کد خبر 1214586
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
بارسلونا و رئال، جزو 5 باشگاه ورزشی ثروتمند نخست جهان

۲ تیم فوتبال اروپا جزو ۵ باشگاه ثروتمند ورزشی جهان قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، مجله فوربس فهرستی از ۵ باشگاه ثروتمند جهان منتشر کرد. برخلاف تصور کلی، در رده های نخست این فهرست، تیم های باشگاهی فوتبال قرار نگرفتند.

بلکه تیم های فوتبال آمریکایی، بیس بال و بسکتبال رده های نخست را از آن خود کردند تا نوبت به تیم های فوتبال برسد.

۵ باشگاه ورزشی ثروتمند جهان

*ثروتمندترین باشگاه ورزشی جهان

مطابق آنچه این نشریه معتبر اعلام کرد، تیم فوتبال آمریکایی دالاس کابوی با داشتن سرمایه ایی ۵.۷ میلیارد دلاری، ثروتمند ترین تیم باشگاهی ورزشی در سطح جهان شناخته شده است.

بیشتر بخوانید:

ستاره بارسلونا در راه پیوستن به حریف تراکتور

این باشگاه در سال ۱۹۶۰(۶۱ سال قبل) در ارلینگتون تگزاس تاسیس شد که تا به امروز فعالیت کرده و به چنین حدی از ثروت رسیده است. در شرایط حاضر مالک آن  جری جونز است.

*تیم دوم ورزشی ثروتمند جهان

در رده دوم این گزینش، تیم بیس بال «نیویورک یانکیس» آمریکا با داشتن سرمایه ایی حدود ۵.۲۵ میلیارد دلار، دومین باشگاه ورزشی ثروتمند جهان به حساب می آید. این باشگاه در سال ۱۹۰۱ تاسیس شد و از سال ۱۹۰۳ تاکنون فعالیت کرده است.

*رتبه سوم در اختیار بسکتبال

اما در پله سوم این رده بندی، تیم بسکتبال نیویورک کنیکس که در لیگ NBA فعالیت می کند، با سرمایه ۵ میلیارد دلاری در رده سوم جای گرفته است. این باشگاه در سال ۱۹۴۶ تاسیس شد و تا به امروز فعالیت جدی داشته است.

۵ باشگاه ورزشی ثروتمند جهان

*ثروتمندترین باشگاه فوتبال جهان

در رده چهارم این فهرست، تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا قرارگرفته است. بارسا با دراختیارداشتن ثروتی حدود ۴.۷۶ میلیارد دلار چهارمین تیم ورزشی ثروتمند جهان به حساب می آید. از طرفی ثروتمندترین تیم فوتبال باشگاهی جهان، آبی و اناری ها هستند.

بارسلونا در نوامبر سال  ۱۸۹۹ تاسیس شد و تاکنون در سطح اسپانیا و اروپا به افتخارات بیشماری رسیده است.

۵ باشگاه ورزشی ثروتمند جهان

*دومین باشگاه پولدار فوتبال جهان

رده پنجم این گزینش به تیم باشگاهی فوتبال رئال مادرید تعلق گرفته است. کهکشانی ها با دراختیار داشتن ثروتی بالغ بر ۴.۷۵ میلیارد دلار در این جایگاه قرار دارد.

رئالی ها براین اساس دومین باشگاه ثروتمند فوتبالی جهان به حساب می آیند. رئال مادرید در تاریخ ۶ مارس ۱۹۰۲ تاسیس شد  و تابه امروز با قدرت فعالیت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس