کد خبر 1210815
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
رژیم اسرائیل| شکست گنبد آهنین و رسانه‌ای شدن رسوایی‌های جدید برای تل‌آویو

در حالی که تلاش رژیم صهیونیستی برای سرپوش نهادن بر رسوایی ناتوانی سامانه پدافند هوایی موسوم به گنبدآهنین در رهگیری یک موشک زمین به هوای سوری همچنان ادامه دارد، رسوایی جدیدی این سامانه را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری زبان یدیعوت احارانوت در چند گزارش اختصاصی خبر داد که در یکی از آنها فاش شد ، تکنسین های راه اندازی این سامانه همگی به بیماری سرطان مبتلا می‌ شوند.

در این گزارش به نقل از «الیاهو ریختر»  پزشک معالج این نظامیان تاکید شده است ، گنبدآهنین خطرات زیادی برای سلامتی تکنسین های آن داشته و اکثر آنها به سرطان مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید:

۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ موشک در جنگ آتی به سوی اسرئیل شلیک خواهد شد

این پزشک متخصص تاکید می‌کند نشانه هایی از ارتباط ابتلای این نظامیان با سرطان و خدمت آنها در راه اندازی  سامانه گنبد آهنین وجود دارد .

آتیلا  شامالبی و الکساندرا لوکاش که این گزارش را تهیه کرده اند، تاکید می کنند: افرادی که در مجاورت سامانه گنبد آهنین قرار دارند در معرض تشعشعات الکترومغناطیسی قرار می‌گیرند و براساس تحقیقات انجام شده توسط ریختر انجام داده تومورهای بدخیم به وجود آمدن در بدن آنها ارتباط تنگاتنگی با سامانه گنبدآهنین دارد.

ریختر همچنین خبر داد تحقیقات وی در مراکز علمی در لهستان ، بلژیک و ایالات متحده هم تایید شده است.

در این حال مراکز پژوهشی ارتش رژیم صهیونیستی با ارائه نتایج تحقیقات دیگری خبر دادند رقم بالای ابتلا به سرطان در میان خدمه گنبد آهنین مسئله بی‌سابقه ای در ارتش اسرائیل نبوده بلکه این میانگین در میان تمام واحدهای ارتش زیاد است.

شبکه ۷ تلویزیون اسرائیل هم با اشاره به این گزارش پرسید ، ژنرال های عالی رتبه ارتش نگاه خود را معطوف نتایج نظامی این سامانه کرده اند اما کسی جوابگوی سرنوشت نظامیان اسرائیلی که به این بیماری مبتلا می‌ شوند نیست.

جاناتان هایموویچ یکی از خدمه گنبد آهنین که در سن ۳۱ سالگی به سرطان مبتلا و از خدمت در ارتش معاف شده است هم به یدیعوت احارانوت گفت : وقتی به سامانه به ویژه بخش راداری آن نزدیک می‌ شدم واقعا احساس می‌ کردم که چیزی در بدنم در حال جوشیدن است ، گویی که ما را در یک مکروویو قرار داده و در معرض امواج حرارتی قرار داده اند.‎

این مسئله در تل آویو در حالی به مرز رسوایی می‌ رسد که فرماندهان ارتش اسرائیل تا پیش از این ادعا می‌ کردند، میزان تشعشعات سامانه پدافند هوایی گنبدآهنین بسیار پایین تر از حد مجاز است.

در این میان برخی دیگر از رسانه‌های اسرائیلی به مسئله استقرار این سامانه در نزدیکی مناطق مسکونی و احتمال افزایش این استقرار در صورت وقوع جنگ اشاره کرده تا از پیامدهای این استقرار بر سلامت اهالی مناطقی  اطراف این سامانه ابراز نگرانی کنند.‎

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس