کد خبر 1209295
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
افشای اظهارات ظریف و فشارها برای استعفای جان کری

فرستاده ویژه آمریکا برای تغییرات اقلیمی پس از افشای اظهارات وزیر خارجه ایران، با درخواست‌های نمایندگان جمهوریخواه برای استعفا روبرو شده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، جان کری فرستاده ویژه ایالات متحده برای تغییرات آب و هوایی با درخواست نمایندگان جمهوریخواه و تحلیلگران سیاسی برای استعفا از این سمت روبرو شده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش کری به گفتگو با ظریف درباره حملات اسراییل در سوریه

بر اساس این گزارش، درخواست برای استعفای جان کری پس از آن مطرح شده است که در یک فایل صوتی درز پیدا کرده منسوب به محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، وی به این مساله اشاره کرده است که جان کری زمانی که وزیر خارجه کابینه باراک اوباما بوده، با او درباره عملیات نظامی اسرائیل در سوریه علیه ایران صحبت و گفت وگو کرده است.

نمایندگان جمهوریخواه خواستار استعفای جان کری از این سمت و انجام تحقیقات و محاکمه وی شده‌اند.

مقام های دولت بایدن نیز این اتهامات را رد کرده و گفته‌اند: اطلاعاتی که گفته می شود جان کری با وزیر خارجه ایران به اشتراک گذاشته است، در آن زمان به طور گسترده شناسایی شده و عده زیادی نسبت به این اطلاعات آگاه بودند.

روزنامه نیویورک تایمز و سایر رسانه‌های آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که محمد جواد ظریف در این فایل صوتی ضبط شده گفته است که جان کری به او گفته است که اسرائیل ۲۰۰ بار منافع و مواضع ایران در سوریه را هدف حمله قرار داده است.

البته ظریف نگفته است که جان کری چه زمانی این اطلاعات را در اختیار او قرار داده است. جان کری طی سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ وزیر خارجه دولت اوباما بوده است.

فایل صوتی ظریف دامن «کری» را گرفت

جان کری نیز با انتشار توئیتی اتهامات مطرح شده را قاطعانه رد کرد و نوشت: این اتفاق هرگز نیفتاده است، چه زمانی که من وزیر خارجه بودم و چه پس از آن.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به این موضوع گفت: من تنها می توانم به این مساله اشاره کنم که اگر به گزارش های رسانه‌ای آن زمان مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که این موضوع قطعا محرمانه نبوده است و دولت ها درگیر در این مساله به طور علنی درباره آن صحبت کرده‌اند.

تصمیم دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران با مخالفت شدید تل آویو روبرو شده و یک هیئت رژیم صهیونیستی اخیرا برای دیدار و گفت وگو با مقام های آمریکایی وارد واشنگتن شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    8 1
    امریکا کری رابخاطرفایل صوتی محاکمه میکندولی دولت به دنبال فاش کردن فایل است. بجای محاکمه ظریف باید ظریف راتکه تکه کنندملت. ظریف چشمش رابازکندوتشییع حاج قاسم چقدرملت امدند. به دست همان ملت اعدام میشوی
  • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    2 1
    حاج قاسم شرمنده ۴۰سال نخوابیدی تا ما آسوده باشیم
  • DE ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    3 1
    تیر انتقام برجام بالاخره خرخره کری رو گرفت!
  • رضا IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
    0 0
    ظریف حاضر نیست قبول کند که مذاکره تنها زمانی به پیروزی ختم می شود که در میدان پیروز شوید سردار سلیمانی فاتح میدانها بود و اقای ظریف بازنده مذاکره ها . سردار سلیمانی با شجاعت مذاکره کرد و ظریف با التماس و خواهش و با خنده های ساده لوحانه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس