کد خبر 1211443
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۴
بارداری نمایه

به گفته محققان، داشتن پره اکلامپسی در دوران بارداری به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سکته قلبی را در آینده در خانم ها افزایش می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، پره اکلامپسی زمانی روی می‌دهد که خانمی که قبلاً فشار خون طبیعی داشته است پس از ۲۰ هفته از بارداری ناگهان دچار فشار خون بالا، وجود پروتئین در ادرار یا سایر مشکلات شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سن «بارداری» چه سنی است؟

یافته‌های مطالعه جدید نشان می‌دهد زنانی که دچار پره اکلامپسی شده اند، با افزایش سن نیاز به کنترل سلامت قلب خود دارند.

دکتر «آدام دی هاونون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه یوتا، در این باره می‌گوید: «مطالعه ما قویاً نشان می‌دهد برای زنانی که سابقه پره اکلامپسی دارند، پزشکان باید درمان تهاجمی عوامل خطر عروقی در میانسالی، از جمله فشار خون بالا و افزایش سطح کلسترول و قند خون را در نظر بگیرند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «انجام این اقدامات به طور بالقوه می‌تواند خطر سکته را در این زنان کاهش دهد.»

محققان اذعان می‌کنند پره اکلامپسی درمان نشده می‌تواند عوارض جدی برای مادر و کودک به همراه داشته باشد.

مطالعه جدید شامل بیش از ۱۴۰۰ زن بود که تا ۳۲ سال بعد از زایمان تحت نظر بودند. از بین این تعداد، ۱۶۹ نفر در طول بارداری مبتلا به پره اکلامپسی شده بودند.

نتایج نشان داد زنانی که مبتلا به پره اکلامپسی شدند، به احتمال زیاد جوان‌تر، سیگاری، و دارای فشار خون دیاستولیک بالاتر بوده و به خاطر کلسترول بالا تحت درمان بودند.

در طول مدت پیگیری وضعیت افراد، ۲۳۱ زن دچار سکته قلبی شدند. محققان بعد از در نظرگرفتن فاکتورهای پرخطر مختلف پی بردند پره اکلامپسی با افزایش ۳.۸ برابری خطر سکته در سنین بالاتر مرتبط است.

پره اکلامپسی بیماری پیچیده‌ای است که به پوشش رگ‌های خونی آسیب می‌رساند. محققان قبلاً فکر می‌کردند که این مشکل فقط در حین بارداری اتفاق افتاده و بعد از آن خوب می‌شود. اما پره اکلامپسی ممکن است به رگهای خونی آسیب دائمی برساند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    مشرقیا چه مرگتونه دائم دارید زن های باردار رو میترسونین واقعا رفتارتون خیلی مشکوکه. حس میکنم گاندو ها توی مشرق هم نفوذ کردن.
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    0 0
    با نشر این دست خبرها که مشخص نیست راسته یا دروغ اون درصد کم باروری رو هم از بین میره. خود استرس های ناشی از این خبرها سکته اورتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس