کد خبر 1212624
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
قول وزارت صمت به جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی - کراپ‌شده

وزارت صمت قول داد، به عنوان یکی از مخاطبان سخنان رهبری از تعطیلی بنگاههای تولیدی جلوگیری کند.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت صنعت،‌معدن و تجارت، این وزارتخانه در راستای فرمایشات و فرامین مقام معظم رهبری در مورد تعطیلی واحدهای تولیدی، در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر ضرورت همراهی و همکاری دستگاه‌هایی چون وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در اجرای این فرامین، بر اجرای برنامه‌های این وزاتخانه در جهت تحقق شعار سال با قوت و ابعاد وسیعتری در سال جاری تاکید کرد.

وزارت صمت در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در ۱۲ اردیبهشت ماه، در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است این وزارتخانه خود را مکلف به استفاده از همه ابزارها و اختیارات قانونی خود در مسیر تولید و جلوگیری از توقف فعالیت واحدهای تولید کشور می‌داند.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ و در بیانات قاطع و ارزشمندی بیان داشتند " افرادی که به علت منافع شخصی خود و برای استفاده از زمین و ارزش افزوده آن، کارخانه ها را به تعطیلی می‌کشانند، بدانند که مرتکب کار باطل و حرام شده‌اند و این کار، خیانت به مردم و کارگران و استقلال و اقتصاد کشور و ضربه به تولید ملی است."

 لذا این وزارتخانه به عنوان یکی از مخاطبان اصلی فرمایشات معظم اله خود را مکلف می‌داند با استفاده از تمام ابزارها و اختیارات خود از جمله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این مسیر گام های جدی و موثر برداشته و ضمن پیگیری برای رفع موانع تولید و پشتیبانی از این بخش، از تعطیلی بنگاه ها جلوگیری کرده و زمینه احیا مجدد واحدهای تولیدی تملیکی و یا واگذار شده که به هر نحو غیرفعال شده اند را فراهم نماید. 

در کنار این رویکرد راهبردی که بر مبنای فرمایشات ایشان ترسیم شده و مورد پیگیری قرار می گیرد، بر اساس شعار سال "تولید؛ پشتیبانی ها، مانع زدائی ها"، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ۱۱ فروردین طی بخشنامه ای به کلیه استانداران ابلاغ کرد، تعطیلی فعالیت بنگاه های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح های سرمایه گذاری، به دلیل مانع تراشی ها، مداخلات غیرضرور و یا ایجاد موانع توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل دراستانها به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده وکارگروه های استانی و بویژه روسای کارگروه ها دراین رابطه، مسئولیت مستقیم دارند تا از بروز این رخداد درسطح استان ها، به جد جلوگیری نمایند.

همچنین با توجه به دریافت گزارش رسمی بانک مرکزی از وضعیت واحدهای تملک شده از سوی نظام بانکی و ضرورت تعیین تکلیف آنها، برنامه ریزی برای احیای واحدهای غیرفعال در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد قرار گرفته که بعد از نهایی شدن و تصویب آن، اطلاع رسانی لازم صورت می پذیرد. 

برای تحقق کامل این امر مهم، همراهی و همکاری دستگاه هایی چون وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ضروری است، تا موانع احیای این بنگاه ها در حوزه مالیات، بیمه و تسهیلات بانکی مرتفع شده و از تعطیلی بنگاه های فعلی نیز جلوگیری شود. لذا این وزارت با توجه به شعار سال و طی رایزنی و تعامل با بخش خصوصی، انجمن ها و تشکل ها، بسته پیشنهادی رفع موانع و پشتیبانی از تولید، احیا واحدهای راکد و جلوگیری از تعطیلی واحدهای فعلی را تهیه کرده که مراحل نهایی برای تصویب در دولت و مجلس را طی می‌کند. 

در این رابطه همکاری اثربخش قوه قضائیه با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در قالب کمیته حمایت قضائی از تولید و سرمایه گذاری و حضور فعال در ستاد متبلور شده است، نوید بخش پشتیبانی این قوه برای اجرای قوانین و مقررات حمایتی بخش تولید بوده تا برخی موانع نیز با همراهی قوه قضائیه مرتفع شود.

با توجه به سیاست های ابلاغی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخی تعاملات صورت گرفته بین دستگاه ها، در سال ۱۳۹۹ موانع بیش از ۱۵۰۰ واحد راکد و غیرفعال مرتفع و این واحدها مجددا به چرخه تولید بازگشته اند. لذا با توجه به فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با هدف تحقق شعار سال، این برنامه با قوت و ابعاد وسیعتری در سال جاری دنبال می شود تا علاوه بر جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی، زمینه توسعه استقلال کشور و افزایش تولید ملی فراهم شده و اشتغال و ارزش افزوده بیشتری نصیب کشور سربلند ایران شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خندان IR ۰۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    عجب کاری کرده مگر صنعت و تولید به وزارت سمت ارتباط دارد این چیزا که به دادگستری مربوط میشوند
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    قول مهم نیست عمل مهمه اونم فوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس