کد خبر 1214401
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
چه زمانی گرفتار موج پنجم کرونا خواهیم شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: زمانی دچار پیک جدید کرونا می‌شویم که افرادی که مستعد ابتلاء به عفونت هستند در معرض ویروس قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، بابک عشرتی، در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که شب گذشته روی آنتن رفت، اظهار داشت: ما زمانی دچار پیک جدید کرونا می‌شویم که افرادی که مستعد ابتلاء به عفونت هستند در معرض ویروس قرار بگیرند و در نتیجه به عفونت مبتلا می‌شوند و زمانی که یک دفعه این اتفاق بیافتد دچار موج جدید می‌شویم.

بیشتر بخوانید:

افزایش خشونت علیه پزشکان با آغاز هر پیک کرونا

وی گفت: در موج چهارم به دلیل عید نوروز و سفرهایی که انجام شد، بسیاری از افراد مستعدی که در معرض عفونت قرار نداشتند در این شرایط وارد شدند و موج چهارم ایجاد شد.

عشرتی ادامه داد: اگر قرار باشد پوشش واکسن تا زمانی که مقرر شده به یک حد قابل قبول نرسد و افراد مستعد عفونت وجود داشته باشند، امکان پیک پنجم وجود دارد.

ببینید:

عکس/ حال و هوای دومین رمضان کرونایی در کرج

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با گذشت زمان احتمال وقوع موج‌ها کمتر می‌شود ولی هیچ وقت این احتمال صفر نمی‌شود بنابراین هنوز این خطر برای ما وجود دارد که وارد پیک پنجم شویم.

وی افزود: جهش‌ها در قالب احتمال حرکت می‌کنند و احتمال اینکه یک جهش عجیب اتفاق بیافتد که ویروس از بین برود کم است و معمولاً جهش‌ها یک سیر زمانی را طی می‌کنند و در این سیر به ما فرصت می‌دهند که بتوانیم با واکسن علیه آنها اقداماتی را انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    1 0
    به زودی
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 0
    دقیقا نزدیک به انتخابات پیک پنجم هم رغم میزنن
  • انسان IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 0
    وقتی حاجی میرزایی امتحانات را حضوری کرد اونوموقع موج پنجم را تجربه خواهیم کرد الله برکت الله
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    3 0
    پیک پنجم یک هفته قبل از دهه اول محرم پیک ششم یک هفته قبل از اربعین پیک هفتم بستگی به دولت بعد داره
  • سارا IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    2 1
    در پاسخ به سوال که کی دچار موج پنجم میشویم باید عرض کنم هر زمان که مناسبت دینی دیگری بیاید دچار موج پنجم می شویم!! موج های قبلی مصادف بود با محرم، فاطمیه، دهه آخر صفر و آخری ماه رمضان! جالبه که یک هفته قبل از رسیدن این ایام، موج کرونا می آید بعد از تمام شدن مناسبت هم موج فروکش می کند! به نظرم اینها بهانه ای است تا مراسم مذهبی تعطیل شود به نظرم ستاد ملی مبارزه با دین اسمش را بگذاریم بهتره تا ستاد ملی مبارزه با کرونا! هر چند که میدونم این حرفای من منتشر نمیشه ولی دلم خیلی خونه از دست ستاد کرونا که سفر ترکیه بازه! ترکیه ای که کانون شیوع کروناست ولی سفر به عتبات و عراق بسته است! در حالی که عراق وضعیتش تقریبا سفید است!
  • DE ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    3 0
    چه زمانی گرفتار موج پنجم کرونا خواهیم شد؟ قبل از انتخابات تا مردم بترسن بمونن خونه .مگر اینکه روحانی کرونا را باز بفرسه پیک نیک ملت ولی اینبار نرن پیک نیک دنبال کرونا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس