به صدر جدول بازگشت و حالا بیش از پیش به کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر نزدیک شده است؛ از آن سو سپاهان با محرم نویدکیا به روزهای اوج بازگشته و جدی‌ترین رقیب شاگردان یحیی گل‌محمدی به حساب می‌آید. در این گزارش قصد داریم به بازی‌های باقی‌ مانده پرسپولیس و سپاهان که جدی ترین مدعیان قهرمانی محسوب می شوند بپردازیم تا شاید بتوان تا حدودی قهرمان جدید لیگ را حدس زد.

* شرایط تقریبا برابر پرسپولیس و سپاهان در ادامه لیگ

در ادامه مسابقات لیگ سپاهان به ترتیب با مس رفسنجان (امروز)،  فولاد خوزستان، ماشین سازی تبریز، پیکان، صنعت نفت آبادان، پدیده، ذوب آهن و استقلال بازی خواهد کرد.

پرسپولیس هم به ترتیب ۸ بازی با ذوب آهن (معوقه از هفته ۲۱)، مس رفسنجان، گل گهر، فولاد خوزستان، آلومینیوم اراک، ماشین سازی تبریز، تراکتور، پیکان خواهد داشت.

سپاهان در ۴ بازی (مس، ماشین سازی، صنعت نفت و ذوب آهن) میزبان خواهد بود و در ۴ دیدار (فولاد، پیکان، پدیده و استقلال) باید به زمین حریفان برود.

در مقابل پرسپولیس هم در ۳ بازی (گل گهر، آلومینیوم و تراکتور) در ورزشگاه آزادی به میدان خواهد رفت و در ۵ مسابقه هم ( ذوب آهن، مس رفسنجان، فولاد، ماشین سازی و پیکان) میهمان خواهد بود.

* گره سرنوشت یحیی و محرم به ۴ تیم

یحیی و محرم در ادامه لیگ ۴ رقیب مشترک خواهند داشت که از قضا ۲ نفر از آنها استقلالی هستند، یکی دیگر پرسپولیسی است و دیگری ذوبی که سرنوشت لیگ تا حدودی به آنها گره خورده است. فولاد با جواد نکونام، ماشین سازی با علیرضا اکبرپور، پیکان با مهدی تارتار و ذوب آهن با مجتبی حسینی رقیبان مشترک سپاهان و پرسپولیس در راه قهرمانی خواهند بود.

* پرسپولیس و امید به تکرار نتایج دور رفت

پرسپولیس

پرسپولیس ۱ - ۱ ذوب آهن

پرسپولیس ۱ - ۰ مس رفسنجان

گل گهر ۰ - ۵ پرسپولیس

پرسپولیس ۲ - ۱ فولاد

آلومینیوم ۲ - ۱ پرسپولیس

پرسپولیس ۲ - ۱ ماشین سازی

تراکتور ۰ - ۱ پرسپولیس

پرسپولیس ۱ - ۰ پیکان

پرسپولیس با تکرار نتایج بازی‌های رفت در ادامه لیگ ۶ برد، یک تساوی و تنها یک باخت خواهد داشت که در این صورت با کسب ۱۹ امتیاز و به امتیاز ۶۴ در روز پایانی لیگ بیستم خواهد رسید.

سپاهان

مس رفسنجان ۱ - ۲ سپاهان

سپاهان ۱ - ۱ فولاد

ماشین سازی ۳ - ۳ سپاهان

سپاهان ۲ - ۱ پیکان

صنعت نفت ۱ - ۲ سپاهان

سپاهان ۱ - ۳ پدیده

ذوب آهن ۱ - ۳ سپاهان

سپاهان ۲ - ۰ استقلال

شاگردان محرم نویدکیا با تکرار نتایج بازی‌های رفت در ادامه لیگ ۵ برد، ۲ تساوی و یک شکست خواهند داشت و با این نتایج ۶۲ امتیازی خواهند شد که این یعنی سپاهان با امید به تکرار نتایج رفت قافیه را به پرسپولیس می‌بازد و شاگردان یحیی قهرمان خواهند شد.

البته این ها همه محاسبات و پیش فرض های روی کاغذ است و قطعا شرایط در دور برگشت و هفته های پایانی با دور رفت کاملا متفاوت خواهد بود و یک اشتباه از سوی هر تیم می تواند به از دست دادن قهرمانی منجر شود.

۸ خوان پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی/ نقش تعیین کننده استقلال در تعیین قهرمان لیگ بیستم +جدول

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • امید IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    11 15
    اگر تکلیف قهرمانی بین لنگی ها و سپاهان به هفته آخر کشیده شود چه حالی میده سپاهان استقلال را بزنه و قهرمان بشه.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      11 4
      آره برید بهش ببازید ولی ما هم که ببریم بازم صدریم
  • رضا IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    14 6
    صد در صد استقلال برای اصفهانی ها تبانی می کند.
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      10 11
      شما که بابا مسعود رو دارید چرا غصه میخورید؟؟؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    11 17
    بابا مسعود تعیین کننده اس مثل همیشه
    • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      7 5
      خاک بر سرت با این طرزتفکرت
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      9 5
      مگه زمان بابامحمود هست برید با زن و بچه گریه و زاری جلوی مجلس که یه جام بهتون بدن
    • صادق IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      1 1
      منطق یه کیسه کش: استقلال باخت:بابامسعود، استقلال مساوی کرد:بابامسعود، استقلال قهرمان نشد:بابامسعود، استقلال از آسیا حذف شد:بابامسعود، اسقلال مربیش قهر کرد رفت:بابامسعود، استقلال وارد بحران شد:بابامسعودو ...خسته نشدین از اینهمه توجیه و بهانه های نخ نما و قدیمی؟؟!!
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    10 10
    هفت خوانش رو مسعود رد میکنه(مثل بازی با سپاهان و استقلال و نگرفتن پنالتی)..
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    12 3
    قطعا برای اینکه پرسپولیس قهرمان این دوره نشود ، تیم هایی مثل تراکتور و استقلال و فولاد به سپاهان امتیاز میدن
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      9 4
      امتیاز بدن ما با نتایج اونا کار نداریم و کار خودمون میکنیم و سعی میکنیم بازیهای خودتونو ببریم، ما کارمونو اینطوری پیش می‌بریم اونام هر کاری از دستشون برمیاد مضایقه نکنن!
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    13 4
    پرسپولیس قهرمان به ضرس قاطع میگم
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      2 5
      خانم دکتر ضرس قاطع فارسی پاس دان
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    7 1
    دقت کردین مدتی یادشان از بابا مسعود در رفته بود حالا باز استقلالیها دستشان از جام کوتاه شده به جمله عجزآمبز و کودکانه خود پناه آورده اند.
  • پیروزه IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 2
    پرسپولیس در یک صورت قهرمانه قبل از ۲۸ خرداد بازیها تمام بشود.
  • حسین IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    6 6
    مطمئن باشید بابا مسعود هرکاری از دستش بر بیاد میکنه.حتی ممکنه بگه سپاهان ۲هفته حق بازی نداره و بازی ۳ بر صفر به نفع تیم مقابل والا هیچ کاری ازشون بعید نیست
  • دکتر IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    4 6
    راستی یه سوآل از فوتبال دوستان بجز لنگیها لنگ در تاریخ پنجاه ساله اش دو بار پشت سرهم قهرمان نشده یه دفعه چی شد عمو مسعود وزیر ورزش شد لنگ برای پنجمین بار می خواد قرمان بشه قرمان شک نکنید هفتهای آخر اگه ببینند سپاهان یا تیم دیگری داره قهرمان میشه عمو مسعود دست بکار میشه و برای اون تیم بخت برگشته اتفاقاتی میوفته مصل سال پیش استقلال تا دیدن چهارتا پنجتا داره گل میزنه حقوق بازیکناش مربیهاش قطع شد سر مربیش تهدیت شد تا بیچاره فرار کرد لنگ قرمان شد قصیه ما تموم شد لنگمونم قرمان شد آفرین بر شرافت همچین وزیر
    • unknown IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      0 1
      تو دیگه خیلی گیجی وگرنه تاریخ رو نگاه کنی تنها تیمی که انقد پشت هم قهرمان شده همین پرسپولیسه. که الان هنوز به رکورد قبلیش نرسیده ولی برعکس افتخارات کیسه یا به زمان پهلوی و باند بازی مثل رئال مادرید برمیگرده یا بابا محمود خارج از اینا هیچی برای گفتن نداشته. یکم مطالعه کن بعد چرت بگو
  • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    8 2
    پرسپولیس سرور همه تیم ها هستش با مربی و بازیکنان توانمند و قابل احترام
    • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      2 8
      با کمک داور و بابا مسعودتون فعلا خوابای رنگی میبینید
  • اشكان IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    7 1
    كور شود هرآنكس كه نتواند ديد قهرماني پرسپوليس را
  • مهدی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    2 1
    یادم آمد بابا محمود با عروس عربها گل متوسط بازی می کرد آن زمان ششتقلالی ها لا بودند.
  • صالح MD ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 1
    مشرق خواهشا کامنت بنده را نشر بده و تعصب را بگذار کنار اگر پرسپولیسی هستی حتی اگر برات تلخ ولی نشر بده و دهان کسی رو نبند که حرف نزنه هشت سال یک دولت پشت پرسپولیس بود. همه کار کردن تا این تیم بتونه جامهارو درو کنه . حالا هدف چی بود؟ هدف این بود اینها جام اسیا رو بدست بیارن اما این برای تیمی که شخصیت قهرمانی در اسیا رو ذاتا نداره امری محال بود پس پروژه شخصیت سازی اسیایی رو براشون کلید زدن . ابتدا باید این تیم اعتماد به نفس پیدا میکرد پس لازم بود هرچی جام هست را درو کنه. سالها پشت سر هم قهرمان بشه کاری که رئال و بارسا هم نتونستن بکنن سوپر جام را حتی مفت تحویلشون دادن تزریق های به موقع مالی انتخاب مدیریت خوب و تضعیف مدیریت باشگاه رقیب و مقروض کردنشون و تهدید و عدم پرداخت مبالغ بازیکنان و.... اینطوری شد که پرسپولیس تونست انقدر روحیه و اعتماد به نفس پیدا کنه که دوبار تا رده های بالای اسیا و فینال بره منتها بابا مسعود و دولت روحانی در ای اف سی دیگه لابی نداشت. اینها 8 سال تلاش کردن برای کسب قهرمانی اسیا. الحمدالله بزودی روند نزولی اینهارو با امدن دولت ریسی خواهیم دید و اونجا همه این حرفها اثبات خواهد شد. شش تایی کردن و اینجور کوری ها دل هیچ پرسپولیسی رو خنک و اروم نمیکنه چون برزیلم 8 تا از المان خورد اما همه دنیا عاشق بازی های برزیل و شخصیت قهرمانیش هستن. پرسپولیس از شخصیت بزرگ استقلال ناراحته چیزی که خودش نداره. وقتی شیث رضایی اون حرکت رو جلوی میلیومنها بیننده انجام میده شخصیت این تیم رو اشکار میکنه یا اون حرکات توی هواپیما یا فحاشی های کنعانی زادگان. این کنعانی تو استقلال بود ازاین حرفا نمیزد اما رفت اونجا..... پرسپولیس دنبال شخصیت و هویت میگرد و حسادت اونهارو ارام نمیزاره
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      0 0
      صالح وطالح عطای خویش نمودند تا که قبول افتد و که در نظر آید! فکر کنم بايس دنبال بهانه‌ی تازه بگردید چون داره دستتون بدجوری خالی می شه ...
  • اکبریان IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    0 0
    ششتقلالی اسم خوبیه من که تائید میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس