کد خبر 1212951
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
سرپرست دپارتمان مالی فدراسیون فوتبال معرفی شد

در پی ناتوانی فدراسیون فوتبال در پرداخت بدهی خود به شستا،‌ این شرکت ساختمان فدراسیون را مصادره کرده و سند آن نیز به نام این شرکت صادر شده است.

به گزارش مشرق؛ شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) در ازای بدهی دو میلیون یورویی فدراسیون فوتبال به این هلدینگ، اقدام به توقیف و مالکیت ساختمان‌های این فدراسیون کرده و از این پس فدراسیون به جای پرداخت بدهی، باید به فکر مکان جدیدی غیر از محل کنونی باشد.

میرشاد ماجدی عضو هیئت رئیسه این فدراسیون در واکنش به این موضوع گفته است : فدراسیون فوتبال در زمان ریاست مهدی تاج مبلغ دو میلیون یورو را برای پرداخت بخشی از قرارداد مارک ویلموتس از شستا قرض کرده بود که حالا خسارت ناشی از این قرارداد و بدهی فدراسیون به شستا، انتقال شش دانگ سند تک‌برگ فدراسیون فوتبال و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس به نام شستا صورت گرفت.

وی افزود: اکنون تمام ایران باید کمک حال فدراسیون فوتبال و تیم ملی فوتبال کشورمان باشند تا این تیم بتواند در مسابقات انتخابی که خردادماه در بحرین برگزار می‌شود موفق شود. بجای کمک کردن پا روی خرخره فدراسیون گذاشته شده و هر دم شاهد بروز یک مشکل جدید هستیم.

رئیس کمیته جوانان در ادامه بیان کرد: این موضوعات قابل حل است. ای کاش شرکت شستا صبر می کرد و بعد از مقدماتی جام جهانی و دیدارهای سخت پیش رو، اقدام به اینکار می‌کرد. اکنون وقت حمایت از فدراسیون است و باید تمرکزمان روی مسائل فنی و تدارکاتی تیم ملی بگذاریم نه اینکه شاهد بروز مشکل باشیم. رئیس فدراسیون فوتبال یک تنه در حال فراهم کردن شرایطی است که تیم ملی با خیال راحت به بحرین سفر کند. این انصاف نیست که در این زمان بسیار حساس مجموعه فدراسیون را زیر فشار بگذارند.

مدیر حقوقی شستا: حق سهامداران را گرفتیم

مدیر امور حقوقی و قرارداد های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی درباره این دعوای میلیاردی با فدراسیون فوتبال می‌گوید: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی دی‌ماه ۱۳۹۸ با استناد به مصوبه ستاد مقابله با تحریم و مصوبه هیات امنای محترم سازمان تأمین اجتماعی و به منظور کمک به فدراسیون فوتبال در شرایط تحریم های ظالمانه و در راستای منافع ملی کشور نسبت به پرداخت دو میلیون یورو به فدراسیون فوتبال به عنوان قرض، اقدام نمود.
 

شستا به‌منظور بازگشت مبلغ پرداخت شده، علاوه بر تعهد فدراسیون فوتبال که در متن مصوبه ستاد مقابله با تحریم ها نیز به آن تصریح شده است و تعهد  ریاست محترم وقت فدراسیون در مکاتبات متعدد، برای استرداد مبلغ ارزی دریافتی به نرخ روز تسویه یک فقره چک به مبلغ دو میلیون یورو از حساب ارزی فدراسیون فوتبال نزد بانک ملی به سررسید ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ نیز دریافت کرد.

از همان زمان و با توجه به این‌که شستا وارد بورس شده بود و پیگیری منافع چند میلیون سهام‌داران خرد هم جزو اولویت‌های اقدامات مدیریت شستا قرار گرفت، مسیر مذاکره و تعامل برای دریافت مبلغ، موازی با اقدامات حقوقی پیش رفت و شستا به منظور صیانت از حقوق چند میلیون سهام‌دار به عنوان ذی‌نفعان، نسبت به طرح دعوا مطالبه مبلغ دو میلیون یورو در مراجع قضایی اقدام کرد.

پس از طی مراحل دادرسی با حضور وکلای فدراسیون فوتبال حکم محکومیت فدراسیون به پرداخت مبلغ دو میلیون یورو بانضمام خسارت تاخیر تادیه و خسارات دادرسی صادر و پس از مضی مواعد قانونی قطعیت یافت.

در همین راستا، متعاقبا اجراییه صادر و پس از طی شدن تشریفات قانونی اجرای احکام مدنی اموال توقیف شده کارشناسی، مراتب ابلاغ و اعتراض قانونی و آگهی مزایده ساختمان های فدراسیون فوتبال صادر شد. و پس از گذشت مواعید قانونی ساختمان های در قبال مبلغ روز تسویه به نام شستا منتقل و سند تک برگ آنها به نام شستا صادر و تحویل گردید. شستا با مجموع اقدامات قضایی و قانون صورت گرفته مبلغ پرداخت شده را به نرخ روز بانضمام خسارات وارده از فدراسیون فوتبال وصول نموده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    2 2
    سهم رو بردی رو ۵۰۰۰ خالی کردی رو مردم الان میگی حق سهامدار رو گرفتم رو که نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس