کد خبر 1210034
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

شرکت Fortinet یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تامین محصولات امنیتی است که نوآوری‌های فراوان و محصولات متنوع آن باعث شده به انتخاب اول بسیاری از سازمان‌ها تبدیل شود.

در دنیای امروز شفافیت و امکان نظارت بر سطح حمله اهمیت فراوانی دارد، و فورتی‌نت با در نظر گرفتن این مساله، طیف بسیار متنوعی از محصولات را عرضه کرده است. تمام این محصولات جزئی از Security Fabric هستند، یعنی امکان یکپارچه‌سازی کامل، مدیریت مرکزی، نظارت با شفافیت بسیار بالا بر تمامی سطح حمله و نقاط مختلف شبکه و هم‌چنین مدیریت و استقرار مرکزی پیکربندی‌ها و به‌روزرسانی‌ها را به وجود می‌آورند.  

معرفی محصولات امنیتی فورتی نت


 

به طور کلی، این محصولات را (به پیروی از رویکرد فورتی نت) می‌توان به چهار دسته‌ی اصلی تقسیم کرد:

1- محصولات امنیت شبکه، یا شبکه‌های امنیت‌محور

2- محصولات امنیت ابری، یا امنیت ابری انطباق‌پذیر

3 – محصولات عملیات امنیت

4- محصولات کنترل دسترسی یا دسترسی Zero Trust

در ادامه محصولات اصلی هر دسته‌بندی را با هم مرور خواهیم کرد؛ محصولاتی که در دسته‌بندی‌های فیزیکی، مجازی و ابری قرار می‌گیرند و همه‌ی دستگاه‌ها و لایسنس‌های آن‌ها توسط گروه لیان تامین می‌شوند.

امنیت شبکه، زیربنای امنیت سازمانی

می‌توان گفت نقطه‌ی شروع و محور اصلی بستر امنیتی فورتی‌نت، فایروال FortiGate است. فورتی گیت که به عنوان قلب تپنده‌ی راهکار Secure SD-WAN این شبکه عمل می‌کند، قابلیت‌ها و امکاناتی اساسی برای نظارت بر ترافیک ورودی و خروجی و ترافیک داخلی شبکه، جلوگیری از حملات شبکه و ایجاد دسترسی ایمن برای سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد.

رویکرد فورتی‌نت برای تامین امنیت شبکه، شبکه‌ی امنیت‌محور نام دارد؛ در این رویکرد، تمامی کارکردهای شبکه با تمرکز روی امنیت انجام می‌شوند. محصولاتی مانند سوییچ FortiSwitch، اکسس‌پوینت وایرلس FortiAP و رابط اتصال FortiExtender که برای پشتیبانی از شبکه‌های 5G و LTE به فورتی‌گیت متصل می‌شود، برای تحقق همین رویکرد عرضه شده‌اند و استقرار و اعمال سیاست‌های امنیتی را به تمام لبه‌ها و سطوح شبکه گسترش می‌دهند.

امنیت ابری منعطف و قدرتمند

معرفی محصولات امنیتی فورتی نتزیرساخت‌ها و سرویس‌های ابری، بخشی جدانشدنی از سازمان‌های امروزی هستند. حفاظت موثر از وب‌اپلیکیشن‌هایی که گاهی حیات و بقای کسب‌وکار به آن‌ها وابسته است، جلوگیری از حملات ایمیلی، تامین امنیت محیط‌های چندابری و انجام بهینه و خودکار فرایند اپلیکیشن‌دلیوری، نیازهایی هستند که اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های امروزی در بخش فناوری اطلاعات باید آن‌ها را برطرف کنند.

فورتی‌نت برای رفع این نیازها نیز محصولات متنوعی را در نظر گرفته است. فایروال‌های مجازی نسل بعد FortiGate-VM با انعطاف‌پذیری بسیار بالا و سخت‌افزارهای مجازی اختصاصی، امنیت قدرتمند فایروال‌های سخت‌افزاری را برای زیرساخت‌های ابری به ارمغان آورده و از طرفی مقیاس‌دهی و جابه‌جایی آن به راحتی قابل انجام است. راهکارهای WAF فورتینت (فایروال‌ وب‌اپلیکیشن) با نام فورتی وب، به عنوان مکملی برای فایروال‌های شبکه عمل کرده و حملاتی را که در لایه‌های 4 تا 7 اپلیکیشن را هدف قرار می‌دهند، متوقف می‌کنند. از طرفی کنترلر اپلیکیشن‌دلیوری FortiADC لودبالانسینگ اپلیکیشن‌ها را انجام داده و با انتخاب بهینه‌ترین دیتاسنتر برای دلیوری اپلیکیشن، اطمینان حاصل می‌کند این فرایند با بالاترین سطح سرعت و بهینگی انجام شود. در نهایت راهکار FortiMail امنیت ایمیل را که یکی از اصلی‌ترین وکتورهای حمله به شمار می‌رود تامین می‌کند تا احتمال آلودگی به شدت پایین بیاید.

یکی از نقاط قوت اصلی فایروال فورتی‌گیت و WAF فورتی‌وب، اطلاعات امنیت آزمایشگاه‌های FortiGuard است. گروه لیان با تامین لایسنس‌های فورتی نت، امکان استفاده از این سرویس را برای شما به وجود می‌آورد.

عملیات امنیت، از SOC تا اندپوینت

معرفی محصولات امنیتی فورتی نت

محصولات فورتی نت برای انجام کارکردهای مختلف عملیات امنیت، بخش بزرگی از راهکارهای این شرکت را تشکیل داده و تمام نیازهای سازمان‌ها در تمام سطوح را در این زمینه برآورده می‌کنند. محصول پرطرفدار و خوش‌نام FortiAnalyzer راهکاری مرکزی برای جمع‌آوری، پردازش، تحلیل و ذخیره‌سازی مرکزی لاگ در مقیاس‌های مختلف است که قابلیت‌هایی بی‌نظیر را برای گزارش‌دهی و پاسخ به حادثه در اختیار SOC (مرکز عملیات امنیت) قرار داده و در نسخه‌های فیزیکی، مجازی و ابری در دسترس است.

راهکار اطلاعات امنیت و مدیریت رویداد FortiSIEM، در قلب مرکز عملیات امنیت قرار می‌گیرد و امکانات بسیار متنوعی را در اختیار تحلیل‌گران امنیت این مراکز قرار می‌دهد.

با کمک FortiSOAR، راهکار مجازی فورتی‌نت برای ارکستراسیون، اتوماسیون و پاسخ به حادثه، بسیاری از چالش‌هایی که تیم‌های امنیت امروزه با آن روبه‌رو هستند از بین می‌رود.

علاوه بر این، مراکز SOC با بهره‌گیری از راهکار FortiXDR، که مکمل راهکار تشخیص و پاسخ به حادثه‌ی فورتی‌نت برای حفاظت اندپوینت، یعنی FortiEDR به شمار می‌رود، می‌توانند برای بررسی یک حادثه از اندپوینت فراتر رفته و منشأ حوادث را بیابند.

بخش مهمی از عملیات امنیت، حفاظت در برابر تهدیدات پیشرفته است؛ دو محصول قدرتمند فورتی‌نت در این زمینه، FortiSandbox و FortiDeceptor، امکانات فراوانی را برای مقابله با این تهدیدات در اختیار تیم‌های امنیت قرار می‌دهند. FortiSandbox محیط ایزوله‌ای برای بررسی و تحلیل بدافزارها، و FortiDeceptor، هانی‌پات پیشرفته‌ی فورتی‌نت برای به دام انداختن و اطلاع به موقع از تهدیدات است.

حداقل‌کردن امکان آلودگی با دسترسی Zero Trust

معرفی محصولات امنیتی فورتی نت

محصول کنترل دسترسی شبکه‌ی فورتی‌نت، FortiNAC، شفافیت، امکان کنترل و پاسخ خودکار به هر دستگاهی را که به شبکه متصل می‌شود به وجود می‌آورد. از طرف دیگر، سیستم مدیریت هویت فورتی‌نت، FortiAuthenticator، قابلیت‌های پیشرفته‌ی AAA (احراز هویت، مجوزدهی و ثبت فعالیت) را برای حفاظت کامل از دسترسی به منابع توسط کاربران برعهده دارد.

مدیریت مرکزی، شفافیت جامع و کنترل یکپارچه

مجموعه‌ی راهکارهای فورتی‌نت در کنار هم، تار و پود بستر Security Fabric این شرکت را تشکیل می‌دهند که شفافیتی عمیق و جامع را در همه‌ی نقاط و سطوح زیرساخت‌های مختلف و شبکه‌های گوناگون امکان‌پذیر کرده و به طور مرکزی توسط FortiManager پیکربندی می‌شوند. نقطه‌ی قوت این بستر امنیتی، یکپارچگی آن است که باعث می‌شود سیاست‌های امنیتی به طور یکنواخت و یکسان اعمال شده و مدیریت زیرساخت امنیت آسان‌تر و البته موثرتر انجام شود، و هم‌چنین پاسخ به حادثه به صورت هماهنگ و یکپارچه انجام شود. همه‌ی این مزیت‌ها باعث شده فورتی‌نت در صدر پیشروترین شرکت‌های امنیتی حال حاضر قرار بگیرد.

گروه لیان، ارائه‌دهنده محصولات و خدمات امنیت سایبری، محصولات فورتی نت را تامین می‌کند. برای دریافت مشاوره و خرید محصولات فورتینت، می‌توانید به وب‌سایت لیان مراجعه کرده یا با شماره تلفن 91004151-021 تماس بگیرید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس