کد خبر 1214136
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
انفجار و آتش‌سوزی گسترده در ‌شرکت تولیدی شوینده تاژ / یکی از سوله‌های شرکت کاملاً از بین رفت

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین ‌از ‌آتش‌سوزی در یک شرکت تولیدی شوینده قزوین خبر داد و گفت: یکی از سوله‌های شرکت کاملاً از بین رفت.

به گزارش مشرق، تماسی که پیش از ظهر امروز با مرکز ارتباطات اورژانس گرفته شد خبر از وقوع آتش‌سوزی در قسمتی از انبار شرکت تاژ واقع در شهرک لیا می‌داد که کارشناسان فوریت‌های پزشکی به‌سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

این حادثه تا این لحظه مصدومی نداشته است. اکنون ۳ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس فوریت‌های پزشکی در صحنهٔ حادثه مستقر هستند.

قدرت‌الله مهدیخانی ظهر امروز ‌در گفت و گو با خبرنگاران در محل آتش سوزی با بیان اینکه این انفجار حوالی ظهر در شرکت تولید مواد شوینده تاژ اتفاق افتاد، اظهار داشت: ‌ نیروهای آتش‌نشانی از شهرک لیا، الوند، شهرستان البرز، بوئین زهرا، قزوین و محمدیه به محل اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه بر اثر این انفجار یکی از سوله‌های شرکت کاملاً از بین رفته است، افزود: ‌در حال حاضر نیروهای متخصص آتش نشانی با بررسی‌های دقیق از شرکت‌های هم جوار و میزان وجود مواد شیمیایی در شرکت در حال کنترل و اطفا حریق هستند.

مهدیخانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ دستگاه خودروی آتش نشانی ‌در محل حادثه حضور دارند و در حال خاموش کردن آتش هستند، گفت : آتش نشانان بوئین زهرا، آبیک و محمدیه هم در حالت آماده باش هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: این حادثه تاکنون مصدوم نداشته است و علت آتش سوزی در دست بررسی است.

مهدیخانی با بیان اینکه دو آتش‌نشان در حین اطفای حریق دچار مصدومیت شدند که هم اکنون حال آنان مساعد است، پیش‌بینی کرد تا سه ساعت آینده آتش به طور کامل مهار شود.

مهار کامل آتش سوزی شرکت مواد شوینده بدون تلفات جانی

قدیر موسی خانی، در خصوص حادثه انفجار و آتش سوزی در شرکت تاژ اظهار کرد: مأموران آتش نشانی در شهرک قدیم لیا و شهر قزوین به محض دریافت پیام رویداد آتش سوزی به محل حادثه مراجعت کردند و نیروهای پشتیبان از الوند، البرز، محمدیه و بوئین زهرا نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند.

وی گفت: در این عملیات ۲۱ ماشین آتش نشانی به همراه ۶۰ نیروی انسانی و نیز نیروهای اورژانس و هلال احمر برای کمک و خدمت رسانی در محل حاضر بودند و آتش در ساعت ۱۴:۱۰ دقیقه به صورت کامل مهار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین توضیح داد: خوشبختانه به محض وقوع حادثه کلیه نیروهای حاضر در شرکت از محل خارج شده‌اند و خوشبختانه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی را به همراه نداشته است.

این مسئول ادامه داد: در این حادثه دو سوله از مجموعه شرکت تولیدی مواد شوینده تاژ دچار آتش سوزی و تخریب شده است.

موسی خانی یادآور شد: در این حادثه به علت وجود مواد شیمیایی و گدازه‌های اسیدی سه تن از مأموران آتش نشانی طی عملیات به صورت سطحی دچار آسیب شده‌اند که در حال حاضر پس از رسیدگی مشکل به صورت کامل رفع گردیده است.

گفتنی است، علت بروز حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 0
    عواملش رو شناسایی کنین.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 0
    این آتش سوزی و آتش سوزی در شهرک شکوهیه قم مشکوک هست.
    • ریحانه IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      0 0
      چطور مگه؟؟؟
  • محمد IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 0
    الان میگن توهم زده ولی یه سوال چرا شرکتهای بزرگ ایران دچار اتش سوزی میشن واقعا چه کسی مسئول هست
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    1 0
    شاید دست دیکران هم خالی نباشه...
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    2 0
    احتمال زیاد کار جاسوس های غربی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس