کد خبر 1215709
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

لوله و اتصالات ساختمان در بسیاری از پروژه های صنعتی بسیار مهم و کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد ؛ چرا که انواع لوله و اتصالات در ابعاد و اشکال مختلف با کیفیت و قیمت‌ های متفاوت در بازار عرضه و فروش می رسد. هر کدام از اتصالات به واسطه جنس خاص، متفاوت و منحصر به فرد خود در صنعت کاربردهای متفاوتی را نیز پیاده ‌سازی می‌کند. اتصالات خاصی مانند پلی اتیلن، پنج لایه، گالوانیزه، فاضلابی و پلی پروپیلن از جمله انواع بسیار کاربردی انواع لوله و اتصالات به شمار می آیند. هر کدام از انواع گفته شده تنها زمانی می تواند به بهترین شکل ممکن به ایفای نقش بپردازد، که شما از مقاومت و استحکام بالای این نوع اتصالات اطمینان بالا و کافی داشته باشید. در شرایط خاص محیطی از لوله و اتصالات ساختمان استفاده می‌شود که اگر لوله دوام و استقامت بالایی نداشته باشد بدون شک با هرگونه خوردگی روبه‌رو خواهد شد.

کاربرد لوله واتصالات

از انواع لوله و اتصالات ساختمان می‌توان به شکل مختلف استفاده کرد که به عنوان مثال لوله های چدنی از جمله لوله های با کیفیتی هستند که برای منتقل کردن آب و فاضلاب عموما برای فشارهای کم مورد استفاده و کاربرد قرار می‌گیرند. اما لوله های مسی که برای سوخت رسانی مورد توجه می‌باشند به واسطه قیمت بالایی که دارند شاید جزو لوله های پرفروش به حساب نیایند. اما برای جا به جایی مواد شیمیایی و گاز البته با فشار کم از لوله های پلاستیکی در لوله و اتصالات استفاده می شود که هر کدام از کاربرد های خاص لوله ها وابسته به جنس و کیفیت لوله مشخص می شود و بدون شک لوله‌ ای که برای بسیاری از دستگاه های صنعتی مورد توجه می باشد با لوله برای آب و فاضلاب و گاز خریداری می‌شود بسیار متفاوت است. برای فشار بالا و دمای بالاتر استفاده از لوله های فولادی می تواند استفاده ای معقولانه به حساب آید؛ چراکه برای منتقل کردن نفت و روغن برای فشار های پایین لوله فولادی آلیاژی مد نظر نمی باشد، بلکه باید از لوله های فولادی تجاری برای این کار استفاده شود؛ چرا که جنس لوله های فولادی با یکدیگر کاملا متفاوت است که هر کدام می تواند کاربرد خاصی داشته باشد و به همین دلیل شما در ابتدای کار با توجه به نوع نیاز و خود باید به خرید لوله و اتصالات فکر کنید.

چگونه کیفیت لوله و اتصالات ساختمان را تشخیص دهیم؟

لوله پی وی سی

در بین انواع لوله و اتصالات کاربرد لوله های پی وی سی شاید نسبت به دیگر لوله و اتصالات ساختمان بیشتر باشد؛ چرا که این لوله ها از دوام و استقامت بسیار بالایی برخوردار هستند و به خاطر مقاومت و قیمت مناسب خود به محبوبیت قابل توجهی دست پیدا کرده اند. در صنعت آب و فاضلاب استفاده از لوله و اتصالات ساختمان با کیفیت و مقاوم گزینه بسیار مهمی به شمار می‌آید؛ چرا که کیفیت و استاندارد در کنار دوام و مقاومت باعث می‌شود تا لوله و اتصالات را بتوان به شکل ساده تر مورد کاربرد قرار داد و همچنین به واسطه وزن سبک لوله های پی وی سی و دوام در مقابل انواع مواد شیمیایی لوله پی وی سی در لوله و اتصالات ساختمان بسیار مورد توجه در نحوه کاربرد قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که نحوه اتصال صحیح از جمله فاکتورهای مهم در هنگام خرید لوله و اتصالات مناسب به شمار می آید. عمدتا از لوله و اتصالات ساختمان با جنس پی وی سی برای انواع آبرسانی های شهری و تهویه ساختمان و اتصال فاضلاب استفاده می شود.

چگونه کیفیت لوله و اتصالات ساختمان را تشخیص دهیم؟

اتصالات کاربردی

خاطر نشان می کنم کاربرد و استفاده از انواع اتصالات نیز بسیار در صنعت مهم می باشد؛ چراکه از مدل‌ های مختلف زانویی و درپوش در لوله و اتصالات ساختمان اصولا برای جا زدن دو لوله استفاده می شود و یا از انواع سه راهی ها برای لوله کشی فاضلاب و تهویه در انواع لوله و اتصالات استفاده می گردد. شما برای نحوه متصل کردن صحیح سرویس بهداشتی بهتر است از سیفون شتر گلویی که جزو مدل های بسیار پرکاربرد و پر استفاده لوله و اتصالات به شمار می آیند استفاده کنید. به این علت که اگر برای آب بندی محل توالت خود به مشکل بر می خورید، استفاده از رابط برطرف کننده بو می تواند بسیار کارساز باشد. عنایت داشته باشید که لوله و اتصالات ساختمان هرکدام به واسطه ساختار و تولید منحصر به فرد و خاصی که دارد این اختیار را دارد، کاربردی فوق العاده را به وجود آورد. که شما بهتر است در ابتدای کار به این قضیه فکر کنید که دقیقا از انواع مختلف و کاربردی لوله و اتصالات ساختمان چه انتظاری دارید، تا قادر باشید بهترین لوله و اتصالات مناسب و کاربردی خود را تهیه و خریداری نمایید.

چگونه کیفیت لوله و اتصالات ساختمان را تشخیص دهیم؟

جمع بندی

لوله و اتصالات ساختمان همانگونه که در این مقاله به آن اشاره شد از جمله موارد مهم و وسایل خاصی هستند، که در انواع پروژه های صنعتی مورد کاربرد قرار می گیرند. عموما کیفیت و استاندارد مهمترین فاکتور و معیاری  است که باید در هنگام خرید لوله و اتصالات به آن توجه شود؛ چرا که اگر کیفیت لازم در لوله و انواع اتصالات مربوطه وجود نداشته باشد، شما در طی مدت زمان کمی بعد از نصب با مشکلات خاص و البته بسیار هزینه بری رو به رو خواهید شد؛ چرا که دوام و استقامت باعث خواهد شد تا لوله بتواند در هر شرایط جوی به بهترین شکل ممکن به وظایف خود عمل کند. برای خریدی به صرفه و مطمئن در حوزه انواع لوله و مدل های متفاوت اتصالات می توانید به سایت نیازیتو به نشانی اینترنتی niazito.com مراجعه فرمایید و با برترین و تخصصی ترین فروشگاه های لوله و اتصالات آشنا شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس