کد خبر 1216706
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
تماس تلفنی «هنیه» و وزیر خارجه قطر درباره اوضاع فلسطین/ تاکید بر ضرورت توقف جنایات اشغالگران

منابع قطری از تماس‌های بین‌المللی وزیر خارجه این کشور با هدف توقف جنایات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری الخلیج آنلاین شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر روز گذشته در راستای تلاش‌های این کشور برای متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه و کرانه باختری اشغالی تماس‌های گسترده‌ای در سطح بین‌المللی داشت.

بیشتر بخوانید:

هنیه: آماده همه سناریوهای احتمالی هستیم

در همین راستا روز گذشته «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده با وزیر خارجه قطر تماس گرفته و دوطرف تحولات اخیر در فلسطین اشغالی را همزمان با تجاوزات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه مورد بررسی قرار دادند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین تماس‌های جداگانه از «برت مک گورک»، هماهنگ کننده سیاست خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا، «تور وینسلایند» هماهنگ کننده سازمان ملل، «سیمون کاوونی» وزیر امورخارجه ایرلند دریافت کرد و در همه این تماس‌ها تحولات اخیر در اراضی اشغالی و لزوم توقف تجاوزات علیه فلسطینیان مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر خارجه قطر همچنین تماسی از جانب «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین نیز دریافت کرد و دو طرف درباره اوضاع غزه با یکدیگر گفتگو کردند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین روز سه‌شنبه در جلسه اضطراری وزرای خارجه عرب خواستار اتخاذ موضع یکپارچه و موثر عربی برای جلوگیری از تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینیان شد که به معنای نسل کشی فلسطینیان بوده و غیر قابل قبول است .

پیش از آن نیز تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در گفتگوی تلفنی با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که این کشور به تلاش‌ها و همکاری با طرف‌های بین المللی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس