کد خبر 1215659
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷

به گزارش مشرق صفحه اینستاگرامی گردشگری ایران نوشت: دریاچه ارواح یکی از برجسته‌ترین جاهای دیدنی مازندران است که در نزدیکی نوشهر قرار دارد. این دریاچه در میان مردم محلی با نام دریاچه ممرز شناخته می‌شود. جنگل‌های اطراف این دریاچه از بکرترین و زیباترین نقاط جنگلی در شمال ایران است که هر ساله گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کنند؛ اما به‌دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات جنگلی و دور از دسترس به نسبت سایر دیدنی‌های این منطقه، هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است.

درختان کمر شکسته، وجود مه و آب باتلاقی این دریاچه، فضایی وهم‌آلود در این منطقه ایجاد کرده‌اند و به همین دلیل این جاذبه طبیعی را با نام یکی از اسرارآمیزترین نقاط دیدنی در شمال ایران می‌شناسند. طول این دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن در حدود ۳۰۰ متر است. درختان ممرز این منطقه به‌دلیل قرار داشتن در جوار آب در طول سالیان متوالی پوسیده‌اند و دلیل شکستگی درختان از تنه نیز همین است.

در ساحل دریاچه ارواح نیز درختان شکسته با ریشه‌های بیرون زده از خاک دیده می‌شوند. در گذشته این منطقه دشتی وسیع و پوشیده از درختان ممرز و توسکا بوده است که به مرور زمان و با جاری شدن آب در این دشت به تالابی با درختان بیرون زده از آب تبدیل شده است.

دریاچه ارواح نوشهر در مسیر نور به نوشهر، ۴۷ کیلومتری نوشهر و در نزدیکی روستای «صلاح الدین کلا» قرار دارد.

دریاچه ارواح در ایران+ تصاویر

دریاچه ارواح در ایران+ تصاویر

دریاچه ارواح در ایران+ تصاویر

دریاچه ارواح در ایران+ تصاویر

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    0 0
    اسم بهتری نبود که بزارند رودریاچه
  • GB ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    0 0
    خوب حتما دلیلی داشته.."مه "سکوت" ودرختان سرآزاب درآورده ولابدبعضی مواقع صدای پرنده ای،رعب وحشت ایجاد می کنه..(مثلی هست که جایی که سکوت و خلوت میگن مثه شهرارواح )لابد اسمش برای همین گذاشتنددریاچه ی ارواح والاتصاویرش هم ترسناکه!؟ ویاشاید هم صدا ویا"شبه"دیدند..توکویر هم فکر کنم چنین جایی واسمی شنیدم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس