کد خبر 1217802
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
حسین شریعتمداری

مسئولان کلیدی دولت باید برای بازخواست به مراجع قضایی و مراکز بازرسی معرفی شوند و یا برای ثبت‌نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کنند؟! آقایان با کدام رو! خود را نامزد کرده اند؟!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: این روزها ثبت‌نام برخی از نامزدهای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ تعجب آمیخته به پرسش افکار عمومی را در پی ‌داشته است. یادداشت پیش‌روی سخنی در این خصوص است؛

۱- نیم‌نگاهی به عملکرد ۸ ساله دولت آقای روحانی بیندازید! چه بلایی را می‌توانید نام ببرید که می‌توانستند بر سر کشور بیاورند و نیاورده‌اند؟!

گرانی افسارگسیخته کالا و خدمات مورد نیاز مردم. چوب حراج به بیت‌المال و تعطیلی صدها کارخانه و مراکز تولید. کاهش ده‌ها برابری و نزدیک به سقوط ارزش پول ملی. سرازیر کردن ۳۰ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا به حلقوم مفسدان و رانتخواران. افزایش ۸ برابری قیمت مسکن و افتخار وزیر مسکن که حتی یک مسکن هم نساخته است! تنزل ۶ رتبه‌ای اقتصاد کشور از هجدهمین رتبه در اقتصاد دنیا. شکستن رکوردهای تورم، رکود و ضریب جینی و گسترش فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی. تاسیسات هسته‌ای کشور را به مرز نابودی کشاندند و پیشرفت هسته‌ای را متوقف کردند. قرار بود در مذاکرات هسته‌ای تحریم‌ها را لغو کنند ولی نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد بلکه به علت نابلدی، نفوذ عوامل دشمن و گرایش به سازش، صدها تحریم دیگر نیز به آن اضافه کردند. نقدینگی را که می‌توانست و باید روانه عرصه تولید شده و باعث کسب و کار شود، از ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادند و تولید و کسب و کار را با رکود شدید و بی‌سابقه (و نه کم‌سابقه) روبه‌رو کردند. کشور را از خودکفایی در تولید گندم و گوشت قرمز و گوشت مرغ به واردات این اقلام ضروری و معیشتی مردم کشاندند. با دیپلماسی انفعالی، راه را برای باج‌خواهی دشمنان باز کردند و امنیت و اقتدار کشور را به مخاطره ‌انداختند که اگر غیرت و قدرت و مقاومت سلحشوران سپاه و ارتش نبود کشور را به باد فنا داده بودند و طرفه آنکه اقتدار نظامی را مانع دیپلماسی انفعالی خود نیز می‌دانستند و آقای ظریف اقدامات غرورآفرین و عزت‌بخش سردار دل‌ها را با سیاست خارجی دولت در تضاد معرفی می‌کرد! فساد اقتصادی برخی از افراد نزدیک به دولتمردان. تاراج بیت‌المال به بهانه خصوصی‌سازی. به‌کارگیری اعضای ستاد انتخاباتی در پست‌های کلیدی و فاجعه‌ای که به بار آوردند. حقوق‌های نجومی در کنار تنگدستی کارمندان و کارگران و... ده‌ها و شاید صدها نمونه دیگر از این دست.

اکنون کلاه خود را قاضی کنید و بفرمایید کدام‌یک از موارد فوق که فقط مشتی از خروارها و ‌اندکی از بسیارهاست، واقعیت ندارد؟!

۲- دولت و همراهانش در تبلیغات انتخاباتی شعار می‌دادند که فقط ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌هاست و ۷۰ درصد آن ناشی از سوءمدیریت است و آقای روحانی قسم جلاله می‌خورد که اگر مشکلات راه‌حل نداشت کاندیدا نمی‌شدم! ولی بعدها که نابلدی و ناکارآمدی دولت در مقابله با مشکلات اقتصادی آشکار شد، حتی آب خوردن مردم را هم به تحریم‌ها نسبت دادند! حالا به نمونه‌های زیر که بازهم فقط ‌اندکی از بسیارهاست توجه کنید و سپس در این باره به قضاوت بنشینید که کدام‌یک از این موارد به تحریم‌ها مرتبط بوده و هست؟!

حذف کارت سوخت که قاچاق بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان بنزین را به دنبال داشت! ثابت نگاه داشتن قیمت بنزین طی ۴ سال و افزایش ناگهانی و سه برابری آن‌که شوک شدید اقتصادی و امنیتی را درپی داشت‌! غارت -‌بخوانید دزدی- ده‌ها هزار میلیارد تومانی از بیت‌المال در واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات دولتی! حذف سامانه‌های شفاف‌ساز نظیر سامانه شبنم و ایران‌کد و باز کردن مسیر قاچاق کالا از داخل به خارج و از خارج به داخل کشور که ضربه شدید و خسارت‌آفرین چندصدهزار میلیارد تومانی به بار آورد و جلوگیری از رونق تولید و کسب و کار کمترین نتیجه آن بوده و هست! بی‌توجهی مشکوک به حوزه‌های تولید مسکن و مانع‌تراشی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، رونق کشاورزی، صنایع خودرو و لوازم خانگی که توجه به آنها می‌توانست صدها هزار شغل ایجاد کند و از بیکاری خیل عظیم کارکنان و کارگران جلوگیری کند. رشد بادکنکی بورس و جلب سرمایه‌های مردم و سپس سقوط فاحش آن و خسارت فراوان سهامداران، فرار مالیاتی چند ده هزار میلیارد تومانی. بی‌توجهی به اقتصاد زیرزمینی و معاملات بازار سیاه که صدها هزار میلیارد تومان خسارت به دنبال داشت. خودداری از اصلاح نظام بانکی و سرازیر شدن نقدینگی‌ها به بانک‌ها از یک‌سو و پدیده پلشت بدهکاران کلان بانکی از سوی دیگر که در صورت اصلاح نظام بانکی سرمایه‌ها به تولید می‌رفت و دست بدهکاران کلان بانکی از بیت‌المال کوتاه می‌شد و هزاران هزار میلیارد تومان به جای رونق تولید و کسب و کار به تورم افسارگسیخته دامن نمی‌زد. دپوی چهار میلیون تن کالای اساسی در گمرکات و بنادر با انگیزه پلید افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها. احتکار صدها هزار تن میوه و برنج و روغن. به‌کارگیری افراد ناتوان و بعضاً آلوده به فساد در مسئولیت‌ها و...

کدام یک از موارد فوق کمترین ارتباطی با تحریم‌ها دارد؟! و اگر دولت کارآمد بود و حل مشکلات مردم را در برنامه کاری خود داشت کدامیک از این مشکلات ویرانگر به آسانی قابل حل نبود؟!

۳- به قول برادر و همکار عزیزم آقای محمد ایمانی؛ می‌شود به موضوع هفت‌تپه‌ها و صدها تپه‌آبادی که ویران شد، فراتر از معضل «رانت» هم نگاه کرد؛ از زاویه‌ای که مدیر شبکه فاسد آمدنیوز هنگام حضور در اروپا (تحت‌الحمایه سرویس‌های جاسوسی) عنوان کرد. روح‌الله زم، سال 97 در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های ضدانقلاب، تحلیل ضدامنیتی کارفرمایان خود درباره انتخابات سال 96 را این گونه بازگو می‌کند: «ما در انتخابات تحلیل داشتیم. این جوری نبود که راه بیفتیم و بگوییم اصلاح‌طلبیم، یا عاشق روحانی هستیم. مجموعه ما، تحلیل امنیتی داشت. می‌خواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد تا بنشینیم و مفصل‌تر با هم صحبت بکنیم. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سرکار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟ ما براساس تحلیل امنیتی... (مجری: می‌شود این طور تعبیر کرد که شما خواستید روحانی بیاید، تضاد درونی حاکمیت و عدم تدبیر و مدیریت روحانی، سبب این بشود که مردم معترض شوند؟ تدبیر شما این بود؟) می‌شود این ‌جوری هم تعبیر کرد و یکسری سناریوها را کنارش گذاشت. با توجه به شرایط سیاسی داخلی و خارجی، ما به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت سر یک فردی مثل روحانی. ما شیفته و دلباخته کسی نبودیم. من همین الان هم از کاری که آمدنیوز در انتخابات 96 کرد، دفاع می‌کنم. چون ما با تحلیل این کار را کردیم. کشور باید به نقطه جوش می‌رسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سرکار می‌آمد، کار به نقطه جوش نمی‌رسید. آن وقت روند چهل سال ادامه پیدا می‌کرد».

۴- اکنون با توجه به کارنامه دولت که به مواردی از آن -‌فقط به عنوان نمونه- اشاره شد، جای این سؤال است که دست‌اندرکاران و مسئولان کلیدی دولت باید برای بازخواست به مراجع قضایی و مراکز بازرسی معرفی شوند و یا برای ثبت‌نام به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به وزارت کشور مراجعه کنند؟! آقایان با کدام رو! خود را نامزد ریاست جمهوری کرده‌اند؟! ...

پیرامون سکوت مسئولان و دست‌اندرکاران پست‌های کلیدی و حساس دولت کنونی -و نه همه آنها- در مقابل پلشتی‌های یادشده، سه حالت و احتمال قابل تصور است. بخوانید!

الف: احتمال اول آنکه با همه ناهنجاری‌ها و مشکلاتی که دولت در آنها نقش داشته است موافق بوده و همراهی کرده‌اند! در این صورت صلاحیت لازم برای کاندیداتوری را ندارند.

ب: احتمال دوم اینکه نمی‌دانسته‌اند چه اتفاقات ناگواری در حال انجام و وقوع است! در این حالت نیز به علت ناتوانی در تشخیص مسائل مهم و سرنوشت‌ساز کشور، شایسته نامزدی برای ریاست جمهوری نیستند!

ج: و حالت سوم اینکه از مشکلات و ناهنجاری‌های پدید آمده و فشار سنگین ناشی از آن بر مردم با خبر بوده‌اند ولی ملاحظات حزبی و گروهی و حفظ پست و جایگاه مانع از انتقاد و اعتراض و علت سکوت و بی‌تفاوتی آنها بوده است! که در این حالت باید پرسید، وقتی اینگونه ملاحظات مانع حق‌گویی آنها بوده است چه تضمینی هست که در مقابل فشارهای خارجی و یا مافیای اقتصادی تن به سازش ندهند؟!

و بالاخره، در این باره بازهم گفتنی‌هایی هست که به بعد موکول می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    54 19
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
    • عبدالله مومن IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      35 6
      همان نقشی را که شهید سلیمانی در میدان نبرد داشت . آقای شریعتمداری در میدان قلم دارد.
    • عبدالله مومن IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      26 6
      همان نقشی را که شهید سلیمانی در میدان نبرد داشت . آقای شریعتمداری در میدان قلم دارد.
  • دکتر افسانه یوسفی IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    57 2
    خداوند بانیان وضع بغرنج و نابسامان موجود رو لعنت کنه
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    37 6
    روحانی به مصوبه شورای نگهبان حمله کرد تا جاده باز کن ثبت نام این افراد معلوم الحال باشد
  • احمد IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    37 2
    آقای خامنه ای وقتی می گفت مشارکت حداکثری منظورش رای دهنده ها بود نه کاندیداها. این پیرمردهایی که یه عمر در مسند بودن و کار بدرد بخوری هم نکردن. برنامه ای داشتن که همین طوری روز آخری به سرشون زد که راه بیفتن و بیان؟
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    34 3
    اون .... اسحاق جهانگیری با اون شریعتمداری .... باید شورای نگهبان همین اول کاری رد صلاحیت کنه.... اینا واقعا لکنه ننگ انتخاباتند
    • sms IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      3 13
      شما چه کاره اید دوستان شورای نگهبان خودشون میدونند و همه رو رد صلاحیت میکنند
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    23 2
    خشت اول چون نهد معمار کج ..تاثریا میرود دیوار کج ..چرا در جمهوری اسلامی اینقدر وارانگی وجود دارد کسی که باید بابت خیانت محاکمه شود طلبکار هم میشود نه اینست که بجای اینکه ما باید برای جمهوری اسلامی باشیم او برای ماست ایا ما تکلیف را رها نکردیم ومصلحت را سنجیدیم بجای خدمت اسلام را در خدمت گرفتیم
  • دیده بان IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    احسنت ،درود بر حاج حسین شریعتمداری عزیز،مثل همیشه دقیق ونقطه زن!
    • حمید IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      26 1
      وقتی برای ازدواج و تشکیل خانواده، دو نفر به روانشناس مراجعه می کنند تا شرایط روحی روانیشون برسی بشه، چرا نباید برای سپردن یه کشور به یک فرد، از لحاظ سلامت روان مورد بررسی قرار بگیرند؟! ما هر طور به این آقایون نگاه میکنیم و دو دو تا چهارتا میکنیم که چطور و با چه عقل و منطقی جرأت می کنند خودشون رو دارای صلاحیت اداره ی سرنوشت کشور ببیند، بیشتر به سلامت روح و روانشون شک میکنیم!
    • IR ۰۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      21 4
      عالی وکوبنده!
    • GE ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      10 53
      خداوکیلی این کیهان و شریعتمداری روی سنگ پا رو سفید کردن
    • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      4 12
      چه بایده، مگه تا حالا دیدی مسئولی بازخواست یا محاکمه بشه؟ دیگه با اومدن رئیسی قوه ی قضاییه هم محل بازگشت طبری ها میشه. همه چی میشه مثل قبل.
    • DE ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      7 1
      جواب «خدا وکیلی»: آلبانی، کار دیگه ای غیر از کامنت نوشتن بهتون ندادن؟
    • DE ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      2 0
      GE10 41 خداوکیلی این کیهان و شریعتمداری روی سنگ پا رو سفید کردن// نه بابا سنگ پا از اول روش سفید بود و میخواست ۱۰۰ روزه تحول کنه اون سنگپا هم که آتیش زد به ۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰ هیجده میلیارد دلار و ۶۵ تن طلا هم از اول روش سفید بود ولی مشکل توشه که سیاهه و سیاه بازی کسی روش رو سفید نکرده اوریجین اوریجینه به جان جان کریه. کیهان فقط پرده ها را عقب میزنه
  • عین اله IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    17 5
    احسنت ، سلام ودرود خدا بر سردارقلم و سردار بصیرت استاد شریعتمداری ؛ واقعا یاران و کارگزاران دولت قبلی با چه رویی به وزارت کشور برای ثبت نام آمدند؟!!! مردم و شورای محترم نگهبان را چی فرض کردند؟!!!!!!
  • DE ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    16 1
    اینها میدونن که اونچیزی که نصیبشون میشه اف مردم به پدر این عده هست. پس مسئله پر رو بودن اینها نیست. اینها عمدا همگی شرکت کردند تا به خاطر سوابق سیاهشون رد صلاحیت بشن تا به زعم خودشون انتخابات رو یکسویه نشون بدن و برای کشور ایجاد هزینه کنن. از طرفی هم مواظب فتنه گر اصلی باشید.اوضاع از نظر تاریخی بشدت مشابه زمان خلیفه سومه و باید مراقب بود که این عده از فتنه گر شهید نسازن و پیراهن خونی اش رو پیراهن عثمان نکنن.
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    5 5
    باسلام به آقای شریعتمداری یک نقص بزرگ وجای یک قانون درنهاد محترم شورای نگهبان وجود دارد وآن نظارت بعداز تایید صلاحیت هرفرد چه نماینده مجلس وچه رییس جمهوراست که چنانچه به وظایف خود عمل نکردند عذر آنها رابخواهد وبرکنار نماید.نمیشود فقط تایید صلاحیت کند وعواقب آنهم را قبول نکند .اینگونه است که میگویند ما ازطرف مردم رای آوردیم .مگر آقای روحانی را شورای محترم نگهبان تایید ننموده است.
  • GE ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    10 0
    پسرزرنگ وآقازاده پورشه سواردرنیاوران وزعفرانیه قهوه ونسکافه وبرگ وچلوقفقازی میل میکندمن هم بعداز۳۰ سال پوتین به پامسکن خوب ومناسب ندارم وباخودروم دادمیزنم سه راه مارلیک اندیشه جانمونی.
    • محمود خطیبی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      2 0
      خدا شاهده درد همه‌ی ما همینه برادر
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      1 0
      منظورتون از پوتین به پا یعنی نظامی هستید؟ افسوس و صد افسوس. چه وضعیه آخه
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    19 3
    سلام ممنون از حاج حسین عزیز انشاالله خدا حفظ کند شما و همه ی دلسوزان اسلام و انقلاب را، پایه کار باشد باسخنان روشن و راهگشایتان
  • JP ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    20 1
    انشاالله خداوند رسواشون کنه بحق ابا اعبدالله، فقط بدانن خداوند دیر گیر اما سختگیر، شاید یک دفعهمحضرت عزارییل غافلگیرشون کرد
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    12 0
    اینجا صف نامزدهاست؛ صف نامررردها آن طرف است
  • IR ۰۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    12 0
    اینجا صف نامزدهاست؛ صف نامررردها آن طرف است
  • IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    14 4
    درود خدا،برجناب شریعتمداری ..درراه پرافتخارتان که همانا دفاع ازحق مظلومان است،درپناه خالق زیبایی هاهمیشه سلامت،موفق وسربلندباشید..
  • تبریز‌مظلوم IR ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 14
    سلام‌‌‌..نقطه‌بسیارمهم‌ابهام‌اینست‌که‌چرا‌اینهمه با‌اینهمه‌اتهام‌‌وبه‌زعم‌شما‌جرم‌آقایان‌محاکمه‌ نمیشوند‌از‌چی‌میترسیداگر‌واقعا‌شعار‌نیست‌و‌ واقعیت‌دارد‌محاکمه‌نکنید‌حتما‌یا‌ریگی‌به‌کفش خودتان‌هست‌که‌خبر‌دارند‌یا‌احمق‌هستید ببخشید
  • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    13 2
    خسارتی که از ناحیه فریدون و دار و دسته هایش دیدیم را در زمان حمله مغول به ایران ندیدیم
  • عرفان IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    13 2
    اگه تمام کاندیداها یکجا و باهم رییس جمهور بشن و دست به دست هم بدن نمیتونن لجنی که روحانی زده به مملکت رو پاک کنن
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
      4 6
      یادمان نمیرود بعد رفتن احمدی نژاد(رییس جمهور محبوبتان) میگفتین آقای روحانی تو که میدونستی اوضاع اینقدر خراب چرا اومدی؟؟ حالا دوستانتان میدونن اوضاع اینقدر خرابه چرا ده تا ده تا ثبت نام کردند؟؟؟(خواهشا نگو اومدن کارهارو درست کنند که زمان محمود احمدی نژاد هم همینو میگفتین) جمله تکراری تقصیر دولت قبل بود هم به سلامتی شروع شد..
  • مسلمان IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    4 8
    40 سال همین برنامه ها برای مت ایران است تا حالا کجا بودی خود شما کلی اعتبار و یارانه از دولت میگیرید ولی عملکرد شما در خدمت .... است... شما هم جز همین افرا د هستید
  • حاج حسین IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    10 1
    نیم‌نگاهی به عملکرد ۸ ساله دولت آقای روحانی بیندازید! چه بلایی را می‌توانید نام ببرید که می‌توانستند بر سر کشور بیاورند و نیاورده‌اند؟! گرانی افسارگسیخته کالا و خدمات مورد نیاز مردم. چوب حراج به بیت‌المال و تعطیلی صدها کارخانه و مراکز تولید. کاهش ده‌ها برابری و نزدیک به سقوط ارزش پول ملی. سرازیر کردن ۳۰ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا به حلقوم مفسدان و رانتخواران. افزایش ۸ برابری قیمت مسکن و افتخار وزیر مسکن که حتی یک مسکن هم نساخته است! تنزل ۶ رتبه‌ای اقتصاد کشور از هجدهمین رتبه در اقتصاد دنیا. شکستن رکوردهای تورم، رکود و ضریب جینی و گسترش فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی. تاسیسات هسته‌ای کشور را به مرز نابودی کشاندند و پیشرفت هسته‌ای را متوقف کردند. قرار بود در مذاکرات هسته‌ای تحریم‌ها را لغو کنند ولی نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد بلکه به علت نابلدی، نفوذ عوامل دشمن و گرایش به سازش، صدها تحریم دیگر نیز به آن اضافه کردند... جانا سخن از زبان ملت ایران میگویی…
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    8 12
    حاج حسین آقای شریعتمداری اگه به آنچه نوشتی ایمان داری و دولت روحانی واقعا اینقدر مفتضحه چرا نگذاشتید استیضاح بشه و تئوری من درآوردی دولت بی سر را مطرح کردید . شما هم در جنایات روحانی علیه این مردم شریکید .
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    12 1
    با نقشه جهت فرار از محاکمه امدند !؟اگر تایید شوند یعنی در زمان مدیریت سر تا پا گند کاریشون برابر قانون بوده !امید وارم شورای نگهبان تمام دولتی ها رد صلاحیت کند ،این ها بعد پایان مسولیت باید محاکمه شوند.
  • تبریزی IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    11 1
    ای کاش بعد از اتمام ریاست جمهوری ،از رئیس جمهور گرفته تا وزرا عملکرد چهارساله خود را اعلام چنانچه کسی کار مثبت انجام داده تقدیر و در غیر این صورت برابر کوتاهی و خیانت کرده مورد باز خواست قرار گیرد تا مثل الان با ادعا و با فرار به جلو کاندید نشوند و به شعور مردم نخندند
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    10 4
    حاجی اینها از ترس محاکمه فقط می خواهند تایید صلاحیت بگیرند زیاد جدی نگیر اینها را باید در صف لباس راه راه دید انشا الله
  • رضا IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 19
    آقای شریعتمداری تو چیکاره ای مملکتی که به جای مردم تصمصم میگیری چی شده زمان احمدی نژاد حرف نمیزدی گندهای که احمدی نژاد زد اون موقع حمایت میکرد فقط طبل مخالف بسه اگه مردم رای دادند دادند ندادنم خودشان تصمصم میگیرن یعنی شما بهتر از مردم تصمیم میگیری این دولتم مردم انتخاب کردند
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    4 5
    حرف حق رو زدی
  • htadk IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    11 4
    جناب شریعتمداری ضمن سپاس از روشنگریتون، این مصداق بارز فرار به جلو این جماعت سوخته و بی آبروست
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 10
    آقای دانشمند نگاهی به چهل سال گذشته و عاقبت روسای جمهور سابق از هاشمی خاتمی احمدی نژاد و روحانی بیندازیدنزدیک چهل سال نه هشت سال و بعد ....
  • ایرانی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    16 4
    تا وقتی مردم به کاندید ولایی و انقلابی رای ندن هیچی درست نمیشه
  • ایرانی IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    6 0
    این اقایان اگه کار کن بودن همین الان هم مدیر یا وزیر هستند باید کار کنن باشن.جهانگیری اومده میگه من مشکلات را حل میکنم یکی نیست به این بگه بی حیا تو همین الان معاون حسن هستی چکار کردی بس کنید دیگه ول کنید این میز وصندلی را.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 7
    جناب شریعتمداری خودتم یکی مثل اونا هستی آب برای شنا کردن نداری والا کم نمیاری از این قماش آدم
  • من IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 19
    شریعتمداری اسمت که میاد یاد اون جلست میافتم با دانشجو ها تو دانشگاه تهران خیلی بهت ارادت دارن یادته کل سالن بهت پشت کرده بودن و فحشت می دادن خخخ بعد الان تو شدی حلال مشکل و ارزیابی میکنی
  • رضا درویش پور IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 1
    با این همه فساد و مفسد در سمت های کلیدی آیا اسمی جز فساد سیستماتیک میشه روش گذاشت؟
  • من IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    7 1
    روحانی ... بود که آمد، ایران را له کرد و حالا میرود. نظام باید دادگاهیش کند. کاری که تاکنون در مورد هیچ سیاستمداری جراتش را نداشته
  • 123 FR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    7 0
    عالی بود
  • عبدالله IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 8
    استمراربلاهایی که رفیق شفیقتان.نورچشمتان.امیرکبیرزمانتان جناب احمدی نژاد.سردین ومذهب و نظام رهبرو.........آورد.یادتان رفته یا.........
  • کاظم IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    4 0
    کاندید شدن آقایان آخوندی وجهانگیری بزرگترین توحین به شعور مردمه نمیدونم خودشون خیلی بیشعورن یا مارو خیلی بیشعور فرض کردن
  • عبادالله عبدی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 6
    جناب شریعتمداری:وقتی عزیزدلتان آقای احمدی نژادبه مقدسات توحین کرد(هاله نوردورسرش)به امام زمان توحین کرد(بشقاب وقاشق درسفره کنارخودش برای امام زمان) فرمان رهبری معظم مبنی برندادن پست به بقایی شیطان پرست رازیرپاگذاشت. به رهبری درمجالس ومحافل جسارت کردقلم وزبانتان کجابود.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 0
    آقایان با همان رویی که مملکت را نابود کردند با همان رو آمدند و به شعور مردم توهین کرده و همان وعده های صد من یه غاز را دوباره تکرار کردند... چقدر روح مردم از بابت شنیدن شعارهای تکراری و عمل نشده و مزورانه خسته است بهتر نیست جای حرف خموش باشند و وقت عمل در هر پست و مقامی دلسوزی خود برای مملکت و کفایت و لیاقت خود را نشان دهند؟؟؟
  • محمد IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 3
    گندی که احمدی نژاد زد و شما حمایتش میکردید دو سه تا رییس جمهور دیگه بیان نمیتونن جمع و جور کنند خدا نگذره از کسی که فقط و فقط جناحی وعمل مکنند
  • کارمند ساده IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 1
    گیرم که شما کاملا درست می فرمایید: چرا مدعی العموم قوه قضاییه با این همه سند که در دست است از جمله عدم مسئولیت فرد رافع پردازش به آن مسئولیت نمی باشد و 2- بیکاری هزاران نفر کارگر ساده ساختمانی و مهندس و دکتر این رشته 3- بیکاری 300 صنعت وابسته به صنعت ساختمان یکی از کاندیداها و .... را چرا از قوه قضاییه سوال نمی کنید و مابقی را تو خود بخوان حدیث مفصل ... بدرود
  • قاسم IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 1
    خدا امواتت رو رحمت کنه آقای شریعتمداری که حرف دل مردم زجر کشیده رو میزنی
  • مهدی IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 1
    فکر نکنید غیر ممکنه فردی مثل جهانگیری که خود دولت هستش و افتضاحات زیر سر اوست رییس جمهور بشه. در تاریخ هم میبینیم که معویه بن ابوسفیان که پدرش سرسخت ترین دشمن پیامبر بود شد حاکم مسلمین 20 یا سی سال بعد.
  • علی مصفا IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 1
    با سلام عجیبه چقدر فضا برام آشناست دوره اول انتخابات منجر به رئیس جمهور شدن معجزه هزاره سوم است. فاعتبروا یا اولی البصار
  • 10098 IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 2
    حضرت اقا روزنامه ،محل چاپ و نشر اخبار واقعی است نه محل اتهام افکنی دروغین به خلق الله شما سالهاست که اشتباه رفته اید !
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 0
    اگر به سزای اعمالشان رسیده بودند الان اینقدر بی حیا نشده بودند
  • مهدي 20 ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 0
    با سلام و احترام خدمت تمامي دوستان.يه بنده خدايي دزدي كرد به خاطر اينكه كسي متوجه دزديش نشه خودش داد ميزد آي دزد آي دزد ....اين مثال زدم كه كتوجه عملكرد اقايون در اين 8 سال بشين.ثبت نام در انتخابات هم به اين خاطر ه كه پيش مردم رد گم بكنن و نظام زير فشار بگذارند.اگر از فيلتر شواري نگهبان رد بشن ميگن ديديد ما مشكلي نداشتيم اگر هم كه تاييد نشن ميگن ببينين مردم نزاشتن ما بياييم تو صحنه.به هر جهت اينا براي فشار به نظام و حاكميت اومدن تو صحنه.اگر كه ميخواستن كاري بكنن توي اين چند سال فرصت داشتند....الان جهانگيري اگر ميتونست و راه حل اقتصادي داشت چرا به روحاني نگفت اين كه 8 سال معاون اول بوده...خدا كنه مردم كمي با فكر در صحنه حاضر بشن...به اميد موفقيت و پيروزي جبهه انقلاب.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    خدایا به مامردم ایران عزیز کمک کن وراهنماییمون کن به انتخابی درست وشایسته و بابصیرت،تادشمنان ناامیدودوستان خوشحال شوند..
  • محمود CA ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 0
    انشاءالله رئیس جمهور أیت الله رئیسی و با همکاری وائتلاف: معاون رئیس جمهور دکتر محمد سعید
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    0 0
    لطفاً روی برگه های اخذ رأی حتما یک گزینه هیچکدام را هم اضافه کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس