کد خبر 1214155
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲

به گزارش مشرق صفحه اینستاگرامی حقایق آمریکا با انتشار تصاویری نوشت: در سال ۱۹۸۴، در چنین روزی، شرکت های آمریکایی تولید کننده ماده ی شیمیایی و سمی موسوم به "عامل نارنجی" پذیرفتند که ۱۸۰ میلیون دلار غرامت به سربازان آمریکایی حاضر در جنگ ویتنام که از عامل نارنجی آسیب دیده بودند پرداخت کنند.

این در حالی است که از آن تاریخ تاکنون کسی غرامتی به بیش از ۴۰۰ هزار ویتنامی کشته و آسیب دیده توسط عامل نارنجی و بیش از ۵۰۰ هزار کودک ویتنامی دچار نقص های مادرزادی ناشی از این ماده ی سمی، پرداخت نکرده است. و اساسا آمریکا تاکنون حاضر نشده است قربانیان ویتنامی عامل نارنجی را به رسمیت بشناسد.

پینوشت :
عامل نارنجی (به انگلیسی: Agent Orange) یکی از شش سم علف‌کش آمریکایی است که ارتش آمریکا از آن در جنگ ویتنام از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۱ برای از بین بردن جنگل‌های پناهگاه جبهه رهایی‌ بخش ملی ویتنام استفاده کرد.

جنایت آمریکا در ویتنام با عامل نارنجی+ تصاویر

جنایت آمریکا در ویتنام با عامل نارنجی+ تصاویر

جنایت آمریکا در ویتنام با عامل نارنجی+ تصاویر

جنایت آمریکا در ویتنام با عامل نارنجی+ تصاویر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    10 2
    اون وقت بعضی مریضهای بدبخت، از شاه تعریف میکنن که چه و چه... نمیدونن که شاه مزدور همین آمریکا بود... اصلا موندم یک دروغی مثل شاه چه سنخیتی با انسانیت داره که این دروغ رو هرچند یه بار، علمش میکنن!؟
  • ح س IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    6 0
    لعنت بر امریکا
  • Fecl3 GB ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    12 0
    چجوری یک عده با این امریکایی ها دست میدهند و قدم میزنند؟ عامل نارنجی رو روی جنگل ها و مزارع ویتنامی ها میریختند و نه تنها منابع غذابی انها را ازبین میبردند بلکه آثار سوءی نیز روی نسل های بعدیشان گذاشته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس