کد خبر 1212316
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸
عراق حمله به محل حضور آمریکایی‌ها را تأیید کرد

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی دولت عراق دوشنبه شب حمله به محل نظامیان آمریکایی در نزدیکی پایگاه "بلد" در شمال بغداد را تأیید کرد.

به گزارش مشرق از رسانه‌های عراقی، در بیانیه مطبوعاتی این نهاد آمده است: نیروهای امنیتی عملیات امنیتی گسترده‌ برپایه گزارش اطلاعاتی دقیق را برای جستجوی عناصر تروریستی آغاز کرده‌اند که ساعت ۲۰:۰۰ به وقت محلی، ۴ موشک از نوع کاتیوشا از منطقه دورافتاده به شهرستان "الخالص" در استان دیاله شلیک کرده‌اند که در اطراف پایگاه هوایی بلد سقوط کرده است.

برپایه این بیانیه، این حمله موشکی هیچ گونه خسارت مادی و جانی به دنبال نداشته است.

ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق هدف از این شلیک را "تضعیف توان نیروهای امنیتی عراق" خواند و اعلام کرد که این گونه اقدامات خارج از چارچوب قانون بدون مجازات نخواهند ماند، اقداماتی خوبی را برای عراق و ساکنان آن به همراه ندارد.

رسانه‌های عراقی دوشنبه شب از حمله راکتی به دفتر شرکت آمریکایی سالی پورت در نزدیکی پایگاه هوایی البلد در شمال بغداد خبر دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز  وابسته به نیروهای مقاومت البته اعلام کرده بود، ۹ راکت به بخش نظامی نیروهای آمریکایی در شرکت سالی پورت در پایگاه البلد و یک راکت هم خارج از پایگاه سقوط کرده است.

درحالی که ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تلفات جانی و مالی ناشی از این حمله را رد کرده است، پیشتر رسانه‌ها از وجود تعدادی کشته و زخمی در میان پیمانکاران آمریکایی خبر داده بودند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس