ویژه ها

دولت روحانی یکی از نتایج «تکرار می کنم» خاتمی است. تعداد قابل توجهی از اعضای ارشد دولت روحانی، همان مدیران ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی در سال 88 هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**فائزه هاشمی: فایل صوتی ظریف، «تحلیلی» و «کارشناسی» بود

«فائزه هاشمی» فعال سیاسی اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«اظهارات تحلیلی ظریف اتفاقا در زمان مناسبی مطرح شد؛حرف ها هم کارشناسی است... آنقدر نهادهای موازی درست شده که این یکی اصلاح شد و آن یکی راه غلطش را ادامه داد. دولتی که با رأی مردم انتخاب شد با این موازی‌کاری‌ها نتوانست کاری از پیش ببرد. ضمن اینکه در دوره‌های قبل‌تر از آقای روحانی این همه نهاد موازی نبود. نفر بعدی می‌خواهد چه بکند؟! وزارت اطلاعات آقای روحانی تا حدی کنترل شد، به‌جای آن حفاظت اطلاعات سپاه جبران کرد، حتی بدتر؛ شورای سران سه قوه شده است مانعی برای تصمیم‌گیری‌های دولت. برجام به نتیجه می‌رسد، همزمان موشک‌ها آزمایش می‌شوند و...».

هاشمی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«به عقیده من بخشی از مشکلات دولت فعلی تمامیت‌خواهی اصولگرایان و سوء‌مدیریتی است که در سیستم وجود دارد. این‌ها از جمله موانع است. اگر در انتخاب مدیران، قابلیت‌ها در نظر گرفته شود و مدیر کارشناس و دستش باز باشد، قوانین نیز اصلاح می‌شود. مدیر تربیت نکرده‌ایم، مدیرانی را که داشتیم یا منزوی کردیم یا فراری دادیم».

فائزه هاشمی: فایل صوتی ظریف «تحلیلی» و «کارشناسی» بود/ ابطحی: خاتمی می‌گوید دیگر از من توقع نداشته باشید

فائزه هاشمی چندی پیش گفته بود:«دوست داشتم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آقای ترامپ انتخاب شود؛ به خاطر فشارهایی که ترامپ به ایران می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق بیفتد. شاید اگر فشارهای آقای ترامپ ادامه پیدا می‌کرد، بالاخره ما مجبور می‌شدیم یک تغییر سیاست‌هایی را داشته باشیم».

حالا چنین فردی با چنین دیدگاهی نسبت به مردم خود و با سابقه ای که در فتنه 88 در کارنامه خود ثبت کرده است، اظهارات اخیر ظریف را کارشناسی و تحلیلی قلمداد می کند.

فائزه هاشمی و همفکران وی در طیف افراطیون اصلاح طلب به شدت از انتشار فایل صوتی ظریف استقبال کردند، چرا که  ظریف در این مصاحبه با کلید واژه «میدان» و ایجاد دوگانه خطرناک «میدان- دیپلماسی»، اقدامات تحسین برانگیز سردار سلیمانی و مدافعان حرم و نیروهای غیور نظامی و انتظامی در سپاه و ارتش و ناجا را مورد هجمه قرار داده و آن را تخطئه کرد.

طیف افراطیون اصلاح طلب همصدا و همراه با دشمن، سه هدف عمده را از انتشار فایل صوتی ظریف پی می گیرند. اولین و مهمترین هدف،دوقطبی سازی جامعه و ملتهب کردن فضای سیاسی و افزایش تنش و اصطحلاک در داخل کشور در آستانه انتخابات است. هدف دوم مایوس کردن مردم از صندوق رأی و بدبینی نسبت به نیروهای مدافع نظم و امنیت در کشور و سومین هدف نیز به حاشیه بردن کارنامه بسیار ضعیف دولت در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی است.

فائزه هاشمی و همفکران وی نه زمین گیرشدن تروریست های تکفیری داعش در کیلومترها دورتر از مرزهای ایران- توسط سربازان حاج قاسم و غیورمردان مدافع حرم- را می بینند، نه دلار 32 هزارتومانی در پسابرجام را و نه صف های عریض و طول مرغ در هفته های گذشته...

** ابطحی: خاتمی می‌گوید دیگر از من توقع نداشته باشید

«محمدعلی ابطحی» رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«آقای خاتمی در دو انتخابات روحانی فعال بود، اما اینکه روحانی بعد از انتخابات دور دوم همه مسائل را نادیده گرفت و او به‌ همراه اطرافیانش گفت که اصلاح‌طلبان در روی‌کارآمدنش نقش نداشتند، بحث دیگری است. مردم انتظار داشتند فردی که مورد حمایت آقای خاتمی بوده است، به مطالبات اصلاح‌طلبانه جامه عمل بپوشاند، اما چنین نشد. از سوی دیگر وحدت افراطی‌ها با براندازها، آمریکا و اسرائیل، اصلاح‌طلبان را تحت فشار قرار داد».

ابحطی در ادامه گفت:«وقتی هم آقای خاتمی می‌بیند که هر کاری که می‌کند اعم از نامه نوشتن، حرف‌زدن یا هر کنش دیگری فایده ندارد، می‌گوید دیگر از من توقع نداشته باشند؛ زیرا امکان کار برایم فراهم نیست. بسیاری از مردم از اصلاح‌کردن امور گذر کرده‌اند و می‌گویند چرا باید در انتخابات شرکت کنیم. لیدر اصلاحات هم در این شرایط شاید محبوبیتش کم نشود، اما توقعات از او کم می‌شود».

فائزه هاشمی: فایل صوتی ظریف «تحلیلی» و «کارشناسی» بود/ ابطحی: خاتمی می‌گوید دیگر از من توقع نداشته باشید

در هفته های گذشته، «علیرضا بهشتی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود:«آقای روحانی با تابلوی اصلاح‌طلبی به میدان مبارزه انتخاباتی نیامد و در طول حیات سیاسی‌اش هیچ‌زمانی ادعای اصلاح‌طلبی هم نداشته استبا همه احترام و ارزشی که برای آقای خاتمی قائل هستم، باید عرض کنم تمسک به تاکتیک «تکرار» نه مبنای هویتی معینی داشت، نه پشتوانه برنامه‌ای مشخصی داشت و نه جز کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان، سود دیگری در بر داشت».

«محمدرضا خاتمی» - برادر رئیس دولت اصلاحات- و نماینده اصلاح طلب مجلس ششم- اردیبهشت ۹۶در مقطع انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «چه تضمینی برای همراهی دولت دوم روحانی و اصلاح‌طلبان وجود دارد؟ » گفت: «تضمین این مسأله، خود ما هستیم».

محمد خاتمی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از روحانی گفته بود: «می خواهم به عنوان کسی که تهدیدات و فرصت ها را می شناسد شهادت دهم؛ دولت روحانی با تمام کاستی های امکانات، دولت موفقی بوده. این دولت توانسته گام های بزرگی بردارد. با روحانی در نیمه راهیم».

به عبارت دیگر، دولت روحانی یکی از نتایج «تکرار می کنم» خاتمی است. تعداد قابل توجهی از اعضای ارشد دولت روحانی، همان مدیران ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی در سال 88 هستند. آخوندی، زنگنه، نعمت زاده، ترکان، جهانگیری، ربیعی و... تنها چند نمونه از این افراد هستند.

خاتمی یکی از بانیان اصلی وضع موجود است. وی هم در فتنه 88 و هم وضع فعلی اقتصادی کشور سهم بسیار زیادی دارد. اما خاتمی و اطرافیان وی نه تنها از مردم عذرخواهی نکرده و هیچ تلاشی برای جبران خسارت ها و تغییر رویکرد خود انجام نمی دهند، بلکه با دهن کجی به مردم، نقش خود را انکار کرده و تقصیرها را به گردن دیگران می اندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    8 2
    از نظر همه حامیان داعش صوت ظریف کاملاً کارشناسی و درست بوده
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      4 0
      وقتی فائزه هاشمی از ظریف الدوله تعریف و تمجید کند یعنی این که وای به احوال ما که وزیر امورخارجه مان او باشد!!!!!
    • شامالا IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      0 1
      اگر دکترین دشمن سازی در ایران برای برخی اقشار سیاسی سود نداشت، ایران میتونست با اعتلاف آمریکا و اون هم با هماهنگی خود ارتش علیه هر تهدیدی بجنگه. هر گونه نیروی موازی دیپلماسی و جنگی، خیانت به ارتش مردمی و رییس جمهور منتخب و وزیر امور خارجه هست.
  • محمدایوب IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    6 2
    فائزه حامی ودوست بهاییان انشاالله برای یک بازهم شده اینبار کوتاه نیامده. وظریف در دادگاه. گزارش تحلیلی وکارشناسی اش را شرح می‌دهد. واشنا نیز. شرح چگونه به دست اینترنشنال را میدهد.
  • حامد IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    5 2
    خدایا این فائزه هاشمی رو برای خنده و مزاح ملت همیشه در صحنه نگهدار.
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    6 0
    اصلاح طلبی برای تغییر بود چی می خواستی تغییر بدی فتنه گر انقلابی که ثمره هزاران خون شهید است مردم خون دادند وانقلاب کردند که مستقل و آزاد باشند شما غربپرستان می خواهید استعمار برگردونید کدخدایی مردم بیرون اندا برگردونید ولی کور خوندید این انقلاب تا سقوط کد خدایتان ادامه داره
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    8 1
    منفورتر از دختر وی ،خودش!!!!!چقدر هم بي سواد وبي نزاكت!!!!!
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    6 0
    این فائزه خانم را که می بینم یاد عوام فریبی فرح وحمام کردنش دراستخر شیر ....می افتم
  • ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 5
    ایشان سرکار خانم فائزه هاشمی هستند نه فائزه هاشمی.دقت بفرمایید.
  • میرزایی IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    خوب همین یک سرنخ است که فایل سری توسط چه کسانی لو رفته. ازعومل این دار و دسته هم که آقای رئیس به خوبی مطلعند.
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    3 0
    چرا این خاتمی نمی کشه کنار! هشتاد سالش شد دیگه!!!
    • حسن IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      2 0
      سلام اینها این قدر وقیح و پرو وبی ریشه اند تا به درکات جهنم نپیوندند حضور دارند مثل بابا
  • علی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    در همه چیز اظهار فضل می کنه
  • DE ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    نخود هر اش فائزه خانم ! که برای دیده شدن سنگ تمام گذاشته ! ولی حرفهاش مفت هم نمی ارزه !
  • US ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    اینها فقط شیفته غرب اون هم از نوع آمریکاییش هستند. اونها تنها راه و روش برای پیشرفت و توسعه رو اجرای دستورات همین آمریکا میدونند. اینها هیچ صنمی با تفکر انقلابی - حزب اللهی ندارند. این خانم باید مدافع تفکری باشه که پدرش بنیان گذاشت در این کشور. لیبرال سرمایه داری سوغات هاشمی رفسنجانی بود.اما چقدر ریاکار بود این نرد. یادتون هست چه کارها که در دوره ریاست جمهوری خودش نکرد این مرد. ای کاش اونهایی که از این خانم طرفداری میکنند خاطرات دوران قدرت ابوی ایشون رو هم می دیدند.
  • داریوش IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    من کاری با اصلاحات و اصول گرایی ندارم، بدون غرض ورزی میتونم بگم تا اونجائی که یادم میاد وضعیت مردم از نظر معیشت و اقتصاد تو زمان خاتمی از همه دوره ها بهتر بوده.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    1 0
    بی سوادتر وبی هویت تر از همنشین منافقین ومعاندین سراغ ندارید که با این عنصر بی هویت ودشمن شادکن مصاحبه می کنید!!!!
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    2 0
    کاشکی عفت با جارو این دختر ... را جمع و جور می کرد .
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    0 0
    إند نفرت پراکنی وکینه توزی است!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس