عراقچی نمایه

معاون وزیر امور خارجه از موافقت با خروج نام اکثریت افراد، اشخاص و نهادها از فهرست تحریم‌ها خبر داد و گفت: دیگرانی هستند که هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره برای آنان هنوز ادامه دارد.

به گزارش مشرق، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات وین پس از نشست امروز (شنبه) کمیسیون مشترک برجام در گفت‌وگویی درباره فهرست تحریم‌ها و گفت‌وگوهای انجام شده در این زمینه، عنوان کرد:‌ تحریم‌های موضوعی و بخشی مثل تحریم بخش انرژی ایران که شامل نفت و گاز می‌شود یا تحریم صنعت خوردو، تحریم مالی، بانکی و بنادر، براساس توافقاتی که تا الان صوت گرفته همه این تحریم‌ها باید برداشته شود و توافق هم در این زمینه وجود داد.

مذاکرات درباره لیست تحریم افراد، اشخاص و نهادها هنوز ادامه دارد

وی افزود: در کنار این برخی افراد، اشخاص و نهادها هستند که به صورت خاص مورد تحریم واقع شدند و لیست بلندبالایی است. مذاکرات درباره این لیست هنوز ادامه دارد و بیش از اکثریت آنها تا الان موافقت شده که از فهرست تحریم‌ها خارج شوند.

عراقچی یادآور شد: دیگرانی هستند که هنوز به دلایل مختلف در فهرست وجود دارند و مذاکره ما برای این قسمت از کار هنوز ادامه دارد.

مباحث به یک پختگی رسیده

معاون وزیر خارجه همچنین درباره نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام بیان کرد: این دور سوم مذاکرات است که در وین برگزار شد و امروز تصمیم گرفتیم که مجددا یک توقفی برای جمع بندی از مجموعه بحث‌هایی که صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که مذاکرات این دور خیلی فشرده بود، اظهار داشت: این مذاکرات در سطوح و قالب‌های مختلف برگزار شد، الان مباحث به یک پختگی رسیده هم در مباحث مورد اختلاف و هم در بخش‌هایی که مشترک هستیم و توافق درباره آن وجود دارد.

عراقچی بیان کرد: بحث‌ها یک مقدار پختگی پیدا کرده و روشن‌تر شده است. فاصله‌ها دقیق‌تر شده و اختلافات روشن‌تر است.

این دیپلمات ارشد ایرانی خاطرنشان کرد: هم در مباحث هسته‌ای و هم در بحث تحریم‌ها، نکات ریز فنی داریم و جزییاتی داریم که باید درباره آن‌ها بحث و بررسی صورت بگیرد و دقیق شود. در بسیاری از موارد نقاط مشترک وجود دارد. در برخی از موارد هنوز نقاط اختلاف است و نقاط اختلاف الان روشن‌تر شده است.

در برخی از حوزه‌ها وارد نگارش متن شدیم/ شکل توافق قطعا بر اساس مواضع قطعی نظام خواهد بود

رئیس هیأت ایرانی شرکت کننده در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام خاطرنشان کرد: در برخی از حوزه‌ها وارد نگارش متن شدیم و این جایی است که اتفاقا کار خیلی آهسته و بطئی صورت می‌گیرد به علت این‌که کار روی متن دقت خودش را می‌خواهد و با توجه به این‌که برخی از موضوعات کماکان مورد اختلاف است، لذا کار به آهستگی پیش می‌رود.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و با حضور نماینده اتحادیه اروپا در وین برگزار شد. حاضران در این نشست آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. مقرر شد پس از این جلسه هیأت‌ها به پایتخت‌ها بازگردند و گفت‌وگوها مجددا از جمعه آینده از سر گرفته شود. طرف‌ها همچنین توافق کردند که در دور آینده گفت‌وگوها کار با سرعت و جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

معاون وزیر خارجه ایران در ادامه این گفت‌وگو همچنین یادآور شد: در عین حال روند رو به جلو است، اگر چه آهسته است و اگرچه نمی‌توانیم هنوز پیش بینی کامل کنیم که چه زمانی و به چه شکلی می‌توانیم به توافق برسیم.

عراقچی تصریح کرد: شکل توافق قطعا بر اساس مواضع قطعی نظام خواهد بود و هیچ تردیدی در آن نیست. آن‌ها هم مواضع خودشان را دارند و نزدیک کردن مواضع به همدیگر کار آسانی نیست.

معاون وزیر خارجه گفت: به هر حال، امروز تصمیم گرفتیم یک جمع بندی از بحث‌های خودمان داشته باشیم. متونی که مورد مذاکره قرار گرفته، شکل و جمع بندی درباره آن صورت بگیرد و هیأت‌ها به پایتخت‌های خودشان ببرند و در پایتخت‌ها بررسی شود و مجددا ان‌شاءالله جمعه آینده مباحث و مذاکرات را از سر خواهیم گرفت.

این‌قدر مذاکره می‌کنیم که این مواضع به هم نزدیک شود و خواسته‌های ما مبتنی بر مواضع قطعی نظام تأمین شود

وی درباره اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این‌که آمریکا بخش‌هایی از تحریم‌ها را رفع خواهد کرد و این‌که آیا ایران این مواضع را قبول می‌کند؟ تصریح کرد: اگر که دو طرف مواضع همدیگر را قبول داشتند احتیاجی به مذاکره نبود. مذاکره در خصوص همین اختلاف‌نظرهایی است که وجود دارد، ما این‌قدر مذاکره می‌کنیم که این مواضع به هم نزدیک شود و خواسته‌های ما مبتنی بر مواضع قطعی نظام تأمین شود.

عراقچی یادآور شد: اگر خواسته‌های ما تأمین شود توافق صورت می‌گیرد و اگر تأمین هم نشود طبیعتا توافقی هم در کار نیست.

 دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام ۱۳ فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین این گفت‌وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال شود و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل و بررسی‌ها را انجام دهد. نتایج بررسی‌های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت‌های برای تنفس و مشورت‌ به پایتخت‌ها برمی‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین برگزار و مقرر شد که نشست‌های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام نیز روز شنبه ۲۸ فروردین ماه در وین برگزار شد و در این چند روز رایزنی‌ها در سطوح کارشناسی و کارگروه‌ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه در وین برگزار و هیأت‌های توافق کردند که دوباره گفت‌وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار شد و عصر امروز نیز روسای هیأت‌های ایران و ۱+۴ در جلسه‌ای دوباره گردهم آمدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • مریم IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    48 1
    مردم رو چی فرض کردید. دارید خفت بعدی رو امضا میکنید. چقدم عجولانه و ننگین تر از برجام ۱ شما که یکبار آزمون پس دادین ...
    • مهندس نفت IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      9 0
      تازه دارن وارد مرحله نگارش متن میشن! ... بعد از اینکه خودکار پرت کرد، وارد مرحله نگارش میشه!!! ... پاکنویس کردنش میره تا بعد انتخابات! مهر و امضاش هم میشه زمان رای اعتماد وزرا ! .... بابا دست خوش ملت رو حمار فرض کردید؟
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      12 0
      تا زمانی که تحریم های یوترن و کاتسا برداشته نشود لغو بقیه تحریم ها ابنبات چوبی برای فریب عراقچی است
    • علی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      10 0
      خدا رو شکر که تحریم های اشخاص هم داره برداشته میشه دیگه بچه ها و قوم و خویش مسوولان محترم اصلاح طلب راحت میتونن هم به خارج از کشور بروند هم پول و دلار و طلا خارج کنند هم بروند و بعد از کلی بخور بخور در دامن آمریکای جنایتکار نقش اپوزیسیون ایفا کنند.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      5 0
      مثلاً دارند چانه زنی می کنند که تحریم حاج قاسم رو بردارند؟
    • حجت MD ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      3 0
      اقای عراقچی چقدر ما بخاطر رفتارهای ذلیلانه شماها باید شرمنده باشیم چقدر خفت چقدر خواری چقدر غرب گدایی
    • NL ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود. برجام دستاورد اصلاح طلبان موجب افزایش عمر تحریم ها شد . اصلاح طلبان کاسبان افزایش تحریم ها هستند.
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    16 0
    برداشتن همه تحریم ها راستی آزمائی بعد برگشتن آمریکا مثل یک عضو عادی نه کدخدا برجامدخسارت محض بود بزور نیخوان برگردونند به خسارت محض
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    25 1
    ای بی شعورا دارن برا خودشون مذاکره می کنن نه ملت
    • NL ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      سید یاسر جبرائیلی: طبق گزارش دادستان تهران، دولت آقای روحانی طی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ یعنی سال‌های برجام ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار منابع ارزی و ۶۰ تن ذخایر طلا تضییع کرده است. یعنی آنچه که به عنوان گشایش برجامی جا زدند، در واقع چوب حراجی بر ذخایر ارز و طلای مملکت بود تا صورت آقایان سرخ بنماید.
    • NL ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      مجتبی ذوالنور نماینده مجلس: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به دو هزار و ٥٠٠ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزو این دو هزار و ٥٠٠ نفر باشند». - > ظریف باید لیست اسامی این وطن فروشان نور چشمی اوباما را منتشر کند. این اسامی را چه کسی به اوباما داده بود؟ اینها برای مذاکره و رفع تحریم رفته بودند یا برای التماس برای گرفتن تابعیت آمریکا برای مسئولان اجنبی پرست و وطن فروش؟
    • NL ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      مجلس باید قانونی وضع کند تا با کمک قوه قضائیه بعد از تمام شدن این دولت از خروج مسئولان رده بالای دولتی تا چندسال جلوگیری شود تا فرصت مناسب برای شکایت مردم از این مسئولان بی کفایت و محاکمه و مجازات آنها بابت خسارات برجام و ایجاد مشکلات اقتصادی و بالا بردن ابتلا و تلفات کرونا وجود داشته باشد. ظریف و عراقچی عامل افزایش تحریم ها و عامل افزایش مشکلات عمدی اقتصادی و معیشتی و بالا بردن تلفات کرونا برای ایجاد باب مذاکره مجدد است.
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    19 1
    سودش واسه جیب من چیه؟
    • NL ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      آقای دکتر فواد ایزدی: مردم خوب میدانند ادعای حل مشکل آب خوردن مردم با برجام از توهمات و تخیلات بی استناد بوده و مثل سیب و گلابی خیالی و توهمی برجام برای فریب مردم بوده است.
  • افشین IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    27 1
    بسه دیگه برگردید به تهران چه طوره یک رفراندوم درباره مذاکرات برگذار بشه؟
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    17 1
    خخخخ دوباره دارن متن نگارش می کنن خنده داره...همه اشخاص و افراد رفع تحریم به جز سپاه...جمع کنین این مسخره بازی رو...
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    24 0
    زحمت کشیدن نام خودشونو از لیست تحریم درآوردن ممکلت کیلو چنده خودمون جان به در کنیم
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      6 0
      احسنت،دقیقا دارن برا خودشون دست و پا میزنن که چند ماه دیگه راحت بتونن گور به گور بشن،چقدر بیشرفن اینا
    • NL ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: دولت به هیچ وجه دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها نیست. امروز این شرمندگی برای دولت یازدهم و دوازدهم باقی مانده است که نه تنها مشکلات کشور را حل نکرد بلکه سرمایه‌های کشور را بر باد داد و هزینه‌هایی را برای نظام تراشید. در ماه‌های پایانی، دولت با زیر سوال بردن عزت و اقتدار کشور با عجله به دنبال مذاکرات است.
    • NL ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      مجتبی ذوالنور نماینده مجلس: «وقتی آقای اوباما در جریان بحث برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد، به دو هزار و ٥٠٠ نفر از ایرانیان تابعیت اعطا کرد و برخی آقایان و مسئولان با یکدیگر مسابقه گذاشتند که فرزندان‌شان جزو این دو هزار و ٥٠٠ نفر باشند». -> ظریف باید لیست اسامی این وطن فروشان نور چشمی اوباما را منتشر کند. این اسامی را چه کسی به اوباما داده بود؟ اینها برای مذاکره و رفع تحریم رفته بودند یا برای التماس برای گرفتن تابعیت آمریکا برای مسئولان غربدوست؟ مبنای انتخاب این افراد برای وارد شدن در لیست تحویلی به اوباما چه بوده؟
  • هموطن IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    20 0
    خروج نامها و شخصیت ها چه ارزشی داره ...الان سرداران ما نگرانن یا اقای جنتی که تحریمه ...جمع کنید این کاسب بازیها رو ...اونجا خیلی خوش میگذره ....حرومتون باشه این بیت المال
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    11 1
    برجام پلاس
  • محمدایوب IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    19 1
    مجلس باید دقیقا متن نوشته این دفعه مورد توجه قرار دهد تا مردم رادور نزنند وبا آمریکاییان پشت پرده نبندند این وطن فروشان حاضرند برای رسیدن به ادامه دولت روحانی هرغلطی بکنند وهر جنایتی مرتکب شوند مجلس باید برای ابروی خودشان هم شده بر مصوبه خودش اصرار وتاکید کند
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
      7 8
      مجلسیها هم که میگن، ما که وضعمون خوبه، حقوقمون براه، سر موقع تو حسابمونه، پاداش هم داریم، مسکن و‌خودرومون هم که براهه،ملت هم تحمل میکنن پس ما چون دولت از خودمون نیست و انتخابات نزدیکه حتما مخالفیم و بازم تاکید میکنیم ملت تحمل میکنن..
    • محمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      2 2
      یعنی هنوز متوجه نشدید که خیلی ها تو مجلس رای از اصولگراها گرفتن اما رای اصلاح طلبی میدن
    • NL ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را با برجام دستنوشته رژیم صهیونیستی نابود کردند و تلفات کرونا را افزایش دادند باید از سیاست کناره گیری نمایند و بابت ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم و داغدار کردن خانواده های زیادی از مردم کشورمان باید رسما از مردم عذر خواهی کنند. قوه قضائیه برای محاکمه مقصران خسارت به معیشت و سلامت مردم کشورمان باید اقدام کند.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    15 1
    این همه هزینه از جیب ملت شده که از آخر فقط یکسری اسم از تحریم خارج بشه. این که همون قضیه خاطره جان کری از شب امضای برجامه...
  • saeed IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    11 0
    بی انصافا از اینور مثل قبلی عجله می کنید که باز هم کلاه سرتون بزارن و دوباره مملکت رو دچار مشکل کنید...دقیق و بدون عجله کار کنید..به جای انتخابات، خدا رو در نظر بگیرید.
  • وطن پرست DE ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    13 0
    اکثر نه اقای دیپلمات. همه. ضمنا مشکل ما تحریم بانک مرکزی و فروش نفت نه افراد داخل لیست. اصلا منو هم بزار تو لیست ولی تحریم بانک مرکزی رو لغو کن.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    19 0
    میخای خودت و چهارتا مثل خودتون رو از لیست خارج کنید و توافق مرگ مردم و کشور....!؟؟؟؟
    • NL ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
      0 0
      اعلام رسمی تمام شدن کرونا(روحانی(۷ فروردین): از نظر من پیک کرونا تمام شده!) برای ایجاد مقدمات برای مذاکرات خسارت بار فروردین 1400 عراقچی با سرگرم کردن مردم به حاشیه ها بود. ممنوع نکردن عمدی تردد بین شهرها در اسفند 99 و فروردین 1400 برای بالا بردن عمدی ابتلا و فوتی های کرونا در کل کشور ، برای بالا بردن تلفات کرونا و کم رنگ کردن خبر ادامه مذاکرات خسارت بار بود. سنگر عراقچی که در پشت آن خودش را پنهان کرده اجساد فوتی های مردم است.
  • علیرضا IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    16 0
    مثلا نام جعفر ملاقلی پور رو از لیست تحریمها خارج کنن یعنی شما پیروز شدین؟!؟؟ خیر!!! حالاحالاها سرکارین داداچ !
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    5 12
    کارگروه اخلال در رفع تحریم از فردا شروع به کار میکنه..
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      4 0
      چی میزنی داداش ناموسا شماره ساقیتو به ما هم بده کلا بالاخونه رو دادی اجاره ها ........
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    13 0
    دقیقاً تکرار حرفهای قبل از تحمیل برجام خسارت محض اینبار با رنگ و لعاب انتخاباتی
  • علی IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    10 0
    ببخشید خروج نام این اشخاص برای ما نون میشه یا آب . ای خاک.......
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    5 0
    مومن ما گشنه ایم.شما کیارا از لیست خارج میکنی که راحت سفر کنند.
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    14 0
    الحمدلله که اسم هاتون از لیست تحریم داره در میاد چون ما مردم خیلی نگران بودیم که شما دیگه چطوری پولهاتون رو از مملکت خارج کنید و حسابهاتون اون ور پر کنید یا کارهای از این قبیل. که خدا رو صد هزار مرتبه شکر گویا مذاکرات داره نتیجه میده
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    10 0
    قیمت یک کیلو آبنبات چند است
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    10 0
    اسم خودتون از لیست در بیارید و خلاص
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    10 0
    می خوان با یک آب نبات ملت گول بزنند برداشتن تحریم افراد که چندان مهم نیست برداشتن تحریم های نفتی وبانکی مهم است بعدشم هیچ تضمینی برای برداشتن تحریم وجود ندارد
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    8 0
    مثلا آیت الله جنتی تو لیست تحریماس، خب این بابا از فهرست تحریما خارج بشه چه سودی برای کشور داره؟ خود آیت الله جنتی وقتی فهمید آمریکا تحریمش کرده خندش گرفت و آمریکا رو مسخره میکرد؛ همچین تحریمای مسخره ای بکار انتخاباتتتون نمیاد، و ملت رای بهتون نمیدن، الکی خودتونو ضایع نکنید و تعهد ندید، چرا درس عبرت نمیگیرد شما ها آخه، برجام بس نبود؟ زمان خاتمی بس نبود؟ چقدر باید مردم تاوان نادانی شمارو بدن.
  • احمد IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    4 0
    صب کن بابا کفشت مونده چه عجله ای آخه
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    ملت بد بخت تا امروز سر کار و بازیچه دست سیاسیین بودید
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    شما رفتید برای افراد وخودیهاتون مذاکره وتوافق کنید یا برای مردم!؟
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    بابا خروج افراد از تحریم آمریکا برا مردم اخه نون و آب میشه.مثلاچه فرقی داره سردار حاجی زاده تحریم بشه یا نه .آمریکایی ها مخالفانشون رو تروریست میدونن و تحریم میکنن.مذاکره وین یعنی مذاکره عجولانه و سریع برا انتخابات و نتیجه ای هیچ برا مردم مردم دیگه گول نخورن
  • اکبر IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    از برادرزادت چه خبر ؟بهش خوش میگذره؟
  • کارشناس IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    دارن نام غارتگران مملکت رو از لیست تحریم خارج میکنند. مرگ بر بایدن جنایتکار
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    ان شاء الله تحریما برداشته بشه، مردم دارن له می شن. بازم خیلی صبرشون زیاد بوده. البته به خاطر شعور بالاشونه و می دونن آمریکا دشمن قسم خوردس.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    2 0
    مسائل اساسی، موارد بی اهمیت مهم نیست.
  • FR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    5 1
    آنها شما را سر کار گذاشتند ومهمتر از آن شما هم ملت را سر کار گذاشته اید ! امیدوارم رهبری امروز تکلیف همه تان را روشن کنند
  • مسعود دیپلمات IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    ظاهرا" پروژه رفع گام بگام تحریم ها و کش دادن مذاکرات همچنان در دستور کار عراقچی است و حاضر نیست از آن کوتاه بیاید!
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    5 0
    عباس جون یکوقت خودکارت رو پرت نکنی ها
  • سیامک IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    جناب تلاشت رو برای رفع تحریم در مشکلات معیشتی مردم بزار . مسئولان که خودشون میگن اموالی تو خارج ندارن ، حالا یه مدت هم به خارج مسافرت نکنن . چی میشه مگه
  • بابک IR ۰۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 1
    یعنی میشه اینا یه روزی محاکمه بشن و در مورد کارهاشون به ملت توضیح بدن؟
  • IR ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    همه تحریم ها . نه یک کلمه کم یا زیاد . محکم ایستاده ایم . در ضمن یک وقتی را اگر میشه تعیین کرد . که قرار نباشه . بازی در بیاورند
  • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    2 0
    تحریم های اصلی مهمه افراد، و نهاد ها چه دردی دوا میکند اگر نهاد منظور بانک مرکزی باشه خوبه
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    اینها برای اموال انباشت شده ومنصب وثروت ژنهای برتر وانواع امتیازات داخل وخارجه شان حاضرند تمام پیشرفتهای غنی سازی کلاهک وبالستیک اتمی استقلال وتولید و...مردم را بدهند تا اسمخودشان وآقازاده ها وفک فامیل و دوستانشان دررفع تحریم باشد
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    5 0
    اینها برای اموال انباشت شده ومنصب وثروت ژنهای برتر وانواع امتیازات داخل وخارجه شان حاضرند تمام پیشرفتهای غنی سازی کلاهک وبالستیک اتمی استقلال وتولید و...مردم را بدهند تا اسمخودشان وآقازاده ها وفک فامیل و دوستانشان دررفع تحریم باشد
  • عباس IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    آبنبات چوبی رو با غنی سازی ۶۰ درصد عوض کنیم؟ ای داد از دست این خلق نابکار
  • مهدی IR ۰۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    نمیدونم والله شماکی ویاچی هستیدرهبرعزیزوامام بزرگواربه این بی شرف هاخوش بین نبودندکسی که اجازه وکمک میکنه که برسرمردم یمن و...بمب بریزن باهاش چه مذاکره ای داریم.احتمالاماموریت برخی آقایان چیزدیگه ای هست اینهارودارن بهانه میکنن.
  • مهدی بهمنی GB ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    خواهشاً اگر فروشنده هم هستید که بودید جان بچه‌هات ارزون نفروش چونکه این خاک و خون شهدا صاحب داره
  • ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    اینطور که پیداست اینا بیشتر نگران ویزا نگرفتن فرزندان و اهل و عیال دور و نزدیک خودشونند تا رفع تحریمهای بانکی و مالی که هرگز بخاطر قوانین کاتسا یوترن،... برداشته نخواهد شد و اداامه مذاکرات قطعا برای برجام موشکی و همچنزن بقول رئیسش برجام میدان است و بس.
  • US ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    سئوال اینجاست که برای اقدام طرف چه نیازی هست شما چیزی بنویسید و توافق جدید کنید، طرفین یک بار یک توافقی کردند.، و وظایف هر کدام مشخص است، شما عمل کردید، اونها باید با اقدام عملی جبران مافات بکنن این که دیگه توافق جدید نمیخواد. یعنی طرف توافق بکنه که قبلا توافق کرده؟ خب همه میدونن که کرده، یا میخواد توافق بکنه جبران مافات بکنه؟ خب یک بار توافق کرده، ولی به قولش وفادار نبوده شاید باز هم وفادار نباشه. با کسی که سر قولش نمی ایسته که دوباره توافق باطل نمیکنن. حالا تائب شده، میخواد این دفعه واقعا عمل بکنه؟ خب بکنه، این اجازه و توافق شما رو‌ نمیخواد. بره رسماً اقدام عملی بکنه،‌دستورالعملهای لازم رو صادر بکنه، رو نوشت به شما بده، شما راستی آزمایی بکنید، اگه درست بود شما هم اقدام برگشتی بکنید والسلام، چرا مردم رو به بازی میگیرید و به شعور ولت توهین میکنید. یا نه شاید اون دو هزار تا گرین کارت و پولهایی که اونور قرار بود بهتون بدن تو هوا هستن، و شما اگه تو دولت بعدی جایی نداشته باشید و تعهدات سنگین‌تری تا قبل از اتمام دولتتون به اونوریها ندید نمی‌تونید دیگه از اون پولها و ویزاها و امکانات شغلی موعود اونور آب استفاده بکنید، و دریافت اونها منوط به اقدامات مخرب بیشتر و تعهدات ننگین و سنگین کشوره تا بعد از شما همه مجبور بشن همین راه رو ادامه بدن؟ احتمالا این گزینه اصلی شماست و هدف غایی این سیاه بازی توافق جدیده.
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    5 0
    خدا بخیر کنه باز یه آبنبات چوبی بهش میدن و با خوشحالی میاد ایران> فکر میکنم با کره شده یا خودشو زده به کری هی میگن مذاکره نباید فرسایشی بشه باز میگه آنقدر مذاکره میکنیم تا .....
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    4 0
    خدا بخیر کنه باز یه آبنبات چوبی بهش میدن و با خوشحالی میاد ایران> فکر میکنم با کر شده یا خودشو زده به کری هی میگن مذاکره نباید فرسایشی بشه باز میگه آنقدر مذاکره میکنیم تا .....
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    یعنی آخر حماقت
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 2
    چقدر طرفدار تدام تحریم داریم شاید دیگ دولت بعدی برای شما جوشید؟ باز هم میگید کله سگ بجوشد چقدر کینه و چقدر بلاهت؟
  • US ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    شاید ما مردم عادی نمی دانیم چه هدفی پشت این مذاکره بی فایده هست. هرگز امریکا به هیچ دولت یا فردی که مطیع و نوکر مطلق او نباشد مانند شاه عربستان و اردن و00000. هیچ دوستی نخواهد کرد. هر کشوری هم اگر بخواهد از زیر سلطه امریکا خارج شود اول باید با دول ضد امریکا هم پیمان شود. در غیر این صورت سر کشی هر دولتی از خواسته های استکباری امریکا چند روزه توسط جاسوسان محلی سر کوب می شود
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    2 0
    این برای مردم نون نمیشه
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    لیست افراد از تحریم خارج بشه چه دردی از مشکلات ملت دوا میکنه جمع کن این اراجیف را خودت و ریس و دارو دسته ات را برای محاکمه آماده کن بعد از انتخابات
  • مسعودی IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    2 0
    چند ماه دیگه مونده برید حال کنید قیامتی هم هست مرگ به نیرنگتون
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    کسی دلیل همزمانی مذاکرات وین با مذاکرات منطقه ای ظریف الدوله رو می‌دونه؟ برجام ۲ می‌خوان ببندند؟
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    بعضی از این افراد نفوذی هستند برای فرار خودشون مقدمات را فراهم کردن
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    آقای عراقچی با نیرنگ حرف زده است و همه واقعیتهای مذاکرات را نمی گوید به حرف اینها زیاد اعتباری نیست همچنانکه در برجام دروغ گفتند بلکه آنچه که آمریکائیها اظهار کرده اند این است که تحریم ها را به تحریم های سازگار با برجام و ناسازگار با برجام تقسیم کرده اند و گفته اند که فقط تحریم های ناسازگار با برجام را بر خواهند داشت آنهم نه لغو بلکه تعلیق ۴ و ۶ ماهه و راستی آزمایی یک هفته ایی را قبول کرده اند که اینها با سیاست قطعی نظام که لغو کامل تحریم ها و راستی آزمایی واقعی است هم خوانی ندارد فکر اصلی دولتی ها این است که با احیای ناقص برجام و گشایش کوتاه اقتصادی استفاده انتخاباتی از مذاکرات کنند و به طور جدی نزدیک انتخابات دوقطبی مذاکره معیشت یا مذاکره تحریم را مطرح کنند و تبلیغات سنگین رسانه ایی راجع به آن به راه بیندازند تا کاندیدای دولتی ها یا اصلاح طلبان بتواند رای اکثریت مردم را به دست بیاورد خدمتگزاران خبرگزاری مشرق نیوز نیروهای انقلابی مخصوصا بزرگان احزاب انقلابی و نمایندگان انقلابی مجلس را آگاهسازی کنند که تنها برگ برنده دولتی ها و اصلاح طلبان در انتخابات رئیس جمهوری احیای برجام و گشایش کوتاه اقتصادی و پائین آوردن قیمت دلار طلا سکه و بعضی اجناس دیگر است که بتوانند رای مردمی که در سختی اقتصادی هستند را با این آبنبات انتخاباتی به دست بیاورند و نمایندگان انقلابی مجلس جلوی ادامه این مذاکرات بدتر از برجام را بگیرند تا دیر نشده و دولتی ها تعهدی را امضا نکرده اند نمایندگان این کار را بکنند و ادامه مذاکرات به بعد از انتخابات و قبول کامل شرایط ایران موکول شود
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    در باره لغو تحریم یو ترن و کاتسا بگو
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    باز تحریف باز سازش باز دل خون ملت از دولت ذلیل و واداده
  • RU ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    به خدا غربی ها فیلم بازی میکنند بعد توافق خواهید دید این دفعه اسرائیل را میندازند جلو که ما ایران را آرام میکنیم بعد توافق شما حمله کنید به مراکز حساس هسته ای،عمرا غربیها الکی به ایران امتیاز نخواهند داد دولت روحانی ساده لوحه،غربیها فیلم بازی میکنند
  • DE ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    سوال این نیست که چرا اینها این حجم از خیانت رو چرا اینطور وقیحانه و راحت اظهار میکنن، بلکه سوال اینه که در کجای تاریخ ابوموسی اشعری مسلک های جاسوس و شکست خورده رو دوباره برای مذاکره با دشمن جلو میفرستن؟؟
  • b IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    امام خمینی (ره)فرمودند ما اگر از دست امریکا نجات پیدا کنیم از دست این غربگراهای شیفته فرنگ نجات پیدا نمیکنیم .خدا لعنت کنه این دنیا پرستان ترسو و بزدل خود شیفته را.
  • محمد IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    با اسم جمهوری اسلامی میرین مذاکره به کام خودتون مذاکره میکنید .
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    فقط ازشمامیخواهیم دراین صدروز مانده هیچ غلطی نکنید مارابهخیر شماامیدی نیست شرمرسانیدشما دست وپازدنتان برای رفع تحریم نیست برای5000اقازاده ملعونی است که میخواهیدترددشان وترددتان به امریکا ازاد باشد
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 1
    جان عباس اینقدر با خانم وندی شرمن کار نکن . دیگر بس است کار را تمام کن و بیا سکه ها را بگیر تا عمر دولت تمام نشده است .
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 1
    جان عباس خفه شو و زرزر نکن . حالمان از برجام و قیافه تان بهم می خورد .
  • قاسم باویه IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    اگرمذاکره نخواهیم کی رو بایدببینیم اخه شمافکرکردید این ملت عقل نداره ایکاش دولتمردان ما کمی جربوزه رهبرکره شمالی رو داشتن از خدا وامام زمان عج ومقام معظم رهبری وخانواده های معززشهدا خجالت بکشید
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    آبا منظور از اکثریت همان نام آقای ظریف و کارمندان دفتر ایران در نیویورک است؟
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    1 0
    اقای عراقچی شما به اتفاق اقای ظریف چندین سال با خانمها : کاترین اشتون - موگرینی - وندی شرمن بصورت شبانه روزی کار کردید . هنوز خسته نشدید . سکه های طلای مفتی هم به اسم برجام گرفتید . الان هم فقط بفکر این هستید که نام (فک و فامیل خودتان) و (دو تابعیتی های انگل) را از لیست تحریم ها خارج کنید تا راه فرارتان باز باشد .
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    1 0
    چرا اینقدر با وندی شرمن ور میری . عرضه نداری کار را تمام کنی . علی برکت الله .
  • NL ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    دکتر سعید جلیلی: در حال حاضر ۸۰۲ تحریم پیش از برجام به بیش از ۱۵۰۰ تحریم تبدیل شده است. روند ۸ ساله دولت نه تنها از تحریم‌ها نکاست بلکه آن‌ را ۲ برابر کرد. همان زمان در کمیسیون برجام در مجلس بیان کردیم که بسیاری از تحریم‌ها باقی می‌ماند؛ امروز مردم قضاوت می‌کنند که تحریم‌ها رفع «شد» یا «نشد»؟!
  • NL ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را با برجام دستنوشته «گروه بین المللی بحران» با محوریت رژیم صهیونیستی نابود کردند و تلفات کرونا را افزایش دادند باید از سیاست کناره گیری نمایند و بابت ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم و داغدار کردن خانواده های زیادی از مردم کشورمان با افزایش ابتلا و فوتی های کرونا باید رسما از مردم عذر خواهی کنند. قوه قضائیه برای محاکمه مقصران خسارت به معیشت و سلامت مردم کشورمان باید اقدام کند. تا تحریم های "کاتسا" ، "ایسا" ، "یوترن" برداشته نشود تمام ادعاهای ظریف و عراقچی برای برداشته شدن تحریم ها در مذاکرات وین دروغ و فریب دادن مردم است.
  • NL ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    مدیریت ضعیف اصلاح طلبان در ایجاد ممنوعیت سفر به شهرهای شمالی باعث شده تا ابتلای مردم در عید امسال به کرونا در دوران مسئولیت اصلاح طلبان افزایش داشته باشد. ظاهراً بالا بردن تلفات برای زمینه سازی و حاشیه سازی برای بستر سازی مذاکرات وین باشد.
  • NL ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    "در پی شیوع کرونای خطرناک انگلیسی مدیریت ضعیف در وضع ممنوعیت سفر به شهرهای دیگر در اسفند سال قبل و فروردین امسال باعث شده تا ابتلا و تلفات مردم از کرونا در روزهای اخیر افزایش داشته است. آیا عدم مدیریت صحیح مقابله با کرونا از اشتباهات رایج بوده یا عمدی در کار بوده؟ نکند موضوعی که عباس عبدی در فروردین سال گذشته مبنی بر عدم مقابله جدی با کرونا برای ایجاد بهانه مذاکرات رسانه ای کرد الان دارد اجرا میشود؟"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس