کد خبر 1217448
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۲
وام ازدواج نمایه

امیر محمود حریرچی گفت: متاسفانه ازدواج‌های بدون شناخت و هیجانی افزایش چشمگیری داشته است؛ ازدواج باید ترکیبی از مسائل منطقی و عاطفی باشد.

به گزارش مشرق، امیر محمود حریرچی جامعه شناس، در پاسخ به این سوال که چرا برخی از افراد در جامعه «هیجانی» ازدواج می‌کنند؟ گفت: یکی از دلایل ازدواج هلی هیجانی فرهنگ و نوع برخورد خانواده به جوانان است، برخی از خانواده‌ها برای ازدواج فرزندان خود شرایطی را ایجاد می‌کنند که مجبور هستند هرچه سریعتر یک شخصی را برای ازدواج انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

بلوغ عاطفی چیست و چه نشانه‌هایی دارد؟

وی افزود: پدران و مادران باید توجه داشته باشند که معمولا ازدواج‌هایی موفق است که مبتنی بر «شناخت» هرچه بهتر طرفین صورت گرفته است.

جامعه شناس بیان کرد: ازدواج نباید صرفا عجله‌ای باشد و باید شناخت شکل بگیرد و خانواده‌ها فرصت بیشتری در اختیار فرزندان خود قرار دهند.

وی گفت: متاسفانه ازدواج‌های بدون شناخت و هیجانی افزایش چشمگیری داشته است؛ ازدواج باید ترکیبی از مسائل منطقی و عاطفی باشد.

وی گفت: فراموش نکنیم ازدواجی موفق است که دو طرف نسبت به یک دیگر از نظر اخلاقی و فرهنگی همراهی داشته باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نا‌شناس IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 0
    پدر من بر ازدواجم خیلی تحت فشارم گذاشت علاقه زیادی به خواستگاری رفتن داشت اجازه تفکر و. زمان نداد الان هیچوقت نمیبخشمش تو تنهایی خودم ‌شکایتش و به خدای خودم میگم
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    1 5
    بهتر پسران تا قبل از پختگی کامل ازدواج کنند چون در صورت رسیدن به کمال عقلی هیچوقت ازدواج نخواهند کرد و دختران سرزمین بی شوهر میمانند .
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    3 1
    اشخاص به خاطر زیبایی و ظاهر باهم ازدواج میکنن اما به خاطر اخلاق از هم طلاق میگیرن !
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
    2 3
    افزایش قیمت سکه دلیل اصلی طلاق هاست ، هنوز متوجه نشدین؟
    • مهدی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 0
      بله. خیلی مهمه
  • مهدی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 0
    خیلی نگران افزایش طلاق نباشید. نگران طلاقهای عاطفی باشید که زن و شوهر بخاطر بچه هایی که اواره می شوند یا احتمالا بخاطر حرف مردم ظاهرا کنار هم دارند زندگی می کنند ولی روز بروز بر نفرتشون اضافه میشه. خودم یکی از اونها هستم و پشیمانم که چرا زمانی که بچه نداشتیم جدا نشدم و دین و دنیای خودم را خراب کردم. این پافشاری احمقانه "ادامه زندگی به هر قیمت" که از طرف رسانه ها و نهادهای فرهنگی تبلیغ میشه کاملا غلط هستش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس