کد خبر 1210479
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در خصوص فایل صوتی ظریف که در بخشی از آن درباره سیاست‌های روسیه نیز اظهاراتی مطرح شده است، اعلام کرد که تنها مواضع رسمی جمهوری اسلامی ایران را مد نظر قرار می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه برای اولین  بار به فایل صوتی منتشر شده از اظهارات محمدجواد ظریف که در بخشی از آن به سیاست‌های روسیه نیز اشاره شده است، واکنش نشان داد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی خود، درباره فایل صوتی محمدجواد ظریف گفت: «ما فقط مواضع رسمی ایران را مد نظر قرار می‌دهیم که بارها از زبان مقامات تهران بیان شده است.»

وی خاطرنشان کرد: «ایران بارها به‌صورت رسمی از مواضع مسکو در قبال برجام قدردانی و از تداوم همکاری‌ها با روسیه استقبال کرده است.»

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه از نقش تأثیرگذار کشورش در حفظ برجام پس از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق سخن گفت و تأکید کرد: «تفاسیر مطرح شده درباره این فایل صوتی در بحبوحه مذاکرات وین تنها به زیان این مذاکرات است. اما در مقابل، مسکو به تلاش خود برای احیای برجام ادامه می‌دهد.»

زاخارووا با اعلام اینکه روسیه هرگز بر سر منافع و شرکای خود معامله نمی‌کند، گفت: «روسیه ترجیح می‌دهد که بر مبنای عمل [درباره شرکایش] قضاوت کند  و  نه بر مبنای اظهارات نسنجیده و ناروا.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    11 2
    «روسیه ترجیح می‌دهد که بر مبنای عمل(میدان)قضاوت کند و نه بر مبنای اظهارات(دیپلماسی) نسنجیده و ناروا.»
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    9 2
    آفرین به این عقلانیت در سیاست خارجی.
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      0 0
      توده ای های جدید
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    9 7
    جالب اینجاست که روسیه به تاجیکستان فشار میاره که نباید با ایران رابطه نزدیک داشته باشه به ارمنستان و بلاروس و اکراین فشار میاره که نباید با غرب رابطه خوبی داشته باشن . به مغولستان فشار میاره که نباید با چین رابطه داشته باشن . انگار همسایه ها ارث پدرش هستن
    • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      2 0
      مگر امریکا همین کار یا بدتر را انجان نمیده !!!!
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      3 0
      روسیه با چین رزمایش مشترک انجام میدن بعد به مغولستان که نخودی بیاد فشار بیاره برا چی!! ارمنستان و بلاروس و اکراین هم مسئله امنیت ملی شون هست و دولت های غرب گرا و گسترش ناتو و لشگرکشی ها به مرزهاش رو که داری می بینی!! در مورد تاجیکستان هم اصن مرز مشترک نداره باهاش و 3 چار تا کشور بالاش هستن و اونجا اصن نفوذی نداره بخواد این کار رو بکنه!!!! درضمن آمریکا همین چیزایی که گفتی رو با کل کشورهای دنیا داره انجام میده با ایران رابطه نداشته باشن از چین و روسیه و عراق و پاکستان و کشورهای میکروسکوپی خلیج فارس نظری در مورد اونا نداری که دلار رو به 30ت کشوند؟؟
    • داوود IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
      2 0
      در مورد قرارداد ایران و چین نطری نداری ؟؟ در مورد برجام چی؟؟ در مورد درخواست روسیه از ایران بابت صادرات کالا و تره بار که دولت به هیچ هم حسابش نکرد و از اونور ۳۰۰۰ تن سیب زمینی را دفن کرد، سبب های سرخ در سردخانه ها موندند و خراب شدن، نظرتو بفرما ما هم آگاه شیم
  • احمد IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 3
    مواضع رسمی چیه؟باید کت و شلوار بپوشن جلوشون یه نیم بطری آب معدنی بذارن تاجلسه رسمی بشه؟مثل اینکه ظریف وزیرامورخارجه هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس