کد خبر 1216319
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
دیمیتری پسکوف

سخنگوی کرملین ضمن ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیرنظامیان در تجاوزات صهیونیستی در قدس اشغالی، خواستار خویشتنداری طرفین شد.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در واکنش به قساوت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس اشغالی، خواستار خویشتنداری فلسطینیان و صهیونیست‌ها شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، پسکوف از صهیونیست‌ها و فلسطینیان خواست تا با تکیه بر قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل، برای یافتن راه‌حلی برای وضعیت موجود تلاش کنند.

این دیپلمات روس سپس ضمن ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیرنظامیان در تنش‌های اخیر میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها، خواستار خویشتنداری دو طرف شد.

پسکوف در این خصوص گفت: «ما از دو طرف خواستار خویشتنداری هستیم. ما در خصوص افزایش شمار تلفات غیرنظامیان هستیم».

وی ادامه داد: «فلسطین و اسرائیل باید با تکیه بر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، قدرت حل و فصل مشکل را پیدا کنند».

درگیری‌های در فلسطین اشغالی در چند روز اخیر تا آنجا متشنج شده است که برخی از آن به عنوان انتفاضه جدید یاد می‌کنند. ماجرا از آنجا تشدید شد که نظامیان صهیونیست از صبح روز دهم می، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند و ضمن محاصره آن، با استفاده از بمب‌های صوتی، گاز اشک‌آور، گلوله‌های پلاستیکی و حتی فلزی، نمازگزاران و تحصن‌کنندگان در این مکان مقدس را هدف قرار دادند.

علاوه بر آن در مناطق مختلف کرانه باختری نیز، نظامیان و شهرک‌نشنیان صهیونیست با فلسطینیانی که در اعتراض به طرح‌های رژیم صهیونیستی برای یهودی‌سازی قدس و اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها از جمله اقدام برای تصاحب محله الشیخ جراح و اخراج فلسطینی‌ها از آن به خیابان آمده بودند نیز درگیر شدند.

در پاسخ به این جنایات، نیروهای مقاومت فلسطین وارد عمل شدند. اراضی اشغالی از جمله قدس، عسقلان، تل‌آویو و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه از عصر روز گذشته و پس از هشدار گروه‌های مقاومت فلسطین تا این لحظه شاهد حملات راکتی گسترده مقاومت است. ارتش صهیونیست نیز شماری از نیروهای ذخیره خود را فراخوانده و در حال بمباران کور مناطق مختلف در نوار غزه است.

این اقدام تلافی‌جویانه در حالی صورت می‌گیرد که سرانجام صبح دیروز، در پی هشدار شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)   و تعیین ضرب‌الاجل دوساعته، نظامیان صهیونیست ناگزیر شدند از مسجدالاقصی عقب‌نشینی کنند. اما در مقابل به بمباران کور مناطق مسکونی در نوار غزه ادامه داد که با پاسخ شدید مقاومت مواجه شد و سیل موشک‌های مقاومت به سوی تل‌آویو، فرودگاه بن‌گوریون و بئرالسبع روانه شد.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، وزارت بهداشت غزه ظهر امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به منطقه غزه تاکنون ۴۳ تن به شهادت رسیده و ۲۹۶ تن دیگر زخمی شده‌اند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس