کد خبر 1209199
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۶
قتل جورج فلوید و اصلاح نشدن ساختار پلیس آمریکا

درک شووین به قتل جورج فلوید محکوم شد، اما در بیشتر موارد افسران پلیس آمریکا در دادگاه‌ها محکوم نمی‌شوند.

به گزارش مشرق، برخی‎ها انتظار داشتند که پس از اعلام حکم «درک شووین» در پرونده قتل «جورج فلوید،» اعتراضاتی به طور کلی در آمریکا و به ویژه در مینیاپولیس شکل بگیرد، چرا که معمولا در دادگاه‌های آمریکا اجرای قانون علیه افسران پلیس انجام نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

قتل ۶ تن به ضرب گلوله پلیس آمریکا

به گزارش «گلوبال چاینا دیلی»، با این که هیئت منصفه، «شووین» را به اتهام قتل «فلوید» مقصر دانست و وی به احتمال زیاد بقیه عمر خود را در زندان سپری خواهد کرد، اما از آنجا که نژادپرستی در آمریکا بیداد می‌کند و خشونت پلیس در این کشور رایج است و برتری طلبان سفیدپوست تهدیدی مداوم و کشنده برای این کشور هستند، امید زیادی برای اصلاح واقعی و پایدار در موضوع پلیس آمریکا وجود ندارد.

پرونده و موضوع «جورج فلوید» کاملا شناخته شده است؛ «شووین» که یکی از افسران پلیس حاضر در صحنه بود، با فشار دادن زانوی خود به گردن مقتول باعث کشته شدن «فلوید» شد.

اگر شاهد ۱۷ ساله‌ای نبود که مرگ «فلوید» را با تلفن همراه خود فیلمبرداری کند، پلیس آمریکا احتمالا واقعیت‌ها را به گونه دیگری ارائه می‌داد؛ همانطور که در بسیاری از موارد در مورد آمریکایی‌های آفریقایی تبار و سایر افراد رنگین پوستان این کار را انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

واقعیت تغییرناپذیر خشونت پلیس آمریکا

به طور مثال در گزارش پلیس آمریکا تحریف صورت گرفته و نوشته می‎شد «به او (فلوید) دستور داده شد که از خودروی خود پیاده شود؛ پس از پیاده شدن، او در مقابل افسران مقاومت فیزیکی کرد.»

احتمالا در ادامه این گزارش گفته می‌شد «افسران توانستند مظنون را دست بند بزنند و به نظر می‌رسد او از نظر پزشکی مشکلاتی دارد؛ افسران خواستار اعزام آمبولانس شدند؛ او با آمبولانس به مرکز پزشکی شهر هنپین منتقل شد و پس از مدت کوتاهی درگذشت.»

واقعیت غم انگیز این است که در آمریکا تنها یک درصد از قتل‌های پلیس از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ به اتهامات جنایی منجر شده است.

فراتر از نژادپرستی و برتری طلبی سفیدپوستان، چندین دلیل خاص برای این موضوع وجود دارد.

یکی از اصلی‌ترین این دلایل این است که در آمریکا افسران پلیس معمولا علیه همکاران خود گزارش نمی‌دهند؛ و اینکه افسر خاطی چه جرمی و به چه اندازه‌ای مرتکب شده است اهمیت ندارد.

این وضعیت هیچ تفاوتی با سکوتی که مافیا در مقابل جرایم خود و دیگران پیش می‌گیرند، ندارد.

همچنین دادستان‌ها و افسران پلیس با یکدیگر بسیار دوستانه رفتار می‌کنند و تقریبا همیشه به جای اینکه به مردم خدمت کنند، یکدیگر را پوشش می‌دهند.

محافظه کاران آمریکایی معتقدند دولت این کشور بخشی از مشکل آمریکا در این رابطه است، نه راه حل آن؛ همانطور که رونالد ریگان، رییس جمهور اسبق آمریکا در سال ۱۹۸۶ گفت، ترسناکترین جمله در زبان انگلیسی این است «من از طرف دولت هستم و برای کمک به اینجا آمده‎ام».

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس