زخمی شدن ۷۸ نفر در درگیری‌های فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی

هلال احمر فلسطین شنبه شب اعلام کرد که در درگیری‌های امروز فلسطینیان با اشغالگران اسرائیلی در مناطق مختلف کرانه باختری، ۷۸ نفر زخمی شدند.

به گزارش مشرق از رسانه‌های فلسطینی، درگیری همچنان بین جوانان فلسطینی و اشغالگران صهیونیست در "بیت لحم"و "الخلیل" جریان دارد.

از سوی دیگر منابع عبری زبان اعلام کردند، "امیر اوحانا" وزیر امنیت داخلی این رژیم درصدد اعزام نیروهای یگان متسادا وابسته به سازمان زندان‌های صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ جهت کمک به پلیس برای سرکوب تظاهرکنندگان فلسطینی است.

منابع اسرائیلی اعلام کردند که از هفت صبح امروز تا ساعت ۱۹:۰۰  مغرب، ۲۷۸ موشک و راکت از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است.

سرایا القدس یکی از گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با تأیید این حملات اعلام کرد: یک موج قدرتمند موشکی را به سوی شهرک‌ها و شهرهای اسرائیلی آغاز کردیم.

براساس گزارش این گروه، مناطقی همچون "الخضیره"، "تل آویو"، " اسدود"، "جان یفنا"، عسقلان"، "سدیروت" و "نتیفوت" هدف موشکی و راکتی قرار گرفته است.

گردان‌های ابوعلی المصطفی نیز افزود: تجمعی از نیروهای اسرائیلی در شرق رفح در جنوب نوار غزه را هدف خمپاره‌ای قرار دادیم.

مردم در کشورهای مغرب و قطر به خیابان‌ها آمده و ضمن اعلام همبستگی با قدس به شدت جنایت‌های رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان مقابل اقامتگاه سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا، از مقام‌های ترکیه خواستند جهت حمایت از فلسطینیان به بیت المقدس نیروی نظامی اعزام کند.

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی چون «سربازان ترکیه عازم بیت المقدس شوید»، «مسلمانان  نخوابید، از مساجد خود محافظت کنید» سر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین گفته است، که از زمان تشدید درگیری با اسرائیل، ۱۲۶ نفر از ساکنان نوار غزه در نتیجه گلوله باران شهید و ۹۵۰ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر موشک باران مناطق سرزمین‌های اشغالی تاکنون موجب کشته شدن ۹ تن و زخمی شدن ۵۶۰ اسرائیلی شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس