کد خبر 1213477
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
روز جهانی قدس و تاثیر آن بر عمیق تر شدن بحران‎های رژیم صهیونیستی

چهل سال از زمان نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس می‌گذرد و هر سال رژیم صهیونیستی به مرحله نابودی نزدیکتر شده است.

به گزارش مشرق، نام گذاری روز قدس از سوی حضرت امام (ره)، کابوسی مرگبار برای صهیونیست‌ها رقم زد.

انقلاب اسلامی جان تازه‌ای به مقاومت داد و باعث شد تا بار دیگر مسئله فلسطین مهمترین مسئله جهان اسلامی شود و اجازه ندهد که اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها به فراموشی سپرده شود.

ببینید:

فیلم/ روز قدس در فضای مجازی

در طول عمر رژیم صهیونیستی، این رژیم این اندازه دچار مشکلات و چالش‌های عمیق نشده است.

مردم فلسطین که بیش از ۷۰ سال است مقاومت می‌کنند تا بتوانند سرزمین خود را پس بگیرند، اکنون امیدوارتر از گذشته به وعده الهی ایمان دارند که فلسطین آزاد خواهد شد و رژیمی به نام اسرائیل در صفحه روزگار نخواهد بود.

مقاومت فلسطین تا پیش از این دست خالی، با سنگ به نبرد نیروهای رژیم صهیونیستی می‌رفت که در مقابل آن‌ها ارتش تا دندان مسلح اسرائیل قرار داشت.

بیشتر بخوانید:

روز قدس ۲۰۲۱؛ فلسطین در تدارک انتفاضه پایانی

سال‌ها طول کشید تا مردم فلسطین و جبهه مقاومت از دوران قلاب سنگ به موشک برسد.

روند پیشرفت مقاومت فلسطین در طول بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و ایران توانست برای کمک به مقاومت فلسطین و گروه‌هایی که با رژیم صهیونیستی در حال نبرد بودند، زمینه ارتقاء جنگ افزارهای آن‌ها را فراهم کند و اکنون توانمندی موشکی مقاومت فلسطین باعث شده تا رژیم صهیونیستی را نگران کند.

موشک‌های حماس و مقومت فلسطین اکنون به «تل آویو» هم می‌رسد و زمانی که این موشک‌ها شلیک می‌شود، سپر دفاع موشکی ارتش صهیونیستی توان مقابله با آن‌ها را ندارد و تنها راه باقی مانده به صدا در آوردن آژیر خطر است.

رژیم صهیونیستی از درون نیز دچار ضعف‌ها و مشکلات عمیقی است که هر بار مانند زخم کهنه عفونت کرده نمایان می‌شود و ماهیت درونی این رژیم را نمایانتر می‌کند.

فساد و تبعیضی که در اراضی اشغالی وجود دارد مرگ تدریجی رژیم اسرائیل را سرعت بخشیده و در کنار مقاومت مردم فلسطین می‌رود تا روزهای حیات صهیونیست‌ها را کوتاه‌تر کند.

شرایط برای صهیونیست‌ها به گونه‌ای رقم خورده است که مانند گذشته جرات حمله به مقاومت و مردم فلسطین در وجود آن‌ها دیده نمی‌شود چرا که می‌دانند حملات گسترده‌تر با پاسخ‌های قدرتمندتر جبهه مقاومت همراه خواهد بود.

از سوی دیگر حضور حزب الله لبنان در کنار مرزهای سرزمین‌های اشغالی با موشک‌های سنگین و ویرانگری که در اختیار دارد، زنگ خطر جدی برای رژیم صهیونیستی است که اگر دست از پا خطا کند، بارانی از موشک بر سر این رژیم فرود خواهد آمد.

رژیم اسرائیل مانند گذشته دست برتر را ندارد، معادلات تغییر کرده و موازنه قدرت در منطقه به سمت جبهه مقاومت تغییر جهت داده است.

حتی عادی سازی روابط برخی از رژیم‌های سازشکار عربی منطقه با رژیم صهیونیستی، باعث ایجاد امنیت برای اسرائیل نمی‌شود بلکه برای این رژیم امنیت زدا نیز هست چرا که مردم مسلمان کشورهایی که رژیم آن‌ها با اسرائیل سازش کرده‌اند، نه تنها تمایلی به این اقدام نداشته و ندارند بلکه با این تصمیم سران خود هر چه بیشتر پی به توطئه‌های رژیم صهیونیستی علیه آرمان فلسطین و جهان اسلام برده‌اند.

رژیم صهیونیستی هم اکنون پس از پنج دهه با خطر بنیادین و بالقوه روبرو است، قدرت مقاومت افزایش یافته و با تولید قدرت که از سوی ایران به وجود آمده از جهات گوناگون در خطر جدی قرار دارد.

حتی رژیم صهیونیستی از سوی یمن نیز می‌تواند هدف موشک‌های دوربرد نیروهای ارتش و انصارالله این کشور قرار بگیرد.

در طول مدتی که مقاومت مشغول تشکیل جبهه‌ای مستحکم برای نابودی رژیم اسرائیل بود، این رژیم به خاطر وجود بحران‌های داخلی توانایی ارتقاء قدرت خود را نداشت تا جایی که موشک به منطقه حساس «دیمونا» برخورد می‌کند، اما سران صهیونیست جرات پاسخ دادن به این حمله موشکی را ندارند.

همه آنچه که اکنون در محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی ایجاد شده است، دستاورد بزرگ روز جهانی قدس است که باعث شد تا علاوه بر بیداری هر چه بیشتر مردم مسلمان دنیا و حتی آزادی خواهان جهان، شکل تازه‌ای از نبرد با رژیم اسرائیل به وجود بیاید و انتفاضه فلسطین تبدیل به نابوی رژیم صهیونیستی شود.

همه این اتفاقاتی که علیه اسرائیل شکل گرفته است و هر روز عمیق‌تر می‌شود، به خاطر سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است.

رژیم صهیونیستی که با وجود پلید خود سعی داشت امنیت منطقه و امنیت ملی کشورهای اسلامی را به خطر بیندازد و باعث تجزیه بسیاری از کشورهای مسلمان شود، اکنون خود با بحران امنیت روبرو است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس