کد خبر 1212253
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
لوتوس

امیرا در چندین زبان مختلف به معنای فرمانده است و قرار است در کنار ابرهیولای اویژا محصولات کمپانی لوتوس باشند.

به گزارش مشرق، پیش تر لوتوس اعلام کرده بود که به زودی پس از معرفی مدل جدید در آینده ای نه چندان دور تمام محصولات تک سوز بنزینی خود را از خط خارج خواهد کرد و محصولات این کمپانی خوش سابقه یا هیبرید یا  الکتریکی خواهند بود.

امیرا براساس کانسپت معروف کد ۱۳۱ توسعه یافته و قرار است روح تازه ای به کالبد خودروهای اسپرت بدهد. امیرا که در سگمنت سختی با رقبای قلدری همچون ۹۱۱ رقابت خواهد  داشت در ابتدا به نظر می رسید که به صورت هیبرید عرضه خواهد شد، اما نهایتاً آنچه از مقر لوتوس به گوش می رسد این خودرو با دو موتور احتراق داخلی یکی ۴ سیلندر پرخوران با توربوشارژ و دیگری موتور خورجینی ۶ سیلندر به حجم ۳٫۵ لیتر است که این موتور هم‌پرخوران با سوپرشارژ خواهد بود. موتور دوم قبلاً در سری اوورا نیز مورد استفاده قرار گرفته بود و از کمپانی خوش کیفیت تویوتا می آید. موتور جذاب ۶ سیلندر نیروی عظیم ۴۱۶ اسب بخاری را با گیربکس ۶ سرعته خود با حداکثر گشتاور ۴۳۰ نیوتن متری در اختیار راننده قرار می دهد. به نظر، این اعداد و ارقام با شاسی سبک امیرا کار را برای هر رقیبی سخت کند.

آخرین تفنگدار بنزینی لوتوس معرفی می‌شود +عکس

امیرا یک پلت فرم بسیار پیشرفته بر پایه شاسی اوورا دارد. در کمپانی لوتوس این سبک طراحی را المنتال می نامند. آن چه مشخص است با یک شاسی کاملاً سبک از جنس آلومینیوم و آلیاژهای آن طرفیم که در عین داشتن یک سازه محکم و قوی و متخلل بسیار سبک است.

پس از مصاحبه چندی قبل ویندل به نظر لوتوس در مسیری درست قرار گرفته است و جیلی به عنوان شریک سرمایه گذار توانسته با لوتوس نظر رنو و آلپاین را برای پیشبرد ساخت شاسی های فوق پیشرفته متأثر از نتایج فرمول ۱ متقاعد کند. در حالی که، به نظر می رسد آخرین محصول صرفاً بنزینی لوتوس هیجان انگیز تر از گذشته باشد می توان بسیار به آینده این کمپانی و پلت فرم معروف e-sport آن خوشبین بود.

منبع:اسب بخار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    خدا بهشون برکت بده و انشاالله موفق و موید باشن .بتونن بهترین ها رو تحت توجهات و فضل خدا بسازن و ماهم دعا کنیم
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    خخخخخخخ توهم یا خرافات مسئله اینست؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس