درگیری نظامی میان آمریکا و چین اجتناب پذیر است

معاون وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اینکه رقابت حداکثری میان واشنگتن و چین به معنای درگیری نظامی میان آنها نیست، گفت که جلوگیری از درگیری اجتناب پذیر است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، معاون وزیر دفاع آمریکا طی سخنانی گفت که معتقد نیست درگیری آمریکا و چین اجتناب ناپذیر باشد اما هر دو طرف باید در اجتناب از تنش‌های غیر ضروری با یکدیگر تلاش کنند.

بیشتر بخوانید:

صحبت‌های جدید بایدن درباره ایران، روسیه و چین

بر اساس این گزارش، «کاتلین هیکز» معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده و چین دلایل زیادی برای افزایش ارتباط با یکدیگر دارند و رقابت حداکثری میان آنها الزاماً به معنای درگیری نیست و منافع هر دو طرف در اجتناب از درگیری است.

وی که این سخنان را در نشست مجازی خود با مؤسسه «آسپن» واشنگتن مطرح می‌کرد، گفت: پرزیدنت بایدن بیان کرده که با وجود رقابت حداکثری میان ایالات متحده و چین، ما نیازی به درگیری با یکدیگر نداریم. در راستای پیشبرد منافع آمریکا، پیش بینی ما این است که ارتش ایالات متحده به عنوان یک بازیگر حامی ابزارهای دیپلماتیک، اقتصادی و سایر ابزارها عمل خواهد کرد. نکته مهم در ارزش‌های ارتش (آمریکا)، نشان دادن اراده و توانایی در جلوگیری از باورپذیری اقدامات تهاجمی چین است.

بیشتر بخوانید:

اندیشکده آمریکایی: چین بهتر از آمریکا زبان ایران را می‌فهمد +فیلم

وی همچنین افزود: این بهترین موقعیت برای جلوگیری از درگیری است. (با اینحال) ما توانایی ایالات متحده را برای جنگ و پیروزی تضمین می‌کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    0 0
    سنبه پرزور است حالا به بازی با کلمات از جمله کلمه احتناب ناپذیر پناهنده شدید - خودتان را بخواب نزنید یانکی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس