ویژه ها

اقدامات سپاه قدس به فرماندهی سردار سلیمانی، امنیت و آرامش را برای مردم ایران و دیگر کشورهای منطقه به ارمغان آورد. امنیت و آرامشی که در سایه آن، تبادلات اقتصادی ایران با همسایگانش را افزایش داد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**علی مطهری:اگر من رجل سیاسی نیستم پس چه کسی خواهد بود

«علی مطهری» نماینده عضو لیست امید در مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده انتخابات مجلس یازدهم در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «امثال ما که فرزند یکی از رهبران انقلاب یا شخصیت‌های بزرگ هستیم، احساس مسئولیت بیشتری می‌کنیم. یعنی احساس می‌کنیم در شرایط موجود، انقلاب و آینده کشور در خطر است و نمی‌توانیم ساکت بنشینیم، تصمیم می‌گیریم وارد میدان شویم. حالا ممکن است ردصلاحیت کنند یا رأی نیاوریم اما نمی‌توانیم انقلاب را رها کنیم تا برخی افراد تندرو زمام انقلاب را به دست بگیرند و ما را به حاشیه برانند. بنابراین ما نسبت‌به افراد عادی احساس مسئولیت بیشتری داریم...مصداق رجل سیاسی که قاعدتا باید باشم. اگر من نباشم، نمی‌دانم چه کسی رجل سیاسی است».

مطهری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «اگر به‌جای آقای روحانی کسی دیگر انتخاب می‌شد، وضع دیگری داشتیم. برجامی نداشتیم و شاید وارد جنگ شده بودیم. پس این‌طور نیست که انتخاب افراد تأثیری نداشته باشد. اما برخی افراد که به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده‌اند در ‌40 ساله اخیر گاهی عقب‌نشینی کرده‌اند، یعنی از اختیاراتشان به‌صورت کامل استفاده نکرده‌ و اجازه دخالت در امور اجرائی را به دیگران داده‌اند. این نقص در خود افراد بوده و اگر فردی انتخاب شود که اقتدار دولت را حفظ کند و اجازه دخالت نهادهای بیرونی در کار دولت را ندهد، می‌تواند خیلی کارها بکند».

علی مطهری: اگر من رجل سیاسی نیستم پس چه کسی خواهد بود/ دزدی فایل ظریف، کارِ مخالفان دولت است!

علی مطهری از سال 94 تا 98 در مجلس، نماینده مردم بوده است. وی در دوره های پیشین نیز در مجلس حضور داشته است. آقای مطهری باید به مردم توضیح بدهد که در این سالها برای مسکن، اشتغال جوانان، رونق تولید، احقاق حقوق ایران در پرونده برجام، مدیریت بازار خودرو، بازار بورس، حمایت از تولیدکنندگان داخلی، نظارت بر عملکرد دولت در حوزه اقتصادی و...چه اقداماتی انجام داده است!؟

حامیان دولت در سال 96 مدعی بودند که اگر رقبای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند، دلار 5 هزارتومان خواهد شد. حالا در شرایطی که در دولت روحانی دلار تا آستانه 32 هزارتومان نیز افزایش یافت، این طیف مدعی شده اند که اگر روحانی نبود، احتمالا جنگ می شد!

طیف تندرو اصلاح طلب اصرار دارد که در مقابل قانون گردن کشی کند. نظارت استصوابی شورای نگهبان، روندی قانونی است که مشابه آن در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشورهایی که اصلاح طلبان، با حسرت از آنها نام می برند نیز وجود دارد.

«هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است»؛ این ضرب المثل قدیمی مصداق رفتار علی مطهری و برخی دیگر از فعالین اصلاح طلب در مواجهه با مسئله بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان است.

** پرونده منطقه نباید در اختیار نهادهای نظامی باشد

«قاسم محبعلی» فعال سیاسی اصلاح طلب و دیپلمات سابق در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «رابطه قدرت نظامی و دیپلماسی» نوشت: «در خصوص تعامل دستگاه دیپلماسی و نهادهای نظامی، متاسفانه نوعی ایراد ساختاری در سال‌های گذشته در کشور ایجاد شده است. براساس قوانین و مقررات کشور از یک طرف و براساس عرف بین‌الملل از سوی دیگر، وزارت خارجه مسوول سیاست خارجی است و سایر دستگاه‌های داخلی باید با وزارت خارجه هماهنگ باشند...متاسفانه... سیاست خاورمیانه‌ای کشور از وزارت امورخارجه منفک شده و به دستگاه‌های نظامی و امنیتی سپرده شده است. باید دقت کرد که این مساله به یک نقصان در سیاست خارجی کشور بدل شده است».

محبعلی در ادامه نوشت: «این فقدان هماهنگی، هزینه‌های زیادی را به منافع ملی کشور وارد کرده و در ادامه هم وارد خواهد کرد، این نقصان باید معالجه شود، چه در مدتی که از این دولت باقی مانده و چه در دولت بعدی، باید اصلاح شود...دستگاه نظامی که هماهنگ با چارچوب سیاست خارجی کشور عمل نکند، هر اندازه هم پیروزمند و قدرتمند باشد، مانند باغی پرمیوه است که میوه‌های درختانش هرگز چیده نمی‌شود...قدرت نظامی باید پشتوانه دیپلماسی کشور باشد نه مانع آن».

علی مطهری: اگر من رجل سیاسی نیستم پس چه کسی خواهد بود/ دزدی فایل ظریف، کارِ مخالفان دولت است!

قاسم محبعلی، پس از شهادت سردار سلیمانی در مصاحبه با روزنامه آرمان در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت بود: «ترور سردار سلیمانی "معلول ضعف در سیاست منطقه‌ای" ایران است... احتمال می‌دهم آقای شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی به عراق رفته باشد تا به نوعی آرامش را به فضای سیاسی این کشور بازگرداند. معتقدم کاری را که سردار سلیمانی پیشتر انجام می‌داد، حالا آقای شمخانی عهده دار آن شده است. او تلاش می‌کند همانند سردار سلیمانی در عراق ایفای نقش کند».

محبعلی در ادامه گفته بود: «می‌دانیم که از مدت‌ها قبل مسئولیت پیشبرد سیاست منطقه‌ای ایران به سپاه واگذار شده و با تغییر دولت و بر سر کار آمدن آقای روحانی نیز این وضعیت ادامه یافت. من معتقدم در هر امری کار را باید به کاردان سپرد.  حتی فکر می‌کنم اتفاق ناگواری که در عراق رخ داد و نیروهای آمریکایی ناشی از همین تصمیم بود».

این فعال اصلاح طلب پیش از این در مصاحبه با یک رسانه خارجی در اظهارنظری تأسف برانگیز گفته بود: «فشارهای اقتصادی به ایران کارساز نیست و چرخش اساسی در سیاست خارجی ایران، جز از طریق واردکردن شوک نظامی ایجاد نخواهد شد»!

در اوج مبارزه محور مقاومت- به فرماندهی سردار سلیمانی- با تروریست های تکفیری در منطقه و از جمله داعش،  اصلاح طلبان مدعی بودند که سوریه و عراق نیز برجام می خواهد و باید بجای اقدام نظامی، با مذاکره به نتیجه برد-برد برسیم.

در نهایت پس از مجاهدت های شبانه روزی مدافعان حرم، کمر داعش شکسته شد و رویای آمریکایی-اسرائیلی «دولت اسلامی در عراق و شام» بر باد رفت و نقشه شوم حضور داعش در کوچه و خیابان های کرمانشاه و همدان و اهواز و...نیز نقش بر آب شد.

اقدامات سپاه قدس به فرماندهی سردار سلیمانی، امنیت و آرامش را برای مردم ایران و دیگر کشورهای منطقه به ارمغان آورد. امنیت و آرامشی که در سایه آن، تبادلات اقتصادی ایران با همسایگانش را افزایش داد.

در سوی مقابل، پرونده هسته ای در دولت روحانی به برجام ختم شد. توافقی که دلار 32 هزارتومانی را به مردم تحمیل کرد و در صنعت هسته ای بتن ریخت و تحریم ها را افزایش داد.

در حال حاضر حامیان دولت برای سرپوش گذاشتن بر کارنامه غیرقابل دفاع دولت روحانی، دوگانه دروغین «دیپلماسی- اقدامات منطقه ای» را به راه انداخته و در پی آن هستند تا خسارتی که در این هشت سال به بار آوردند به گردن دیگران بیاندازند.

**دزدی فایل ظریف، کارِ مخالفان دولت است!

«عبدالرضا فرجی راد» دیپلمات سابق و فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «روند امیدبخش مذاکرات جاری در وین...در حال رسیدن به نتیجه است و  طبیعتاً شماری از گروه های سیاسی داخل کشور مخالف این نتیجه هستند. اگرچه پیدا نیست مخالفان به چه طریقی این فایل را منتشر کرده اند اما تردیدی وجود ندارد که هدف سیاسی مشخصی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دنبال می کنند. به اعتقاد مخالفان دولت، ثمربخش بودن مذاکرات وین و لغو تحریم ها می تواند تأثیر خوبی بر اقبال عمومی به جریان های سیاسی نزدیک دولت داشته باشد از این رو انتشار نابهنگام  صحبت هایی از وزیر امور خارجه کشورمان که می تواند اثر سوئی بر روند مذاکرات داشته باشد، می تواند حربه مؤثری برای تحقق هدف این گروه ها باشد».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: «تخریب مذاکرات وین یا تضعیف و حتی تأخیر آن در نهایت باعث می شود که انتخابات هم از آن تأثیر گیرد بنابراین گروهی برای رسیدن به این هدف و ایجاد اختلال در گفت وگوهای جاری برجام حتی به دزدی فایل های محرمانه و حساس روی آوردند. اقدامی که نه تنها می تواند بر روند مذاکرات که حتی بر مناسبات دوجانبه و دیپلماسی وزارت خارجه اثر بگذارد. بنابراین نمی توان اهداف سیاسی انتخاباتی را در پشت این ماجرا نادیده گرفت.در حقیقت آنچه این روزها روی می دهد ترجیح منافع حزبی و سیاسی جریان هایی بر منافع اقتصادی مردمی است که این روزها تحت فشار تحریم های ظالمانه ای قرار گرفته اند».

علی مطهری: اگر من رجل سیاسی نیستم پس چه کسی خواهد بود/ دزدی فایل ظریف، کارِ مخالفان دولت است!

این فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشت مذکور که ارگان رسانه ای دولت نیز آن را منتشر کرده است، بدون هیچ مستندی، منتقدان دولت را به دزدی فیل مصاحبه ظریف متهم کرده است!

ادعای سرقت فایل صوتی در حالی است که این مصاحبه ذیل پروژه تاریخ شفاهی دولت روحانی و با مسئولیت حسام‌الدین آشنا - رئیس‌مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری- انجام شده است. براساس اخبار منتشر شده، در میان افراد حاضر در این پروژه فردی نیز وجود داشته که چندی پیش از آمریکا تقاضای پناهندگی‌ کرده است.

نکته قابل تأمل اینجاست که نهادهای امنیتی نیز درباره این پروژه، عوامل مشغول در آن و همچنین مخاطراتی که ممکن است به بیرون درز دادن این مصاحبه‌ها ایجاد کند به دولت تذکر داده‌ بودند، ولیکن به این تذکرات توجهی نشده بود.

در همین رابطه مشخصاً به آقای محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور تذکر داده شده بود. با این حال واعظی صرفاً به امتناع شخص خودش از مصاحبه در این پروژه اکتفا می‌کند اما دولت مانع ادامه یا اصلاح این پروژه توسط گردانندگان آن نمی‌شود.

 همچنین براساس اخبار منتشر شده، نگهداری از این فایل‌ها توسط نهاد زیرمجموعه آشنا در دولت به نحوی بوده که فایل صوتی چندی بعد در بین بعضی سیاسیون حزبی اصلاح‌طلب دست به دست می‌شده و حتی در اختیار تقی کروبی و سپس حسین کروبی از فرزندان شخصیت‌های حاضر در فتنه 88 نیز قرار گرفته بود!

از سوی دیگر، «سعید لیلاز» که در این پروژه، مصاحبه از ظریف به او محول شده است، از محکومین فتنه 88 است. در دادگاه فتنه 88، کارمند سفارت انگلیس، از لیلاز به عنوان یکی از همکاران سفارت لندن در تهران نام برده بود.

در روزهای گذشته «حسین مرعشی» عضو حزب کارگزاران بااشاره به فایل صوتی ظریف گفته بود:‌ «اشتباه اصلی را در این روند سیستم ریاست‌جمهوری انجام داده است. این ایده شخص رئیس‌جمهور که وزرا را مکلف و وادار به انجام گفت‌وگوی عملکردی‌ای کند که ناگفته‌هایشان را در زمان مسئولیت بگویند، ایده خوب و دردسرسازی بود که حالا هم کمی دردسرساز شده است».

مرعشی در ادامه تصریح کرده بود: «متأسفانه سیستمی که آقای حسام‌الدین آشنا برای جمع‌آوری این گفت‌وگوها پیاده کرده و به‌کار گرفته بودند سیستم امنی نبود. بردن وزرا به یک استودیو در باغ کتاب تهران و گرفتن ناگفته‌های عملکردی از اعضای هیئت دولت کار پرریسکی است و دسترسی خیلی‌ها را به این فایل تسهیل کرده است».

با وجود مستندات مذکور، ارگان رسانه ای دولت، منتقدان را به دزدی فایل ظریف متهم کرده است. این در حالی است که «علی اصغر رمضانپور» سردبیر خبر شبکه سعودی-انگلیسی اینترنشنال، از فعالین اصلاح طلب فراری است که همچنان رابطه نزدیکی با فعالین اصلاح طلب در داخل کشور دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 15
  • علی IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    20 0
    آقای مطهری تنهامدیریت شما انتشارات صدرا بابودجه ازبیت الحال ببخشید بیت المال دیگه چه مدیریتی داشتید
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      2 14
      ظریف رییس جمهور شد و محبوبیتی فوق العاده کسب کرد.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      10 0
      بیخود صابون به شکم نزنید ... محبوب حاج قاسم بود
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      3 0
      رجل سیاسی پیش کشت آدم باش
    • محمد IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      2 0
      عمه ی من بیشتر از شما رجل سیاسیه
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      2 0
      آقای مطهری، از این به بعد باید نون بازو بخوری دوران استفاده از نام پدر تمام شده است.
  • SE ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    13 1
    بدرد ریاست جمهوری نمیخورد
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      1 0
      دقیقا همینطوره
  • DE ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    11 1
    علی آقاجون مطهری: اگه مِ جزو اراجل سیاسی نیسُم پس چه کسی خواد بید/ دزدی فایل ظریف، کارِ مخالفان دولت است ما اصلاح طلبها اکنون وظیفه داریم مردم را مشغول دزدی فایل کنیم تا از موضوع خفت بار خود فایل کمتر مطلع شوند. همه غربگداها و ضد انقلاب و اشرافیون و اصلاحات با هم یکصدا باید توجه مردم از محتوای فایل سوتی! را به دزدیده شدن فایل صوتی جلب کنیم .....وای وای کی بود کی بود فایل را دزدید من نبودم.ولی ای کاش ظریف هی نمی گفت این قسمتش پخش نشه چون مشخصِ متاسفانه که بنا بوده از اول پخش بشه. حداقل اینجاش رو سانسور میکردید. چلمنگهای بیخاصیت.
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    17 0
    تو رجل سیاسی رانتی هستی در رقابت طبیعی عدد رقمی محسوب نمی شوی - تو آقا زاده ای هستی که از آقائی هم بوئی نبردی -
  • وطن پرست DE ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    17 0
    اگه تو رجل سیاسی هستی پس باید فاتحه مملکت رو خوند.
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      3 4
      رجل سیاسی که سپاهی نباشد رجل نیست
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    7 0
    اگر منظورت از مخالفان، دوستان دیروز و منتقدان امروز دولته باید گفت که پر بیراه نمی گی ... اصلاح طلب ها خودشون گفتند قبل از انتشار، فایل صوتی بین چهره های اصلاح طلبی دست به دست می شد
  • عبدالله IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    13 1
    اصلا ، دزد ، هرکسی و با هر نیتی بوده ؛ مساله مهم این است که ظریف بیجاکرده در مورد سردار سلیمانی (ره) چنان سخنان آلوده ای گفته است. اول از همه ، گوینده این سخنان سخیف باید محاکمه و مجازات شود و سپس دنبال ناشر آن بود...
    • تحریف IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      0 0
      این یه مشکل بزرگ امنیتی در بین رجال سیاسی ایران هست محتوای این فایل باید محرمانه میموند و کسی که منجر به افشای این فایل شده مجازاتش اعدامه اون هم بخاطر انتشار محتوی امنیتی سطح یک کشور . چرا نمیخواید قبول کنید؟کسی در جلسه کمیسیون امنیت ملی سرقت محتوا کرده مسئله اینه حالا اگر کسی هم با نظر ظریف مخالفه مخالفتش بجای خود حتی اگر اکثریت این نظر رو داشته باشند باید به نظر اقلیت هم گوش داد.مشرق لطفا چاپ کن
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    8 0
    اساسا" دزدی کار غربگدایان است که به نیابت از کفار به مردم پیرو دین محمد ص یورش برده اند و در عوض عذر خواهی طلبکارتر هم میشوند .
  • AT ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    10 0
    تو ؟ نه رجل سیاسی امیدوارم شورای نگهبان هر کسی را تایید می کنه این نون به نرخ روز خور را تایید نکنه
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    6 1
    علی مطهری.................. چیزی ندارم در موردش بگم!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    12 0
    مردک تو کجا وپدر مرحومت ارث از انقلاب میخای تو بچه سیاسی هم نیستی به اندازهای که پدرت مرد بود تو نامردی
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    6 0
    منظور علی مطهری این است که گرگی که حضرت يوسف را خورد آمد و فایل صوتی ظریف را برای خوردن برد اما دست آل سقوط و وهابی افتاد
  • SE ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    12 0
    با گفتن منم منم من رجل ام رجل منم، کسی رجل نمیشه
  • احمد IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    9 0
    شما لارجل سیاسی هستید این مشیی است که همه اصلاح طلبان مشمول آن می شوند
  • سید GB ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    15 0
    جناب علی خان مطهری ، تو رجل سیاسی نیستی ولی می توان گفت بُنجل سیاسی هستی!!!!!
  • کاسبان پدر و پدر زن IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    10 0
    اگر تاییدی تا امروز پشت شما بوده بخاطره پدرتان بود دیگه دوران آقا زادگی تمام شده است.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    10 0
    مشرق جان شما را قسم به روح سردار دلها از این بیشعور مطلب کار نکنید
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    13 0
    شما فحاش سیاسی و کف گرگی زن سیاسی هستی جناب مطهری
  • رضا IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    8 0
    تو مراه سیاسی هم نیستی چه برسه به رجل سیاسی.
    • مهدی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
      1 2
      این عبارتی که شما بکار بردید، بار معنایی خوبی نداره.
  • GB ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    9 0
    مطهری همدست ظریف و دارودسته هست و دیگه دستشون رو شده از این حربه استفاده کردند که همه گند کاری در کشور کردند و تقصیر دیگران انداختند ، دیگه کار نمی کنه مطهری جان باسوادتون هم بی سواد هست که ظریف هست و صفیحان عقب افتاده فکر می‌کنند ظریف چون انگلیسی صحبت میکنه باسواد هست که در این مکالمه کاملا مشخص مهندسی شده مشخص شد بی سواد هست.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    5 0
    در خصوص اون مناطقی که پرونده هاشون به قول شما دست وزارت انورخارجه بوده چه تخم سه زرده ای گذاشته اند که از بابت خاورمیانه نطق میکنی؟ انگار روابط با کل جهان با تواناییهای خارق العاده ظریف به سطحی عالی تر از عالی رسیده که در خاورمیانه به خاطر مقاومت نتونستند!!!
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    6 0
    رجل پیشکش متعادل بودن تفکرهم غنیمت است.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 1
    علی مطهری:«امثال ما که فرزند یکی از رهبران انقلاب یا شخصیت‌های بزرگ هستیم، احساس مسئولیت بیشتری می‌کنیم»!!!
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    علی آقا برخی اراذل اوباش هم میگن ما رجل سیاسی هستیم و شورای نگهبان حق ندارد ما رد صلاحیت بکنند نظر شما چیست!؟
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    2 0
    تو اشبه الرجال هستی - این طور که معلوم است خون به دل پدرت آن دانشمند سراسر عزت و حکمت هم کرده ای وای به فردای تو که از پس امروز می آید
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    2 0
    مطهری"اگر من رجل سیاسی نیستم پس چه کسی خواهد بود". شبیه همین جمله را یه زمانی مسعود رجوی می گفت!!!!!
  • مقدس IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    3 0
    خودت رو به ... زدی طراح مصاحبه که دو نشان دار علی ربیعی و آشنا بوده اند ، مجری و مصاحبه گر که پسر خاله فتنه گرت لیلاز بوده ، مصاحبه شونده که فردی لائیک نوع و نحوء سوالات و پاسخها تمام سناریو و مدیریت شده هست ، خرفت متوهم همانطور که دوستانت گونی گونی اسناد انرژی اتمی را به عمو نتانیو دادید به همان شکل فایل صوتی را هم به پسر عمویتان بن سلمان رساندید میگی نه ؟
  • FR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    رجل سیاسی !!! عجب ترکیب نامتجانسیه! مگه تو سیاست هم رجل داریم؟!
  • SE ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 0
    باز قورباغه ابو عطا خوند. داش علی تو رحل نیستی برو کف گرگی تو بزن!
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    ای نابغه دوران .ای رجل سیاسی .عزیزم مگر عربی نخوانده‌ای.لااقل چند روزی نزد کروبی برو عربی بخوان .رجل یعنی مرد.مرد حاج قاسم و امثال او هستند
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    0 4
    آقای ظریف فردی مؤمن ،انقلابی ،مهین پرست ،وطن پرست ،است،ایشان فردی مخلص ومتدین هستند،خداوند در قرآن ،می فرماید،و هر چیز را به ترازوی عدل و انصاف بسنجید و هیچ در میزان کم فروشی و نادرستی مکنید،آیه ۹ سوره الرحمن،من خیلی ناراحت شده‌ام که این خدمات ارزنده آقای ظریف ،برای انقلاب وکشور نادیده گرفته شود،و سردار دل‌ها زحمات فراوانی در آزاد سازی سوریه ‌عراق داشتند،داعشی که نزدیک به کربلا شد،اگر هدایت ایشان وهمکاری ایشان نبود الان داعش نه تهران بلکه پاریس را تصرف می‌کرد،پس هم آقای ظریف وهم حاج قاسم ،جان وخون ما هستند،مواظب باشیم دشمن سو استفاده نکند،هدف ما خدمت به مردم است به راستی ‌درستی است ولاغیر.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      2 0
      کدوم وطن پرستی تمام امتیازها رو نقد میده، و درمقابل شیطان اکبر حاضر به پذیرش نسیه امتیازها میشه، برجام چی داشته که اینقدر حاضرید دروغ بگویید، مگر قرار نبود بعد از تصویب برجام دلار بشه 1000 تومن، تورم بیاد زیر ده درصد، چنان رونقی ایجاد بشه که مردم نیازی به45 تومن یارانه نداشته باشن، الان که همه چی برعکس شده دلار و تورم سکه و مسکن و اجناس اینها به طوری سرسام آوری رفته بالا، آیا صف مرغ رو نمی بینید، شماها کجا زندگی میکنید، بگید ماهم بیایم همون جا زندگی کنیم شاید اونجا خبری از تورم 50 درصدی و ...... اینها نباشه، شماها یا ساده لوحید یا متوهمید، که قطعا با این وضعیت مردم این حرف ها رو میزنید، متوهمید.
  • علی IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 0
    خیلی جالبه! اونایی که نمی‌تونن یه نوار مصاحبه محرمانه‌رو حفظ کنن، چطور شلوارشونو نگه میدارن؟!!
  • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    حاج قاسم سلیمانی، در قلب مردم ایران جا داره
  • رحمت عیدی IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    3 0
    جناب علی مطهری ماکه حاصلی از فضل پدر درتو ندیدیم حرفهای تو مصداق کلام ننه عروسه پس برو دوغی که از هم تیمیهای جدیدت گرفتی رو بنوش ضمنا همیشه تاریخ به کسی که به تیم قبلیش و مردم پشت کنه میگن ... بلفعل، هرچند تو تیم قبلیت هم از اون پلاسیده هاش بودی
  • امانی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    مثلی هست که پسر نوح با بدان بنشست -۰-خاندان نبوتش گم شد جناب علی مطهری اول اینکه پسر شهید عزیز مطهری بودن شرط لازم هست اما کافی نیست حتی ماداریم که فرزند امام معصوم هم از راه بدر شد وادعای کذب کرد چه برسه به شما وامثالهم بعد اینکه صاحب اصللی انقلاب امام ومردم هستند وبودند وخواهند بود نه امثال حتی شهید عزیزی مثل پدر جنابعالی ووقتی که خود حضرت امام ره بیاناتی در خصوص ولایت فقیه وپشتیبانی از ان وحفظ انقلاب وکشور را تبعیت ازولی فقیه دانسته و کرده اند مثل شما که ضدیتتان با ولی فقیه را در قالب حزب وگروه مشخص ظاهر کردید چگونه با اگر نگوییم بی شرمی باید بگوییم سر سپردگی بارها وبارها نشان داده اید
  • totonchyan IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    آقای مطهری حیف که از نبوغ پدرت به شما هیچ نرسیده است آخه مرتیکه احمق مخالفان دولت که ارتباطی با سعودی نشنال ندارند چرا مردم راعین خودت نفهم وبیشعور فرض میکنی؟
  • حسینی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    ایران فقط یه رجل سیاسی دارد آنهم فقط شمایید بقیه سو تفاهم هست
  • مهران IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    2 0
    آقای مطهری، شما مصداق این ضرب المثل هستید: میگن طرف را به دهکده راه نمیدادند، سراغ کدخدا را میگرفت. حالا، نقل حال شماست.
  • DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
    1 0
    «علی اصغر رمضانپور» سردبیر خبر شبکه سعودی-انگلیسی اینترنشنال، از فعالین اصلاح طلب فراری است که همچنان رابطه نزدیکی با فعالین اصلاح طلب در داخل کشور دارد. -------- سرو کله این اصلاحتچی خائن در رسانه عربستانی معاند چیکار میکنه؟ آقای عبدالرضا فرجی راد اگرسندی داریدلطفا پخش کنید. زیرا ادعا بدون سند اصلا قبول نیست. اخرت باید جواب پس بدید. اجازه می دادید حداقل وزارت اطلاعات در مورد این سرقت نتیجه تحقیقاتش رو اطلاع رسانی میکرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس