کد خبر 1215526
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
روحانی: خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران بزرگترین افتخار دولت و مسئولان کشور است

رییس جمهور استقلال، امنیت و آزادی امروز و فردای کشور را ره‌آورد خون شهدای بزرگوار و آثار و فداکاری همه ایثارگران دانست و گفت: همه جامعه وامدار و مدیون شهدا و ایثارگران هستند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام حسن روحانی بعدازظهر روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران با بیان اینکه شهیدان و خانواده معظم شهدا سرمایه‌های معنوی و نمادین کشور هستند، گفت: دیدار با خانواده‌های مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران علاوه بر پشتگرمی، روحیه و انگیزه خدمت را برای ما دو چندان می‌کند.

 روحانی با تأکید بر اینکه میان ارزش‌های شهدا و خانواده‌های معظم آنان با ارزش‌های اجتماع و معیارهای زندگی مردم، دوگانگی وجود ندارد، اظهار داشت: شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنان متعلق به همه مردم هستند و به جناح خاصی تعلق ندارند.

وی همچنین با بیان اینکه جامعه همواره نیازمند روح فداکاری، ترجیح منافع عمومی بر منافع فردی و برتری خیرخواهی عمومی بر خودخواهی است، بر ضرورت ترویج و تقویت فرهنگ فداکاری، ایثار و شهادت در جامعه به‌ویژه در میان جوانان کشور تأکید کرد و گفت: استقلال، امنیت و آزادی امروز و فردای کشور ره‌آورد خون شهدای بزرگوار و از آثار و فداکاری همه شهدا، جانبازان و آزادگان است. همه جامعه وامدار و مدیون شهدا و ایثارگران هستند و خدمت به این عزیزان وظیفه و بزرگترین افتخار دولت و همه مسئولان کشور است.

وی افزود: مقام شهدا متعالی است و شهادت مقام والایی است، شهادت اغلب در لحظه اتفاق می‌افتد اما جانبازان عزیز ما شهدای زنده‌ای هستند که در تمام طول عمر با رنج و درد بسیار مواجه هستند لکن مقاوم و صبور در حال مجاهدت و ایثار هستند. صبر، تحمل و ایثار آزادگان عزیز که روزهای بسیار سختی را در دوران اسارت برابر رژیم بعث داشتند قابل توصیف نیست و امروز شاهد ایثار و فداکاری کادر درمان کشور هستیم که شهدایی را برای دفاع از سلامت مردم تقدیم این انقلاب کردند.

روحانی تأکید کرد: با مقاومت و ایستادگی ملت در برابر توطئه بدخواهان، تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمن، امروز همه دنیا و از جمله آمریکا به عنوان تحریم کننده ایران به این نتیجه رسیده‌اند که فشار حداکثری شکست خورده و هیچ راهی جز بازگشت به قانون، عمل به تعهدات و لغو تحریم‌ها وجود ندارد.

وی  در ادامه با اشاره به اقدامات مهم انجام شده در مورد خانواده معظم شهدا و ایثارگران، از اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پرداخت قریب به ۱۴ هزار میلیارد تومان از معوقات ایثارگران، حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران به عنوان اقداماتی که با هدف خدمت‌رسانی شایسته به ایثارگران در این دولت انجام شده است نام برد.

رییس جمهور پرداخت معوقات جامعه ایثارگران را از مهمترین اقداماتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت یازدهم و دوازدهم انجام داده است، برشمرد و افزود: در ادامه پرداخت معوقات جامعه ایثارگری که از سال ۱۳۷۶ باقی مانده بود، مطالبات سال ۹۵ خانواده معظم شهدا و مطالبات جامعه ایثارگری پس از سال‌ها به روز شده است.

 روحانی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های انجام شده در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل مشکل مسکن خانواده ایثارگران اشتغال‌زایی را از دیگر اقدامات مهم در خصوص ایثارگران عنوان کرد و گفت: در این دولت سیاست اشتغال و کارآفرینی در ارتباط با ایثارگران، اساساً مبتنی بر توانمندسازی، آماده‌سازی و هدایت شغلی جامعه هدف بوده است و در این رابطه، آذرماه سال ۱۳۹۹ استخدام ۱۶ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاه‌های دولتی در دستور کار قرار گرفت.

رییس جمهور تأکید کرد: اگر دشمنان ایران به ویژه آمریکایی‌ها توان درک و فهم روحیه ایثار و شهادت نزد ملت ایران را داشتند هیچ‌گاه ایران اسلامی را تهدید نمی‌کردند.

وی با ذکر یاد و خاطره سید الشهدای محور مقاومت خاطرنشان کرد: همه شهدا ارزشمند هستند و «عند ربهم یرزقون» هستند اما برخی شهدا فضایلی دارند. اینجانب سال‌ها در کنار برادر عزیزم حاج قاسم بودم، این سردار شهید در هر میدانی که وارد می‌شد راهگشا و حلال مشکلات بود. اقدامات ایشان در عراق و مسئولیت‌های سنگین ایشان در شرق کشور و در همه صحنه‌های مختلف ماندگار است. سردار شهید حاج قاسم در تمام این سال‌ها هیچ‌گاه پرچم مبارزه علیه دشمنان و دفاع از ارزش‌ها را زمین نگذاشتند.

پیش از سخنان رییس جمهور سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی با تشکر از توجه ویژه رییس جمهور به جامعه ایثارگران کشور گفت: پرداخت مطالبات معوق ایثارگران، دستور تأمین برای مسکن ۷۰ هزار نفر از ایثارگران عزیز، صدور دستور استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در دستگاه دولتی بر اساس بند ج ماده ۸۷ احکام برنامه ششم توسعه و تسهیل دسترسی خانواده ایثارگران و جانبازان به خدمات درمانی تنها بخش‌هایی از خدمات ارائه شده به جانبازان و ایثارگران عزیز بوده است.

در این دیدار تعدادی از جانبازان و فرزندان شهدا ضمن تشکر از نگاه ویژه و اقدامات ارزشمند دولت برای جامعه ایثارگران کشور به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

قدردانی از دستور رییس جمهور برای جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، پرداخت مطالبات معوق ایثارگران، اقدامات انجام شده در خصوص حل مشکل مسکن ایثارگران، درخواست تسریع در تخصیص تسهیلات ساخت مسکن، درخواست تأمین تجهیزات پزشکی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان، درخواست تأمین خودرو برای جانبازان، اجرای برخی قوانین معطل مانده مربوط به ایثارگران و توجه بیشتر به نیازهای مراقبتی جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان از جمله موضوعات و مطالبات مطرح شده از سوی تعدادی از ایثارگران حاضر در این مراسم بود. همچنین ایثارگران به نقل خاطرات خود از دوران پرشکوه دفاع مقدس و دوران اسارت خود پرداختند.

گفتنی است این دیدار با حضور سید کمال لوح موسوی جانباز معزز ۷۰ درصد شیمیایی، سید عباس پاک نژاد آزاده سرافراز و جانباز ۷۰ درصد و برادر دو شهید، خانم گوهر هفتلنگی مادر معظم سه شهید (شهیدان هلیسائی)، خانم نسیم چنگایی جانباز معزز ۷۰ درصد و خواهر دو شهید، خانم فریده اولاد قباد فرزند و همسر معظم شهید، خانم نرگس سعادت نیا فرزند شهید، خانم سلما بابایی فرزند معزز شهید عباس بابایی، خانم فاطمه افشاریان فرزند جانباز شهید جبهه مقاومت و شاعر آیینی، خانم اشرف السادات آزادبخش همسر گرامی شهید مدافع سلامت پروفسور زارع جوشقانی، خانم دکتر زهرا شمس فرزند گرانقدر شهید و قهرمان تیراندازی آسیا، سید نصرالله محبوبی آزاده سرافراز و جانباز ۴۰ درصد، ولی پوراحمدی جانباز گرامی ۵۰ درصد و قاری بین المللی، محمد شفیع رستمی پدر معظم شهید مدافع حرم فاطمیون و حسین اسرافیلی جانباز گرانقدر ۷۰ درصد و رییس انجمن جانبازان نخاعی کشور برگزار شد.

برقراری ارتباط مستقیم ویدئوکنفرانسی با گلزار شهدای شهر کرمان و مزار سیدالشهدای محور مقاومت حاج قاسم سلیمانی بخش دیگری از این برنامه بود. سخنرانی برادر معزز شهیدان سردار حسنی سعدی در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی که با حضور جمع قابل توجهی از مردم روزه‌دار کرمان همراه بود و نیز شعرخوانی خانم فاطمه افشاریان فرزند شهید در رثای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر برنامه انجام شده در این دیدار بود که فضای معنوی خاصی به این برنامه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    تا جایی که دیدیم بدبختی کشیدن
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    0 0
    خانواده شهید میذونی یعنی چی
  • روح الله IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    تو گفتی ما هم باور کردیم
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    2 0
    ان شاء ا.. هرکه به خون شهدا بخصوص حاج قاسم خیانت کرد و می کند بزودی به سزای اعمال و عوام فریبی هاش برسد.
  • میثم IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    باز هم دروغ . چه خدماتی شما انجام دادید. بزرگترین خواسته خانواده های شهدا و ایثار گران اطاعت پذیری از فرامین رهبری و عملیاتی کردن این فرمامین است. تا حالا به کدام یک از خواسته های رهبری عمل کردید.؟دروغ تا کی و برای چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس