اخبار ویژه روزنامه‌ها نمایه

معاون اول رئیس‌جمهور در حالی که جزو همه‌کاره‌های دولت بوده، خود را هیچ‌کاره وانمود می‌کند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

۱۸ میلیارد دلار بر باد رفت جهانگیری از کدام مدیریت تمجید می‌کند؟/ درخواست انگلیس برای آزادی نازنین زاغری/  پزشکیان، عارف و هاشمی هیزم انتخاباتند

کیهان

ارتکاب مفاسد در شوراها گریبان نامزدهای متخلف را گرفت

مفاسد رخ داده در برخی شوراهای شهر، گریبان اعضای متخلف را در روند بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها گرفت.

به گزارش روزنامه جوان، انحلال چندین شورای شهر از سوی وزارت کشور، نتیجه عملکرد مبتنی بر فساد و رانت این دوره از مدیریت شهری است. هنوز پرونده‌های بسیاری از این مفسدان به نتیجه نهایی نرسیده، که با فرارسیدن انتخابات شورای شهر، برای حضور مجدد در عرصه ثبت‌نام کرده‌اند!

هیئت‌های نظارت همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، با احراز نکردن صلاحیت مفسدان و رانت‌خواران، مانع ادامه چپاول این عده شده‌اند. حالا صدای برخی رد صلاحیت‌ شده‌ها بلند شده که با این کار از شور انتخاباتی کاسته شده و چه و چه. اما نه گستردگی رد صلاحیت‌ها به میزانی است که اصلاح‌طلبان در بوق و کرنا کرده‌اند و نه همان‌طور که رویه انتخابات‌های گذشته نشان می‌دهد، این رد صلاحیت‌ها از شور انتخاباتی می‌کاهد.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، آمار بازداشتی‌ها و برکناری‌های شوراهای فعلی شهر و روستا را بیش از هزار نفر اعلام کرده است.

طی چهار سال گذشته تقریبا هر هفته اخبار فساد و بازداشت‌ شورای شهری‌ها رسانه‌ای می‌شد. فساد مالی و رانت و تخطی از قوانین شهرسازی، از مهم‌ترین محورهای تخلفات شورای شهری‌ها بوده است. حجم تخلفات و جرائم به حدی بود که شهرهای بزرگی همچون ساری با انحلال شورا از سوی وزارت کشور و استانداری مواجه شدند.

اهواز، اراک، بوشهر و گچساران از جمله شهرهایی بودند که اعضای شورای شهر یا شهرداری‌هایشان به‌دلیل تخلفات بازداشت شده‌اند. جرائم شورای شهری‌ها به تهران هم رسید و شهرهایی مثل پرند با بازداشت همه اعضای شورای شهر مواجه شدند. حتی دو شهردار منطقه در تهران هم به‌دلیل همین تخلفات بازداشت شدند. با وجود این حجم از تخلفات و بازداشتی‌ها، میزان رد صلاحیت‌ها به‌گونه‌ای نبوده است که رسانه‌های اصلاح‌طلب آن را در بوق و کرنا کرده‌اند.

مطابق قانون، بررسی صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر در هیئت‌های اجرایی صورت می‌پذیرد. استعلام صلاحیت از چهار مرجع وزارت اطلاعات، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و ثبت‌احوال از جمله محورهای این احراز صلاحیت است.

آمریکا: رقیب اصلی ما در خاورمیانه ایران است

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در گزارش سالانه خود، به افزایش چشمگیر توانمندی‌های ایران در عرصه نظامی، نفوذ منطقه‌ای و فناوری‌های نوین اذعان کرد. این آژانس در گزارش سالانه خود، به بررسی چالش‌هایی که این کشور با آن مواجه بوده، پرداخته است. ایران، چین، روسیه، کره شمالی، خاورمیانه، آمریکای لاتین و افغانستان از بخش‌های این گزارش است.

در این گزارش درباره ایران آمده است: در ماه سپتامبر، ایالات متحده نهادهای دیگر مرتبط با همکاری مرتبط با موشک‌های بالستیک کره شمالی با ایران را تحریم کرد. ایران به دلیل توانایی‌های پیشرفته نظامی، شبکه‌های گسترده نیابتی و شرکا و تمایل متناوب برای استفاده از زور علیه نیروهای آمریکایی و شرکای آن، رقیب اصلی منافع ایالات متحده در خاورمیانه است.

هدف از استراتژی امنیت ملی ایران، تضمین تداوم حاکمیتی، حفظ ثبات داخلی، تأمین موقعیت خود به عنوان یک قدرت مسلط منطقه‌ای و دستیابی به رونق اقتصادی است.

تهران مجموعه‌ای پیچیده از توانایی‌های دیپلماتیک، نظامی و امنیتی را در اختیار دارد؛ از جمله برای دستیابی به اهداف خود، نیروهای غیرمتعارف و متعارف، شرکا و نمایندگان را آموزش می‌دهد و می‌تواند هزینه‌های زیادی را به دشمنان تحمیل کند.

ایران احتمالاً به جای اقدام تلافی‌جویانه متعارف، به حملات غیرمتعارف نیابتی یا اقدامات انکارشدنی همچون عملیات سایبری ادامه خواهد داد.

تهران در حال افزایش تعامل با شرکا و نیابتی‌ها برای حفظ شبکه‌های منطقه‌ای، تسهیل حملات علیه نیروهای ایالات متحده، شرکای منطقه‌ای و منافع و تضمین نفوذ منطقه‌ای طولانی‌مدت است. شرکای اصلی همچون گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراق- عصائب اهل‌الحق و کتائب حزب‌الله- پس از انتصاب اسماعیل قاآنی معاون دیرینه سلیمانی به عنوان فرمانده جدید سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تعهد خود را برای مشارکت با ایران تأیید کردند.

ایران استراتژی‌های اقتصادی را برای دور زدن تحریم‌ها با کشاندن آن به سراسر جهان اجرا کرده است. ایران همچنین به کاهش تعهدات خود تحت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه می‌دهد و اورانیوم با غنی‌سازی کم را در تأسیسات غنی‌سازی نطنز و فردو ذخیره می‌کند.

از آوریل ۲۰۲۱ ، ایران بیش از ۱۴ برابر اورانیوم کم غنی شده مجاز تحت برجام ذخیره کرده بود. تهران همچنین اعلام کرد که غنی‌سازی اورانیوم را تا سطح ۶۰ درصد آغاز کرده و در حال انجام تحقیق و توسعه با سانتریفیوژهای پیشرفته بیش از حد برجام است.

همزمان با درگیری‌ها در عراق و سوریه، ایران تلاش خود را بر تقویت توانایی‌های شرکا و نیابتی‌ها برای حفظ عمق استراتژیک و گزینه‌های مقابله با ایالات متحده و اسرائیل متمرکز کرده است. تهران از روابط خود برای به چالش کشیدن ادامه حضور ایالات متحده در منطقه و تشویق به عقب‌نشینی استفاده کرده است.

در سراسر منطقه، تهران برای پیشبرد قدرت و تقویت توانایی‌های شبه‌نظامیان منطقه‌ای شیعه با حزب‌الله لبنان - مهم‌ترین شریک جانشین خود - همکاری می‌کند. ایران به عنوان حامی اصلی حزب‌الله عمل می‌کند و منافع استراتژیک آنها به ندرت از هم جدا می‌شوند.

ایران همچنان قادر است بر تعداد و شدت حملات گروه‌های عراقی علیه منافع ایالات متحده تأثیر بگذارد. شبه‌نظامیان از اواخر سال ۲۰۲۰ حملات خود را دوباره آغاز کرده‌اند - از جمله بزرگ‌ترین حملات موشکی علیه تأسیسات ایالات متحده در سال‌های گذشته - و قصد خود را برای ادامه حملات تا اواسط فوریه ۲۰۲۱ اعلام کرده‌اند.

در سوریه، ایران در تلاش است تا حضور نظامی و اقتصادی پایدار را حفظ کند. ایران به بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه، برای کنترل کشور کمک خواهد کرد. در یمن، ایران از حوثی‌ها پشتیبانی می‌کند.

تهران با داشتن بزرگ‌ترین نیروی موشکی و موجودی موشک‌های بالستیک در خاورمیانه، قادر به هدف قرار دادن اهداف ۲۰۰۰ کیلومتری مرزهای ایران است و بارها تمایل خود را برای استفاده از موشک‌ها نشان داده است. ایران به افزایش کشندگی، اعتمادپذیری، پایداری و دقت نیروی موشکی بالستیک خود از جمله با افزایش برد موشک بالستیک کم‌برد و قابلیت ضد موشک، پرتابگر موشک بالستیک زیرزمینی و موشک بالستیک میان‌برد با دقت و کلاهک بهبودیافته ادامه می‌دهد.

در سال‌های اخیر، ایران از چندین موشک کروز حمله زمینی رونمایی کرده که می‌تواند دفاع موشکی، سیستم‌های دفاع هوایی متحرک و موشک‌های کروز ضد موشک را برای هواپیماها و سکوهای زیرسطحی پیچیده کند. ایران به کار روی وسایل نقلیه پرتاب فضایی با تقویت‌کننده‌هایی ادامه می‌دهد که در صورت پیکربندی برای این منظور می‌توانند محدوده‌های موشک بالستیک قاره‌پیما را داشته باشند. تهران همچنین قصد ساخت، پرتاب و بهره‌برداری از ماهواره‌ها را در فضا دارد و ماهواره‌های آزمایشی را نیز به مدار خود پرتاب کرده است.

ایران به طور روزمره از نیروهای دریایی خود برای نظارت بر عملیات دریایی ایالات متحده و متحدانش در سواحل خود از جمله در نزدیکی تنگه هرمز استفاده می‌کند و گهگاه تعاملات خطرناک انجام می‌دهد.

طی سال آینده، تهران احتمالا به فشارهای احتمالی دیگر ایالات متحده با برگرداندن اقدامات هسته‌ای مرتبط، حملات غیرقانونی و شرکا یا نیابتی‌ها یا اقدامات سایبری پاسخ دهد.

کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا همچنان ارزش‌های دموکراتیک را رد می‌کنند و یک فضای مجاز برای تلاش برای دستیابی به نفوذ برای چین، روسیه و ایران ایجاد می‌کنند.

وزارت دفاع با تهدید اطلاعاتی جهانی فوق‌العاده پیچیده‌ای از طرف تعداد فزاینده‌ای از بازیگران ایالتی و غیردولتی روبه‌رو است که پیچیده‌تر و متنوع‌تر می‌شوند. دشمنان اولیه اطلاعات ما همچون چین، روسیه و ایران بخش عمده‌ای از این تهدیدات را تشکیل می‌دهند. روسیه، چین و ایران همچنین از چندین روش برای جمع‌آوری داده‌های تحقیق و توسعه ایالات متحده در زمینه فناوری‌های در حال ظهور و اخلالگر استفاده می‌کنند.

به جای عصبانیت ببینید چه کردید که از چشم مردم افتادید؟!

عصبانیت اصلی آقای ظریف در فایل صوتی، از مردمی است که سردار سلیمانی را به خاطر مرد میدان بودن، محبوب‌تر از ظریف تشخیص داده‌اند.

ظریف در مصاحبه منتشره که همراه با تخطئه برخی عملکردهای شهید سلیمانی در میدان است و این عملکرد را در تقابل با دیپلماسی مدنظرش نشان می‌دهد، اذعان می‌کند که محبوبیت شهید سلیمانی در نظرسنجی‌ها به بالای ۹۰ درصد رسیده اما محبوبیت او به زیر ۶۰ درصد سقوط کرده بود.

وبسایت الف در این باره نوشت: یکی از مهمترین جمله‌های آقای ظریف در مصاحبه انتشار یافته از او بیان ناراحتی او از انتخاب مردم است آقای ظریف برخلاف ادبیات چاپلوسانه و متوهمانه مصاحبه کننده که انسان را به یاد پاچه‌خواران دربار قجری می‌اندازد، نمی‌تواند ناراحتی خود را از انتخاب مردم پنهان کند او تصریح می‌کند که در نظرسنجی‌ها محبوبیت حاج قاسم بسیار بالا رفته و از محبوبیت او کاسته شده و از همه مهم‌تر حضور بی‌نظیر مردم در تشییع شهید سلیمانی نمادی است از انتخاب مردم، که سندی غیر قابل انکار است.

برخلاف تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های جریان غربگرا «انتخاب مردم» مرد میدان بوده و مشخص می‌کند تلاش‌های گسترده‌ای که از ماهواره‌ها و فضای مجازی شروع می‌شد و با توئیت‌ها و سخنرانی‌های مقامات رسمی دولت توسعه داده می‌شد، به نتیجه نرسیده است.

جریان غربگرا سالهاست تلاش کرده دوقطبی جعلی «صلح و جنگ» را مقابل مردم قرار دهد جریان غربگرا برای پیروزی بر رقیب خود آنها را متهم به جنگ‌طلبی، عدم تعامل با دنیا، تنش‌زائی، شعاردادن از جیب مردم و... کرد و چون عموماً در اداره کشور شکست خورد ناکامی‌های خود را حاصل تندروی‌ها اعلام کرد از شعارهای معمولی روی موشک تا عملیات‌های غرورآمیز برخورد با متجاوزان به مرزهای آبی کشور تا سرنگون کردن پهپاد متجاوز فوق پیشرفته آمریکایی را همه را بهانه قرار داد تا ناتوانی‌های خود را پوشش دهد و در آخر هم بی‌تدبیری‌های دولت را با جواب «نمی‌گذارند» و «حاکمیت دوگانه»، توجیه می‌کند.

انتظار آنها این بود که فشارهای اقتصادی بر مردم که عمدتاً ناشی از بی‌عرضگی و ناکارآمدی‌های مدیران غربگرا بود، بر گردن مردان میدان بیفتد و با مقصر شدن آنها، جریان غربگرا پیروز شود.

در واقع جریان غربگرا هیچ وقت انتخاب مردم نبوده بلکه هنرش هراس‌افکنی و جلب آرا سلبی بوده لذا نمادهای آن عموماً محبوب نبوده‌اند.

اما مردم به درستی سردار سلیمانی را شناخته بودند او بود که سایه جنگ را از سر مردم کشورش دور کرده بود او و یارانش بودند که با سلب آسایش از خود و خانواده‌هایشان برای مردم امنیت و آرامش را به ارمغان آورده بودند.

در این میان غربگرایان حق دارند عصبانی باشند؛ سالها تخریب بر علیه مردان میدان به ثمر نرسید و مردم، مردان میدان را انتخاب کردند چرا که آنها را صادق و خادم واقعی مردم یافتند. البته همین مردم به آقای ظریف هم امید داشتند و بخاطر اعتماد نظام به او بعنوان یک دیپلمات کهنه‌کار انتظار داشتند او هم با رفع تحریم‌ها به کمک مرد میدان برود و برای تحقق این انتظار قریب ۸ سال صبر کردند ولی در نهایت متوجه شدند آقای ظریف توانایی تحقق این توقعات را ندارد و متأسفانه در این روزها شاهد ظلم او در حق شهید سلیمانی هم بودند آقای ظریف بجای عذرخواهی، بخاطر محقق نشدن وعده‌هایش و پذیرش اشکالات کاری‌اش با فرافکنی و متهم کردن مرد میدان آن هم پس از شهادتش و در غیابش به عدم هزینه کردن میدان برای دیپلماسی ظلم بزرگی در حق این قهرمان ملی و فرا ملی کرد.

۱۸ میلیارد دلار بر باد رفت جهانگیری از کدام مدیریت تمجید می‌کند؟

معاون اول رئیس‌جمهور در حالی که جزو همه‌کاره‌های دولت بوده، خود را هیچ‌کاره وانمود می‌کند.

روزنامه جوان با اشاره به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری می‌نویسد: فراتر از تحلیل ظاهر عبارات جهانگیری، آنچه از کلیت حضور کنترل‌شده و سخنان او در این گفت‌وگو برمی‌آید این است که بیراه نخواهد بود که بگوییم هدف کلی از این گفت‌وگو قانع کردن مردم برای آنکه در خرداد ۱۴۰۰ به اصلاح‌طلبان رأی بدهند با این توجیه که دولت روحانی دستاوردهای بزرگی داشته و اگر جایی هم کسری و مشکلاتی بوده، تقصیر دولت قبلی و آمریکا و ترامپ است.

کاربران اصلاح‌طلب هم گرچه در سال ۹۶ و در هیاهوی دوقطبی انتخاباتی، تصوری قهرمانانه از جهانگیری داشتند حالا و پس از آبروریزی‌های چهارساله این دولت و شخص اسحاق جهانگیری، گفت‌وگوی جمعه‌شب او را هم یک «شکست تمام‌عیار» توصیف می‌کنند. جهانگیری حالا پهلوان پنبه‌ای شده که از موفقیت‌های خیالی پرده‌برداری می‌کند، بی‌آنکه ببیند هم در سکوی تیم رقیب و هم در سکوی خودی، طرد می‌شود.

او از برنامه‌هایش و ایده‌هایش می‌گوید؛ چنان کردیم و چنین باید می‌کردیم و بعد در توئیتر مورد تمسخر واقع شد که چه برنامه‌های خوبی دارد؛ کاش هشت سال معاون اول رئیس‌جمهور بود و فرصت پیاده کردن ایده‌هایش را داشت!

جهانگیری آن‌قدر غرق در خوب جلوه دادن دولت روحانی است که حتی تلاش می‌کند بحران ارزی سال ۹۷ را هم بزک کند. کدام شرایط عادی را می‌گوید در ماه‌هایی که ۱۸ میلیارد دلار ارز کشور را به اسم ارز دولتی تقدیم صادرکنندگان رانتی کردند و هیچ وقت هم از آن‌ها حسابرسی نکردند که این ارز را چه کردید.

۱۸ میلیارد دلار بر باد رفت جهانگیری از کدام مدیریت تمجید می‌کند؟/ درخواست انگلیس برای آزادی نازنین زاغری/  پزشکیان، عارف و هاشمی هیزم انتخاباتند

ایران

دور بعدی مذاکرات ایران و عربستان در سطح سفیران

   خبر اول اینکه، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با پرداختن به روابط اخیر ایران و عربستان سعودی ادعایی از طرف برخی مقامات ناشناس ایرانی و عراقی را مطرح کرد که طبق آن مذاکرات جدیدی در ماه مه میان دو کشور انجام خواهد شد. ‌به گزارش ایسنا، در ادامه این گزارش آمده است: در این مذاکرت که اولین بار توسط فایننشال تایمز گزارش شد، مقامات ارشد امنیتی ایرانی و سعودی حضور داشته‌اند و مشاور دولت ایران گفت که مذاکرات با حضور خالد الحمیدان رئیس سازمان اطلاعات عربستان، سعید ایروانی معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برگزار شده است. به ادعای این روزنامه، این مقامات گفتند که دو کشور موافقت کرده‌اند مذاکرات در ماه مه در بغداد و احتمالاً میان سفیران این کشورها ادامه پیدا کند. نیویورک تایمز ادامه داد: وقتی از دولت سعودی در این‌باره پرسیده شد، بیانیه‌ای منتشر کرده و گفت «از هر فرصتی برای پیشبرد صلح و ثبات در منطقه» استفاده می‌کند، در صورتی که ایران «حسن نیت نشان دهد» و «فعالیت‌های بدخواهانه‌اش را کاهش دهد». این گزارش می‌افزاید: هریک از دو کشور احتمالاً درخواست‌های بزرگی از طرف دیگر خواهد داشت. مقامات و تحلیلگران ایرانی گفته‌اند که ایران می‌خواهد موضوع مناقشه یمن را حل کند و اطمینان یابد حوثی‌ها نقشی در تقسیم قدرت در دولت یمن دارند. ایران همچنین از عربستان سعودی می‌خواهد از کارزار فشار آوردن در راستای خارج کردن نیروهای نیابتی ایران در عراق و سوریه دست بردارد و لابی کردن برای تحریم‌ها علیه ایران را متوقف کند و روابط با اسرائیل را مانند دیگر کشورهای عربی عادی‌سازی نکند.

ادعای توافق تبادل زندانی بین ایران و امریکا

  خبر دیگر اینکه،   یک مقام مسئول ایرانی در مصاحبه با شبکه المیادین گفت: امریکا چهار ایرانی بازداشت شده در امریکا را آزاد خواهد کرد .به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایران هم در مقابل چهار تبعه امریکایی متهم به جاسوسی برای این کشور را آزاد خواهد کرد.این مقام مسئول ایرانی افزود: امریکا هفت میلیارد دلار از دارایی‌های توقیف شده ایران را نیز آزاد می‌کند. موضوع تبادل نازنین زاغری بین ایران و انگلیس در ازای ۴۰۰ میلیون پوند نیز قطعی شده است.
«ند پرایس » سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اما نوشت:« اخبار تبادل زندانیان با ایران صحت ندارند.»

درخواست انگلیس برای آزادی نازنین زاغری

  شنیدیم که، وزیر امورخارجه انگلیس با ادعای اینکه از نظر او نازنین زاغری به‌طور غیرقانونی در ایران زندانی شده است، خواستار آزادی او شد. به‌گزارش ایسنا، دومینیک راب، در گفت‌وگو با شبکه بی.بی.سی درباره نازنین زاغری شهروند دو تابعیتی که در ایران در حبس به سر می‌برد، اظهاراتی مداخله جویانه مطرح کرد و خواستار آزادی او شد. راب در این مصاحبه مدعی شد که از نظر او و طبق قوانین بین‌المللی، زاغری به‌صورت غیرقانونی زندانی شده است و ایرانی‌ها آشکارا ملزم به آزادی او هستند. وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس و مداخله جویانه خود، نسبت به نحوه رفتار با نازنین زاغری انتقاد کرد و آن را مصداق شکنجه خواند که توسط ایران یا دست‌کم بخشی از نظام ایران شده است و آنها از او برای اعمال فشار بر بریتانیا استفاده می‌کنند. وزیر امورخارجه انگلیس همچنین درباره بدهی لندن به ایران، به مذاکرات هسته‌ای که در حال حاضر با ایران در حال انجام است و انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور اشاره کرد و گفت: این در واقع چیزی نیست که در حال حاضر مانع ما می‌شود، بلکه مسأله گسترده تری است. انگلیس پذیرفته که به‌دلیل قرارداد فروش تانک‌های چیفتن به ایران بدهکار است اما ظاهراً به خاطر تحریم‌های امریکا با محدودیت‌هایی برای پرداخت این بدهی مواجه است.

محدودیت برای پخش زنده برنامه‌های رئیس جمهوری

  دست آخر اینکه،  معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری از تصمیم عجیب سازمان صدا و سیما در کاهش پخش زنده سخنرانی‌های رئیس جمهوری با تصمیم ستاد انتخابات این سازمان خبر داد. علیرضا معزی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «روحانی در روز ‎کارگر و روز ‎معلم، به گفت‌وگو با نمایندگان این دو قشر معزز می‌نشست، اما سخنان امسال او در دیدار با معلمان و کارگران با تصمیم ستاد انتخابات ‎صداوسیما و ایجاد محدودیت پخش زنده رئیس‌جمهوری به سه جلسه‌ در هفته (ستاد ‎کرونا، هیأت دولت و پنجشنبه‌های‌ افتتاح)، روی آنتن نرفت.» شنبه ۳۱ فروردین امسال نیز رسانه ملی از پخش زنده سخنرانی رئیس‌جمهوری در نشست با فعالان سیاسی به مناسبت ماه مبارک رمضان سر باز زده بود.

۱۸ میلیارد دلار بر باد رفت جهانگیری از کدام مدیریت تمجید می‌کند؟/ درخواست انگلیس برای آزادی نازنین زاغری/  پزشکیان، عارف و هاشمی هیزم انتخاباتند

آرمان ملی

واگذاری حفاظت سایت‌های هسته‌ای به سپاه‌؟
در خبرها آمده است که «با نظر ستاد کل نیروهای مسلح از این پس سپاه پاسداران درباره اقدامات حفاظتی سایت‌های هسته‌ای تصمیم‌گیری می‌کند، در حالی که پیش از این حفاظت سایت‌ها بر عهده سپاه نبوده است». باشگاه خبرنگاران جوان صحت و سقم این موضوع را از شورای عالی امنیت ملی پیگیری کرده است. روابط عمومی این شورا در این رابطه گفت: «شورای عالی امنیت ملی اگر لازم باشد تصمیمات اتخاذ شده خود را اطلاع‌رسانی کند، از طریق سخنگو و منابع رسمی این شوراها اقدام خواهد کرد.»

آتش‌سوزی ۸۰ میلیارد تومانی در قم 
معاون دادستان قم با اشاره به حادثه حریق دیروز در شهرک صنعتی شکوهیه قم، گفت: کارخانه‌ای به نام صنایع شیمی مولدان در شهرک شکوهیه قم وجود دارد که در حوزه پتروشیمی فعالیت دارد و صبح دیروز مخزن آن دچار حریق شد و با توجه به اینکه داخل آن میعانات وجود داشت، این میعانات از مخزن خارج شد که سبب گستردگی آتش می‌شود. علی‌اصغر سلطانی با بیان اینکه میزان خسارت در برآوردهای اولیه بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعلام شده است، افزود: این کارخانه حدود ۴۸۰ کارگر داشته است. وی اظهار کرد: علت آتش سوزی بر اساس نظر اولیه کارشناسان غیرعمدی بوده، اما بررسی‌های لازم در خصوص این موضوع ادامه دارد.
 

دستگیری فروشنده انسولین‌های تقلبی 
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که در خصوص خرید و فروش انسولین‌های تقلبی در فضای مجازی فعالیت می‌کرد، خبر داد و گفت: از متهم بیش از ۲۰۰ عدد انسولین تقلبی کشف و ضبط شده است. سرهنگ داود معظمی‌گودرزی افزود: شاکی گفته پس از صحبت‌های اولیه مبلغ ۵۰ میلیون ریال برای خرید انسولین برای وی واریز کردم و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شده انسولین‌ها به هیچ‌عنوان قابل استفاده نیست.

تجمع اعتراضی دانشجویان رودان 
جمعی از دانشجویان بسیجی رودان در اعتراض به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند. جمعی از دانشجویان بسیجی شهرستان رودان در اعتراض به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و انتشار فایل صوتی او اقدام به برگزاری تجمع کردند. این تجمع مقابل فرمانداری شهرستان رودان برگزار شد و دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را اعلام کردند.

شکایت دستیار سابق مجیدی به فیفا 
شکایت نبوشا میلیشیچ لکیچ دستیار سابق فرهاد مجیدی به فیفا وصول شده و تا زمانی که این پول پرداخت نشود، استقلال حق فعالیت در ۲ پنجره نقل و انتقالاتی را نخواهد داشت. نبوشا میلیشیچ لکیچ دستیار صربستانی فرهاد مجیدی در فصل قبل استقلال بود که پس از زمان کوتاهی حضور در جمع آبی‌پوشان، از این تیم جدا شد. پس از جدایی این مربی و عدم دریافت مطالباتش، لکیچ شکایت خود را به فیفا برد و پس از وصول این شکایت، دردسری تازه برای استقلال به وجود آورده است و اگر باشگاه استقلال پول این مربی را پرداخت نکند، نمی‌تواند در پنجره تابستانی نقل و انتقالات فعالیتی داشته باشد. 

۴  ایرانی از زندان‌های آمریکا آزاد می‌شوند
منابع خبری به نقل از منابعی از آزاد سازی ۴ ایرانی بازداشتی از زندان‌های آمریکا خبر دادند. شبکه خبری المیادین به نقل از منابع مسئول ایرانی از آزاد سازی ۴ ایرانی بازداشتی از زندان‌های آمریکا خبر داد. این رسانه به هویت این افراد که قرار است توسط آمریکا آزاد شوند اشاره‌ای نکرده است. به گفته این منابع، چهار ایرانی بازداشت شده افرادی بودند که برای دور زدن محاصره کمک می‌کردند، به گفته این منابع، ایران در مقابل آزادی چهار ایرانی، ۴ آمریکایی متهم به جاسوسی را آزاد خواهد کرد.


باید با کنگره آمریکا لابی داشته باشیم
 علی مطهری گفت: ما باید حتی با کنگره آمریکا لابی داشته باشیم. چرا اسرائیل و عربستان لابی دارند و ما نداریم؟ این همه ایرانی متخصص در آمریکا هستند و برخی پست‌های مهمی در آن کشور دارند. جز اسرائیل که کشوری جعلی است باید با بقیه کشورهای دنیا رابطه خوب داشته باشیم. باید بین کشورهای دنیا رقابت تجاری ایجاد کنیم و طرف‌های مختلفی داشته باشیم تا آنچه به نفع ملت ایران است، انتخاب کنیم.

رد ادعای جنجالی احمدی‌نژاد 
 سردار حسین دهقان، از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به اینکه شما سابقه عضویت در نهادی را دارید که نسبت به فعالیت اقتصادی آن شائبه‌هایی مطرح می‌کنند، آقای احمدی‌نژاد از اسکله‌هایی سخن می‌گوید که دولت بر آن‌ها نظارتی ندارد، گفت: نه من این را قبول ندارم. اگر اسکله‌ای وجود دارد که از آنجا قاچاق می‌شود، یا دولت بر آن حاکم است یا نیست؟ اگر حاکم است باید محکم جلوی این کار را بگیرد. مگر می‌شود ۴۰ میلیارد دلار از یک کانال یا دو کانالی که متهم می‌شود در اختیار فلانی است، کالا وارد کرد؟ 

پزشکیان، عارف و هاشمی هیزم انتخاباتند
کنعانی‌مقدم درباره حضور افرادی مثل پزشکیان، عارف و هاشمی در عرصه انتخابات با بیان اینکه همه هیزم انتخابات هستند و فقط می‌توانند انتخابات را گرم کنند، ‌بیان کرد:‌ در عین حال اصلاح‌طلبان اعتماد عمومی شان را از دست داده‌اند و باید به دنبال اعتمادسازی بروند. کسی می‌تواند این اعتماد را جلب کند که یک شخصیت کاریزماتیک باشد تا مردم به آن اقبال کنند، در غیر این صورت این افرادی که اکنون مطرح هستند، نمی توانند یک تغییر فاز ایجاد کنند که با این تغییر فاز رای خاکستری به سمت آنها حرکت کند.

آذری‌جهرمی کاندیدای انتخابات می‌شود؟
فضای مجازی پر شده از گمانه‌زنی درباره کاندیداتوری محمد جواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات. منشأ این گمانه نیز توئیت حانیه سامعی مشاور وزیر جوان در امور بانوان است که نوشته: «خبر آمد خبری در راه است... .» استفاده او از هشتک آذری‌جهرمی و نزدیک به موعد ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی سبب شده برخی تصور کنند آذری‌جهرمی نیز نامزد خواهد شد و به این قضیه واکنش نشان دهند.

باهنر راه نامزدی لاریجانی را باز کرد
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: شورای وحدت نامزدی اقای لاریجانی را نه صددرصد رد و نه صددرصد تأیید می‌کند بلکه مثل بقیه به آقای لاریجانی نگاه می‌کند. اگر یک زمانی آقای لاریجانی بیاید و بگوید من کاندیدا و نامزد هستم، می‌تواند جزو افرادی باشد که در شورای وحدت بررسی می‌شود.

تشکیل ستاد رئیسی صحت ندارد
چند روزی است متنی با عنوان «خبر فوری!» با محتوای قطعی شدن کاندیداتوری آیت‌ا... رئیسی در انتخابات در حال دست به دست شدن در فضای مجازی است. در این خبر شخصی به نام «دکتر شیرمردی» که «رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌ا... رئیسی» معرفی شده، خبر از حضور حتمی وی در انتخابات داده است. پیگیری‌های رجانیوز حاکی از آن است که اساسا نه چنین شخصی وجود خارجی دارد و نه ستادی برای آقای رئیسی تشکیل شده که چنین شخصی ریاست آن را عهده‌دار شده باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ميثم IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    5 1
    آقاي جهانگيري دولت كه تمام شده سرتو بنداز پايين و گم شو
  • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    2 1
    جهانگیری از مدیریت توپ جمع کنی خود تعریف می کند . ثابت کرده که گلر خوبی است . متوجه نشدید سری به آرشیوهای انتخاباتی سال 96 و 92 بزنید.
  • یوسف GB ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    4 0
    ۱۸میلیارد دلار اگر یکهزارم این پول در چین حیف ومیل بشه تمام مسوًلانش رو اعدام میکنن اینجا ایران ، به مسوًلان چنین فجایع ای میگویند عذر خواهی کن ۔
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    جهانگیری واوستاش باید به سبب نابودی 18 میلیارد دلار و60 تن طلا محاکمه می شدند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس