کد خبر 1209612
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
واکسن کرونا

سازمان غذا و داروی آمریکا با برچسب جدیدی که در آن نسبت به احتمال بروز عارضه بسیار نادر لخته شدن خون با تزریق واکسن جانسون اند جانسون هشدار داده شده، تزریق آن را از سر گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، سازمان غذا و داروی آمریکا که هفته گذشته پس از گزارش شمار کمی از عوارض لخته شدن خون در دریافت‌کنندگان واکسن تک دز جانسون اند جانسون، تزریق این واکسن را در سراسر این کشور متوقف کرده بود، با برچسب جدیدی که در آن نسبت به احتمال بروز عارضه بسیار نادر لخته شدن خون با تزریق آن هشدار داده شده، واکسیناسیون با واکسن مذکور را ازسر گرفت.

برهمین اساس استفاده از واکسن به دنبال توصیه‌های هیئت متخصص از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری تجدید شد.

جانت وودکاک، مسئول کمیسیون سازمان غذا و داروی آمریکا نیز یادآور شد، این سازمان محدودیت‌های واکسن جانسون اند جانسون را برداشته است.

به گفته وی، استفاده از واکسن به دنبال توصیه‌های هیئت متخصص از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) پس از رأی دادن، تجدید شد.

راشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری آمریکا گفت که واکسیناسیون با جانسون اند جانسون می تواند بلافاصله از سر گرفته شود.

جانسون و جانسون در تاریخ ۱۳ آوریل (دو هفته پیش) اعلام کرد که به دنبال گزارش‌هایی در مورد ارتباط احتمالی دارو با تشکیل لخته خون، استفاده از واکسن خود را در کشورهای اروپایی به تعویق انداخته است. این تصمیم پس از توصیه نهادهای نظارتی ایالات متحده مبنی بر تعلیق مصرف واکسن در ایالات متحده به دلیل عوارض جانبی احتمالی که واکسن می‌تواند ایجاد کند، اتخاذ شد. به طور خاص، شش مورد از تشکیل لخته‌های خون پس از واکسیناسیون در کشور ثبت شده است.

پیش از این گزارش شده بود که کمیسیون اروپا برای سرعت بخشیدن به اقدامات ملی واکسیناسیون در اروپا که به دلیل تأخیرهای فراوان در تأمین واکسن از برنامه عقب مانده است، به واکسن جانسون اند جانسون بسیار اعتماد کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس