کفیر از بروز توفان سیتوکینی در بیماران کرونایی پیشگیری می کند

نتایج مطالعه جدید نشان می دهد ماست تخمیرشده موسوم به کفیر می تواند از بروز توفان سیتوکینی پیشگیری نماید.

به گزارش مشرق به نقل از تایلند مدیکال نیوز، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مولکول‌های موجود در نوعی ماست معروف به کفیر، با مسدود کردن ارتباط بین سلول‌ها، توانایی مبارزه با باکتری‌های بیماری زا را دارند.

بیشتر بخوانید:

افزایش خشونت علیه پزشکان با آغاز هر پیک کرونا

این گزارش همچنین نویدبخش مبارزه با باکتری‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک است و به جلوگیری از بروز توفان سیتوکینی که توسط کروناویروس اتفاق می‌افتد، کمک می‌کند.

کفیر نوشیدنی لبنی پروبیوتیکی تخمیر شده است که از طریق ریختن دانه‌های کفیر حاوی مخمر و باکتری اسیدلاکتیک در شیر گاو یا بز تولید می‌شود.

پروبیوتیک ها به عملکردهای ایمنی بدن کمک می‌کنند، بر توازن جمعیت میکروبی در سیستم گوارش تأثیر می‌گذارند و به طور بالقوه از بدن در برابر عفونت‌های باکتریایی محافظت می‌کنند.

به گفته محققان، خواص سالم پروبیوتیک ها در ماست به طور گسترده‌ای شناخته شده است، و یافته‌ها نشان می‌دهد که چقدر آنها می‌توانند داروهای مؤثری باشند.

بیشتر بخوانید:

بیماری «گیلن باره» چیست؟

تیم تحقیق نشان داد که مولکول‌های ترشح شده از کفیر قادر به کاهش قابل توجه شدت ویروس وبا می‌شوند. اثر ضدباکتریایی مبتنی بر اختلال در ارتباط بین سلول‌های باکتریایی بود که یک رویکرد امیدوارکننده در مقابله با باکتری‌های مقاوم به آنتی بیوتیک است.

نکته جالب توجه این است که در مطالعه پیگیری، دانشمندان مشاهده کردند که مولکول‌های جدا شده دارای ویژگی‌های ضدالتهابی چشمگیری در شرایط مختلف پاتولوژیکی و مدل‌های بیماری هستند. به عنوان مثال، نتایج تجربی نشان داد که این مولکول‌ها به طور مؤثری موش‌های مبتلا به یک توفان سیتوکینی کُشنده را بهبود می‌بخشند؛ توفان سیتوکینی، پاسخ ایمنی شدید و یکی از دلایل اصلی مرگ در بیماران کرونایی است.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ايراني IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    1 0
    دانشمند عامل وبا باكتري هست نه ويروس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس