نماینده روسیه

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی ضمن اعلام این که گفت‌وگوهای برجامی در وین ادامه دارد، افزود جلسه کارگروه سوم درباره ترتیبات عملی امروز برای اولین بار تشکیل شد.

به گزارش مشرق، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ضمن اعلام این که گفت‌وگوهای برجامی در وین ادامه دارد، افزود جلسه کارگروه سوم درباره ترتیبات عملی امروز برای اولین بار تشکیل شد.

وی در توییتی در این خصوص نوشت: گفت‌وگوهای وین در حال انجام است. گروه‌های لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به در نظر گرفتن ملاحظات در خصوص اقداماتی که باید از سوی واشنگتن و تهران برای احیای برجام انجام شود، ادامه دادند.

این دیپلمات روس افزود: کارگروه سوم درباره ترتیبات عملی اجرایی شدن امروز برای اولین بار تشکیل شد.

 دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر دیروز (سه‌شنبه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ و نماینده اتحادیه اروپا در گرندهتل شهر وین برگزار شد. در این جلسه حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد.

همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه بعد از این جلسه، با بیان این که «هنوز چالش‌های سخت بزرگ‌تری داریم که به راه حل‌هایی برای آنها نرسیده‌ایم»، افزود دو ‌کارگروه هسته‌ای و رفع تحریم‌ها در وین وارد نگارش متن خواهند شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس