روحانی نمایه

حسن روحانی در حالی در سال ۱۳۹۲ وعده حل مشکل بیکاری حتی طی ۲ ماه اول دولت خود را می‌داد که اکنون در پایان کارش، ضعیف‌ترین عملکرد را در ایجاد شغل داشته است.

سرویس اقتصادی مشرق- حسن روحانی در جریان تبلیغات انتخاباتی سال ۱۳۹۲ وعده می‌داد که دولت با یک برنامه مدبرانه می‌تواند ۳.۵ میلیون بیکار را دارای شغل کند.

  

 روحانی در زمان انتخابات سال ۱۳۹۲ راهکارهایی برای اشتغالزایی می‌داد و معتقد بود او در صورت رأی آوردن می‌تواند به سادگی مشکل اشتغال کشور را در اسرع وقت، حتی ۲ ماهه حل کند.

مهم‌ترین وعده‌های اشتغالزایی روحانی:

الآن بیش از ۴۱ هزار واحد صنعتی نیمه‌تمام داریم اگر فقط ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار این واحدها گذاشته بشود همه اینها کامل می‌شود و فعال می‌شود و می‌تواند ۴۹۹ هزار نفر را مشغول به کار بکند.

 امروز در بخش‌های مختلف تولیدی اگر یک مقدار ثبات برگردد مردم بدانند مقررات هر روز تغییر نمی‌کند، همین که ثبات برگردد همه فعال می‌شوند بخش‌های مختلف فعالیت خودش را آغاز می‌کند.

 اگر ما بتوانیم رونق اقتصادی را درست کنیم بحث بیکاری هم حل می‌شود

امروز حداقل سه میلیون بیکار داریم اگر این سه میلیون مشغول به کار شوند و هر کدامی به اندازه یک میلیون خدمت کنند در تولید درآمد داشته باشند معنایش این است که در هر ماه سه میلیون نفر اگر یک میلیون درآمدشان باشد در ماه می‌شود سه هزار میلیارد تومان.

من فکر می‌کنم در دادگاه وجدان مردم خیلی‌ها باید بروند دادگاه که چرا کاری نکردند که ما هر ماه سه هزار میلیارد تومان عدم النفع داشته باشیم ضرر کنیم و این جوان‌ها و این سه میلیون نفر بیکار باشند خودشان شرمنده باشند پدر و مادرهایشان.

من از مردم می‌پرسم کدام خانواده است الآن که بیکار نداشته باشد؟ کدام خانواده است که با مشکل بیکاری مواجه نباشد؟ ما نمی‌توانستیم این مشکل را حل بکنیم؟ اگر دولتی با تدبیر کار می‌کرد این مشکل حل و فصل نمی‌شد؟ نمی‌شد ما شاهد یک تحول بزرگ در کشور باشیم؟

اگر تولید رونق پیدا کند در بخش‌های مختلف، هم بیکاری حل می‌شود هم وقتی تولید افزایش پیدا بکند عرضه کالا زیاد می‌شود آن وقت در برابر تقاضا، تعادل درست می‌شود.

وقتی تولید داخلی ما درست شود برای کارگر خودمان برای جوان خودمان، کار درست می‌کنیم که پایان امسال چهارصد هزار نفر متخصص کامپیوتر بیکار ما خواهیم داشت، صد هزار مهندس کشاورزی، ما امروز بیکار داریم.

هر سال از دانشگاه ما نهصد هزار فارغ‌التحصیل خارج می‌شوند و این نهصد هزار نفر بیکار، همه اینها با رونق، رونق هم در سایه بهبود محیط کسب‌وکار امکان‌پذیر است دولت تدبیر و امنیت در اولین قدم، محیط کسب‌وکار را به طور دائم بهبود خواهد بخشید و البته برای کوتاه‌مدت هم بسته‌های تشویقی ویژه‌ای خواهد داشت که با اجرای آن‌ها می‌تواند در کوتاه‌مدت این حرکت اقتصادی را در جامعه به وجود بیاورد.

من در موضوع گرانی و بیکاری، مسکن، یارانه و سلامت برنامه دقیق و کوتاه‌مدت و بلندمدت تدوین کرده‌ام و تقدیم ملت ایران می‌کنم.

بیکاری تنها به معنای شکم‌گرسنه خوابیدن نیست، بلکه به معنای نگرانی و درد و رنج همه اعضاء خانواده و جامعه است، در کنار بیکاری، دین و اخلاق هم از دست می‌رود.

قرار بود در کشور، سالی ۶۰۰ هزار شغل جدید ایجاد شود که متأسفانه نشد گرچه هرکس که در هفته یک ساعت کار می‌کند را شاغل می‌گویند. الآن متأسفانه حدود ۵/۳ میلیون بیکار به صورت انباشته وجود دارد. تنها راه برای مهار بیکاری، رشدِ تولید است.

جبران تفاوت فاحش بین نرخ بیکاری زنان و مردان در دولت تدبیر و امید مورد توجه خواهد بود.

بیکاری بلای جامعه است و نباید آن را فقط یک مسئله اقتصادی دانست. بیکاری جوانان را نه فقط از نان بلکه از اخلاق و ایمان نیز دور می‌کند.

 بیکاری تنها مشکل اقتصادی نیست بلکه باعث مشکلات روانی و فساد اخلاقی نیز می‌شود.

در سال‌های اخیر وضعیت اشتغال کشور تغییر مثبتی ایجاد نشده است. تعدادی شاغل و تعداد بیشتری بیکار شدند. در حالی که اشتغال به همان نسبتی که نیروی کار وارد بازار می‌شود باید برای آنها شغل ایجاد کنیم.

اگر از نفت به عنوان سرمایه ملی درست استفاده کنیم مسئله اشتغال را هم می‌توانیم حل کنیم و نیروی جوان نیز جذب بازار کارمی شود.

در حال حاضر بالای ۳۰ درصد از جوان‌های کشور بیکار هستند؛ یعنی بیش از ۳۰ درصد از جوانان کشور درآمد صفر درصد دارند و با درآمد صفر درصد هم که نمی‌تواند وضعیت معیشت مردم خوب باشد.

در دولت تدبیر و امید اولین قدم مبارزه با بیکاری و مهار گرانی خواهد بود.

ای کسانی که این همه فشار اقتصادی برای مردم به ارمغان آوردید، ای کسانی که بیکاری ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری به همراه آوردید و ای کسانی که به نام سیاست تهاجمی این همه فشار در روابط خارجی به وجود آوردید، دیگر بس است.

امروز باید برای ویزا هم ایرانی‌ها انگشت‌نگاری شوند در حالی که عزت و عظمت به این سرزمین برگردانیم و بیکاری و گرانی را نابود کنیم و فضای کسب‌وکار را احیا کنیم.

بیکاری، گرانی، آشفتگی، ناامیدی، نسبت به فردای نامشخص نسل جوان، به کمک شما غیورمردان قابل حل است و من به دنبال بازگشت ثبات و آرامش به کشور هستم که این کار با تدبیر و برنامه و امید امکان‌پذیر است.

من هم مسئله گرانی و مسئله بیکاری که گاهی هم به هم نزدیکند و مسائلشان به هم گره خورده به عنوان مهمترین موضوع در معیشت امروز مردم می‌دانم.

به اعتقاد من در دولت تدبیر و امید و در همان ۲ ماه اول مردم آثار کارهای انجام شده را هم در تورم و هم در بیکاری خواهم دید.

اگر ما شاهد ثبات در عرصه قانون به‌خصوص قوانین مربوط به اقتصاد باشیم، شاهد این خواهیم بود که بخش‌های مختلف فعالیت خود را رونق می‌دهند و اگر رونق اقتصادی ایجاد شود، بحث بیکاری نیز حل می‌شود.

بیکاری حتی از گرانی هم بدتر است. مثل این است که پس از اینکه سال‌ها یک باغبان برای پرورش و رشد یک درخت تلاش کند و کسی نباشد که از میوه و ثمره آن درخت استفاده کند. بیکاری جوانان به‌ویژه تحصیل‌کرده‌ها مصداق این مثال است.

به ازای ورود هر گردشگر ۹ فرصت شغلی ایجاد می‌شود و این فرصت خوبی برای کاهش بیکاری در کشور است.

من در موضوع گرانی و بیکاری، مسکن، یارانه و سلامت برنامه دقیق و کوتاه‌مدت و بلندمدت تدوین کرده‌ام و تقدیم ملت ایران می‌کنم.

بنده دو برنامه کوتاه‌مدت سه‌ماهه و میان‌مدت ۴ ساله در این زمینه دارم معتقدم با ایجاد یک دوره تنفس قادر خواهم بود کلیه بنگاه‌های تولیدی را رونق ببخشم و با رونق بنگاه‌های تولیدی نیز می‌توانیم با گرانی بجنگیم و در زمینه اشتغال شرایط را فراهم کنیم.

ارقام مربوط به اشتغال و تورم و سرمایه‌گذاری، ارقامی است که دولت باید درباره آن‌ها حساب پس بدهد.

این همه بیکار در کشور وجود دارد و ۸۶۷ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه امروز بیکارند پس چرا نباید بتوانیم برای جوانان عزیزمان شغل و کار شایسته ایجاد کنیم. در حالی که کشور ما این همه برنامه مادی و معنوی دارد فکر یک مدیر صاحب نظر و تجربه میلیاردها ارزش برای کشور خلق می‌کند.

فارغ‌التحصیل بیکار نباید وجود داشته باشد. ایجاد شغل نباید با وام باشد که بیکار تبدیل به بیکار بدهکار خواهد شد. همین کارخانه‌های موجود در کشور اگر به جای ۲۰ درصد توان با ۶۰ درصد توان کار کنند بخش عظیمی از مشکلات اشتغال‌زایی در کشور برطرف می‌شود.

مشکلات کنونی در حوزه اقتصاد و دیگر بخش‌ها به دلیل مدیریت دولت است و اکنون با یک تدبیر درست می‌توان واحدهای تولیدی را فعال کرد و اشتغال به وجود آورد که این نیازمند وجود ثبات است چراکه گاهی در عرض یک ماه ۵۰ بار مقررات اقتصادی کشور تغییر می‌کند.

* نتیجه عملکرد روحانی در بیکاری و اشتغال

حسن روحانی با وجود شعارهایی که در سال ۱۳۹۲ در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری می‌داد، کارنامه به مراتب ضعیف‌تری نسبت به دولت قبل داشته است.

در ۸ سال دولت‌های نهم و دهم به طور خالص یک میلیون و ۶۷۱ هزار شغل ایجاد شد، در حالی که در دولت روحانی تاکنون فقط ۹۶۳ هزار شغل ایجاد شده است.

نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال در ۸ سال دولت قبل از ۲۴ درصد به ۲۲.۹ درصد کاهش یافت اما در دولت روحانی تاکنون به ۲۳.۶ درصد افزایش یافته است.

کارنامه حسن روحانی؛ از برنامه ۲ ماهه برای رفع بیکاری تا ثبت ضعیف‌ترین عملکرد در زمینه اشتغال +نمودار

در ۸ سال دولت قبل به طور متوسط ۲۴.۹ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال بیکار بودند اما در دولت روحانی این شاخص به ۲۶.۴ درصد افزایش یافته است.

متوسط نرخ مشارکت اقتصادی (جمعیت فعال کشور) در دولت قبل ۴۳ درصد بود که در دولت روحانی به ۴۲.۶ درصد کاهش یافت.

کارنامه حسن روحانی؛ از برنامه ۲ ماهه برای رفع بیکاری تا ثبت ضعیف‌ترین عملکرد در زمینه اشتغال +نمودار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    19 0
    و دولت لاریجانی ادامه دهنده مو به موی این کارنامه خسارت محض خواهد بود
    • بق بقو IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      0 0
      البته کارنامه مال دانش اموزیه که تکالیفش رو‌انجام داده و‌در امتحان شرمت کرده باشه قصه دانش آموزی که مدرسه. پ آتیش زده باشه چیز دیگریست!
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    13 0
    بعد از ونزوئلا دومین تورم جهان رو برای ایران به ثبت رسوند . زمان احمدی نژاد با 4 میلیون آورده 4 میلیون خانوار ایرانی رو صاحب یک واحد آپارتمان دوخوابه نوساز کرد اما زمان شیخ بنفش 4 میلیون تنها اجاره یک ماه همون آپارتمانه . داره میره اما بجای اقتصاد یک ویرانه و یک هیروشیما بجا گذاشت
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    14 0
    دولت دزد و دروغ و حافظ منافع غرب
  • DE ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    2 0
    ای جو بایدن , // دامت به جفا داد به من از بر برجام - هم وعده پول و خورش ونان سرانجام/ من رای دهم آنسان مغزت بکند جام - در گور زنی قهقه و جام تو برجام // جناب رییسی مسوولیت ریاست جمهوری و تعداد معدود دیگر نامزدهای لایق در پستهای بسیار حساس و کارآمد .
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      1 3
      شک نکنید احمدی نژاد نباشه لاریجانی و جهانگیری برنده اند
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      1 1
      احمدی‌نژاد حال حاضر به اعتراف خودش جزو سیاهی لشگرهای این جماعت لیبرال افسادطلب است
    • DE ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      1 0
      شک نکنید احمدی نژاد نباشه لاریجانی و جهانگیری برنده اند. // اصلاح طلب هاییکه خودشان را طرفدار و هوادار احمدیمشاء نشان میدهند کلا نمیدانند آن روزیکه کسی محمود را کسی نمیشناخت او فقط وفقط توانست با بلیط اصولگرایان رای بیاورد محمود هوشیارتر از طرفدارهای خودش است او چون میداند رای نمی آورد زده به سیم آخر و خود را کرده مانند انتهاریهای اصلاح تبه کاران تا بلکی بتونه چندتا رای جمع کنه ولی از شانس‌بدش اصلاحات خودش مشغول نامزدبازیست و رفته سراغ دالای لاما و دارن چو میندازن که دالای لاما اصولگرای بیخطر است و همزمان اصلاحطلب یعنی ... فرض کردن مردم تا بتونند از هر دو طیف رای بیارن این خیانت ها و منافق بازیهایست که اصلاحات را به این روز ان داخته. حالا تازه محمودِ مقلد مشایی شده دنباله رو تاجزاده ها و هنجار شکنان برای ۴ تا رای. از خودش ایده ای دیگه نداره.
  • سیاوش IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    چقدر عجول هستید. با یک برنامه صد روزه همه مشکلات قابل حله!!!
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    4 0
    ....بر حسن روحانی و نوبخت ... که با کمال وقاحت و حیله گری توطئه کردند و و مارا بخاک سیاه نشاندند . .....چی می خواهید از جان ما تمام دار وندارمارا غارت کردید . دوران بزن دررویی تمام شده منتظریم دوران کثیف دولت بی کفایت و دزد به پایان برسه تا همه شما و حقوقی های ... را در چاه فاضلاب بیاندازیم . فکرکردید بردید و غارت کردید و خوردید تمام شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مطمئن باش بزودی .... بدرک واصل خواهید شد ....
    • ناشناس رنجبر IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      0 0
      ضمن اينكه اين كاربر بدون نام روى زخم نمك پاشيده بايد ياد اوربشوم كه هنگام لندينگ دولت روحانى/ واعظى چقدر قشنگ خودش را كنار كشيده با كسى كارى ندارد ربيعى هم حضور بى خاصيت خودش را به حداقل رسانده همين جور نوبخت فاصله خودش را با روحانى زياد كرده و چون گرفتار پرداخت هاى حقوق و تعهدات ماهيانه بملت و هزيه هاى جارى است گاهگاهى به اجبار ظاهر ميشود. وزراء هم كم و بيش كمر بنده ها را بسته روى صندلى نشسته اند فقط وزير بهداشت هميشه گريان و هميشه غصه خور در راهرو بالا پايين ميرود گوش شنوا ندارد كه از بلند گو بشنود : روى صندلى خودتان بنشينيد كمر بند ها را بسته نگهداريد تا .........
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      0 0
      رهبر معظم انقلاب: من بارها گفته‌ام: ظلم نکنیم. این هم یکی از آن اساسی‌ترین کارهاست. ظلم چیز بدی و چیز خطرناکی است. ظلم فقط این نیست که آدم توی خیابان به یکی کشیده بزند. گاهی یک کلمه‌ی نابجا علیه یک کسی که مستحقش نیست، یک نوشته‌ی نابجا، یک حرکت نابجا، ظلم محسوب میشود. این طهارت دل را و طهارت عمل را خیلی بایستی ملاحظه کرد. من این را به نظرم یک جائی گفتم. پیغمبر اکرم ایستاده بودند یک کسی را که حد رجمِ زنا را بر او جاری میکردند، میدیدند؛ بعضی‌ها هم ایستاده بودند؛ دو نفر با همدیگر حرف میزدند؛ یکی به یکی دیگر گفت که مثل سگ تمام کرد و جان داد - یک همچین تعبیری - بعد پیغمبر به سمت منزل یا مسجد راه افتادند و این دو نفر هم همراه پیغمبر بودند. توی راه که میرفتند، رسیدند به یک جیفه‌ی مرداری - به یک مرداری، حالا جسد سگی بود، درازگوشی بود، هر چی بود - که مرده بود و آنجا افتاده بود. پیغمبر به این دو نفر رو کردند و گفتند: گاز بگیرید و یک مقداری از این میل کنید. گفتند: یا رسول‌اللَّه! ما را تعارف به مردار میکنید؟! فرمود: آن کاری که با آن برادرتان کردید، از این گاز زدن به این مردار بدتر بود. حالا آن برادر کی بوده؟ برادری که زنای محصنه کرده بوده و رجم شده و اینها درباره‌اش آن دو جمله را گفته‌اند و پیغمبر اینجور ملامتشان میکند! زیادتر نگوئید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. اینها آن وظائف ماست. اینجور نیست که ما چون مجاهدیم، چون مبارزیم، چون انقلابی هستیم، بنابراین هر کسی که از ما یک ذره - به خیال ما و با تشخیص ما - کمتر است، حق داریم که درباره‌اش هر چی که میتوانیم بگوئیم؛ نه، اینجوری نیست. بله، ایمانها یکسان نیست، حدود یکسان نیست و بعضی بالاتر از بعضی دیگر هستند. خدا هم این را میداند و ممکن است بندگان صالح خدا هم بدانند؛ لکن در مقام تعامل و در مقام زندگی جمعی، باید این اتحاد و این انسجام حفظ بشود و این تمایزها کم بشود. بیانات در دیدار اعضای بسیجی‌ هیئت علمی دانشگاه‌ها - 1389/2/4
  • علی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    4 0
    روحانی=هاشمی=لازیجانی
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      0 0
      لا"ز"یجانی دیگه کیه
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    دولت لاریجانی یا بدترازروحانی قطعا رکورد خاتمی روحانی وتمام دولتهای تاریخ ایران را میشکند با100درصدبیکاری بیگاری فساد دیپلماسی اطاله مذاکره وغارت خیانت وجنایت
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    دولت لاریجانی یا بدترازروحانی قطعا رکورد خاتمی روحانی وتمام دولتهای تاریخ ایران را میشکند با100درصدبیکاری بیگاری فساد دیپلماسی اطاله مذاکره وغارت خیانت وجنایت
  • SE ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    2 0
    یکما دیگه لم بهید که جهیهم جای لم دادن نیست روی پاشنه ایستادن و جواب دادن است
  • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    7 4
    باید خدمت شما عرض کنم که هر کسی بیاد چه رئیسی چه لاریجانی چه هر کس دیگه ای اوضاع همینه و هیچ امیدی به بهبودی شرایط نداشته باشید. همشون یه چیزی هستن
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      1 3
      زر مفت نزن بی لیاقت
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    من به چوپانی دروغگو ،اعتماد دارم ،ولی آقای روحانی نه،چراکه چوپان دروغگو فقط یک بار گفت گرگ آمد.
  • GB ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    این حرف چه است که می زنید. شورا جهانگیری را لایق ریاست جمهوری می داند
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
      1 0
      احتمالا با تک ماده
    • DE ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
      1 0
      با همون تک ماده که باهاش عکس گرفته بود جهانگیری؟ که خود اون تک ماده هم نامزد رجال سیاسی!! انتخابات ریاست جمهوری شده
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    8 1
    امثال(روحانی،لاریجانی،خاتمی،هاشمی....)اصلا اقتصادرا درحد دوره متوسطه هم ندارند چه برسه ترم اول دانشگاه
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 1
    امروز تلویزیون در میز اقتصادی ساعت 14 ، آمار بیکاری با بیان حیرت چندباره ی آقای دکتر قالیباف، 10 درصد اعلام و کارشناسی که دعوت شده بود آن را تایید کرد. این راه که می رود به ترکستان است، این قدر منفی اندیشی و منفی گفتن و شاید منفی بافی دل را سیاه می کند، میانه روی را برگزینید که راه همین است.
  • مجتبی از زنجان IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    2 0
    دکتر خیلی زحمت کشیدی نوکرتم سرور همه هستی البته انتقادات دوستان منطثی هستش
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    1 0
    اصلاح طلبان جز گند زدن کاری دیگر هم می کنند
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    0 0
    عزیزم این کارنامه سیاهه نظامه که همچین فردی با دوروبریهاش 8 سال منلکت رو به کثافت کشیدن مسئولین بزرگ و کوچیکش لال شدن و فقط شعار دادن و این فرد به راحتی تا آخر سر پست خود ماند و به ریش مردم خندید و بعد اینجا هنوز از مسئولین رده بالای نظام باقی میمونه
  • 1400 دولت انقلابی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    2 0
    راه حل برون رفت از مشکلات کشور به زباله دان انداختن اصلاحاتی های وطن فروش است کاندید های اصلاحاتی همان روحانی هستند با چهره جدید مردم در رای دادن دقت کنند حواسشان باشد اصلاحاتیها بیایند 8 سال دیگر همین نان خالی را هم سنگ می کنند
  • علی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    3 0
    خدا به حق شهدا و امام شهدا پدر و مادر هر دویتان را با معاویه محشور و نسلتان را نابود گرداند
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    2 0
    رهبر معظم انقلاب: من بارها گفته‌ام: ظلم نکنیم. این هم یکی از آن اساسی‌ترین کارهاست. ظلم چیز بدی و چیز خطرناکی است. ظلم فقط این نیست که آدم توی خیابان به یکی کشیده بزند. گاهی یک کلمه‌ی نابجا علیه یک کسی که مستحقش نیست، یک نوشته‌ی نابجا، یک حرکت نابجا، ظلم محسوب میشود. این طهارت دل را و طهارت عمل را خیلی بایستی ملاحظه کرد. من این را به نظرم یک جائی گفتم. پیغمبر اکرم ایستاده بودند یک کسی را که حد رجمِ زنا را بر او جاری میکردند، میدیدند؛ بعضی‌ها هم ایستاده بودند؛ دو نفر با همدیگر حرف میزدند؛ یکی به یکی دیگر گفت که مثل سگ تمام کرد و جان داد - یک همچین تعبیری - بعد پیغمبر به سمت منزل یا مسجد راه افتادند و این دو نفر هم همراه پیغمبر بودند. توی راه که میرفتند، رسیدند به یک جیفه‌ی مرداری - به یک مرداری، حالا جسد سگی بود، درازگوشی بود، هر چی بود - که مرده بود و آنجا افتاده بود. پیغمبر به این دو نفر رو کردند و گفتند: گاز بگیرید و یک مقداری از این میل کنید. گفتند: یا رسول‌اللَّه! ما را تعارف به مردار میکنید؟! فرمود: آن کاری که با آن برادرتان کردید، از این گاز زدن به این مردار بدتر بود. حالا آن برادر کی بوده؟ برادری که زنای محصنه کرده بوده و رجم شده و اینها درباره‌اش آن دو جمله را گفته‌اند و پیغمبر اینجور ملامتشان میکند! زیادتر نگوئید از آنچه که هست، از آنچه که باید و شاید. منصف باشیم؛ عادل باشیم. اینها آن وظائف ماست. اینجور نیست که ما چون مجاهدیم، چون مبارزیم، چون انقلابی هستیم، بنابراین هر کسی که از ما یک ذره - به خیال ما و با تشخیص ما - کمتر است، حق داریم که درباره‌اش هر چی که میتوانیم بگوئیم؛ نه، اینجوری نیست. بله، ایمانها یکسان نیست، حدود یکسان نیست و بعضی بالاتر از بعضی دیگر هستند. خدا هم این را میداند و ممکن است بندگان صالح خدا هم بدانند؛ لکن در مقام تعامل و در مقام زندگی جمعی، باید این اتحاد و این انسجام حفظ بشود و این تمایزها کم بشود. بیانات در دیدار اعضای بسیجی‌ هیئت علمی دانشگاه‌ها - 1389/2/4
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    فیلسوف نظامی!!!!!! پا جای پای روحانی میذاره..... خود شیفته و مطرود جریان ارزشی !!!!!،خاتمی بی اراده و بی شهامت !!!!!، ناطق منفور ملت وزبان در کام گرفته روزگاران فتنه ها!!!حسن خمینی و.... !!!!!!همه وهمه آیینه های تمام نمای اشرافیت ونوّاب ها... اند!!!همو که بانی بی عدالتی وفاصله های طبقاتی هزار درجه ای در ایران بعد از انقلاب را به نام خود ثبت کرد!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • DE ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    0 0
    کارنامه حسن روحانی؛ از برنامه ۲ ماهه برای رفع بیکاری تا ثبت ضعیف‌ترین عملکرد در زمینه اشتغال ولی پیشرو در امر اشتعال .18000000000 هیجده میلیارد دلار و 65 تن طلا را اشتعال زدند رفت همین دونفری که عکسشون را انداختید اون بالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس