کد خبر 1209154
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰

به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی در کانال تلگرامی خود در یادداشتی با عنوان "تخریب مکتب سلیمانی بن بست دارد" نوشت: 

انبوهی از واکنش‌ها به فایل صوتی محمد جواد ظریف در جامعه خبری و تحلیلی کشور در حال انتشار است و تحلیل های سیاسی و امنیتی متعددی نیز در اینباره منتشر شده است. برخی می گویند اصل قضیه انتخاباتی است و در دام دو قطبی ها نیافتید و برخی دوباره از برجام‌ها و ظریف و آشنا، شرق سیاسی و غرب وحشی عالم سخن می گویند. همه اینها حقایقی را با خود دارد ولی آنچه در باطن انتشار این فایل صوتی وجود دارد عبارت است از: «تخریب مکتب سلیمانی»

در این میان فایل صوتی ظریف، گرچه در دل خود به نوعی نکوهش های را دارد ولی در واقع دارد از حسن و خوبی های شهید سلیمانی سخن می گوید؛ این خود ظریف است که دارد روایت می کند که شهید سلیمانی همه این سالها اجازه نداد خون شهدای مدافع حرم خرج خسارت محض مذاکره با آمریکا شود و ما در تمام این سالها این را نمی دانستیم.

همه خبردار شدیم که شهید سلیمانی در وسط جنگ نامه مقامات آمریکایی را باز نکرده پس فرستاد ولی خبردار نبودیم شهید سلیمانی گرچه حرف سیاسی کمتر می زند ولی سالها بوده که عمل او غربگرایان را در عرصه سیاسی مرتب ناکام گذاشته است.

دوگانه میدان و دیپلماسی برای شهید سلیمانی مثل برخی سیاسیون محل دل مشغولی نبود. او می جنگید تا جنگ به میدان آزادی تهران نرسد. یادمان نرود که سلیمانی روزگاری حاضر نبود میدان را ترک کند که دیپلماسی قادر نبود داعش را حتی در بخش هایی از سوریه و عراق محدود کند تا چه برسد مانع رسیدن آنها به مرزهای ایران شود.

آخر همه اینها هم قاسم سلیمانی در میدان دستش قطع شد تا روی میز شیک تزئین شده دیپلماسی، بر دستکش های مخملی غربی لکه خون نمایان شود.

فایل صوتی ظریف نشان داد که اصرار به مذاکره با آمریکا فقط به خجالت ایستادن در صف مرغ ختم نمی شود بلکه تمام ارزش ها را هم یکی یکی می خواهد هدف قرار بدهد... هم دنیا و هم ایمان ما را...

با این وجود هدف اولیه انتشار فایل صوتی هم مشخص است؛ جدا کردن مردم از مکتب سلیمانی در حساس ترین مقطع امسال یعنی انتخابات ریاست جمهوری و بعد هم بزنگاه های سیاسی و امنیتی پیش روی، غافل از اینکه مردم به ایده شبهه داری شاید گاهی رای بدهند ولی به مکتب عاشورا هیچ وقت پشت نمی کنند. اهل شعار «رای منو پس بده» هم اگر باشند ولی عاشورای ۸۸ راه خود را جدا می کنند.

 اما هشدار که تخریب مکتب سلیمانی شروع شده است و صد افسوس که از فایل صوتی ظریف، خنده پمپئو قاتل، دردآورتر است. هرچند باید تاکید کرد که چهل سال در جمهوری اسلامی سنت‌های لا یتغیری شکل گرفته که یکی از آنها این است که هر که در این انقلاب و کشور با شهداء در افتاد ور افتاد...
 


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    61 5
    ظریف بدون نقاب!
    • دیدگا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      انشاءالله اکثریت مردم ایران اونقدر آگاه هستن که درک کنن که بین راه حاج قاسم و راه ظریف الممالک کدوم رو انتخاب کنن!
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    معلوم نیست در دانشگاههای آمریکا بااینا چیکار وچطور رفتارمیشودکه غیرت را در وجودشون میخشکاند.
  • مهرناز IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    اقای ظریف چرا؟ فکر کردید کاری که امریکا واسرائیل در حذف فیزیکی سردار سلیمانی نتوانستند " به اهداف خود برسند " شما وروحانی " با یک فایل صوتی " خواستید انجام دهید" تا دل بایدن را " به سوی خودتان معطوف کنید.
  • سوسان IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    دشمن شاد کن ایران خراب کن
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    عمق حقارت و حسادت ظریف در این مصاحبه مشخص است
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    12 18
    لطفا بفرمایید برای اینهمه جسارت به ساحت مقدس آل الله صلوات‌الله‌علیهم‌ اجمعین، چندبار رگ‌های گردن شما سیاسیون دین زده کلفت شد؟؟؟؟ همه شما دروغگو هستید و همه چیز حتی دین جزو لیست فدائیان به پای کرسی قدرت است برای شما.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      17 4
      فعلا که ظریف تلاشهای مدافعین حرم آل الله را برای خوشامد سعودی زیر سوال برده
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      12 3
      عزیزجان مشکل از خودته که واکنشها رو ندیدی، از اساس ورودی مغزتون فیلتر شده
    • کوفه IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      یا اشباه الرجال و لا الرجال
    • عبدالله مومن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      0 0
      ما که یکی از شما جماعت به اسم طرفدار آل الله را در ماجرای حمله داعشی های تخم حرامی یزیدی به حرمهای اهل بیت علیهم السلام در عراق و سوریه و کشتار شیعیان آنان در میدان جنگ ندیدیم. اتفاقا در آن موقع از ترس جان کثیف تان. در هفتاد سوراخ. مخفی شده بودید . هههههههههههه
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    19 5
    ظریف دشمن شاد کن .
  • US ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    18 4
    غرور پمپئو شبیه شکست کراسوس در جنگ حران با اشکانیان که سپاه چهل هزار نفری و پر کبکبه و دبدبه کراسوس رومی از سپاه ده هزار نفری ایران شکست خورد که شکستی باور نکردنی بود که ان قدر مهارت جنگی داشتند از پشت سر هم به رومیان تیر می انداختند و سر انجام هم کراسوس کشته و جسدش به نزد ارد اشکانی فرستاده شد که برای مورخان شکستی نادر و باور نکردنی بود!
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
      4 2
      جهت اطلاع شما، شاه زنباره اشکانی کاره ای نبود. پیروزی آن جنگ متعلق به سرداری به نام سورنا بود که بعد از بازگشت از جنگ به دستور ارد کشته شد. چرا که شاه از محبوبیت سردار خود و احتمال کودتای او بشدت در هراس بود. همیشه مردان میدان قربانی قدرت پرستی مردان سیاست می شوند. بعد از آن ایران چنان شکستهای سختی از روم خورد که حتی تیسفون به دست رومیها افتاد.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    ایشان جزو کاکتوسهای تیغ دار خیلی خوب هستند
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    ظریف به امام حسن قسم ازت نمی گذریم وعده ما پای پل صراط
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    آیا کسانی که در دل۶ایشان بیماری است گمان کردند خداوند کینه هایشان را آشکار نمی کند؟!(سوره محمد ص ایه ۲۹)
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    کسانی که فکر میکنن میتونن شهید سلیمانی عزیز رو تخریب کنن واقعا کودن هستن
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    واقعا غرور ملی تحقیر شد آنهم بدست سعودیان جمع کنیدبساط مسولین دو تابعتی را خطر نفوذ امنیتی توسط اینها وبچه های مقیم خارج آنها را اینها حق مسولیت درایران ندارن اینها شهروند درجه 2 مثل بقیه خارجی های مقیم کشور هستتد
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    الان خیلی خوب میتونم این تکه از آهنگ سالار عقیلی رو درک کنم:ایستادی بر جنگ رودررو/دشمن از پشت میزند خنجر/گویی از ما و در نهان برماست/وطنم پشت حیله را بشکن.....
  • محمد IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    0 0
    وزیر پناهنده اسبق دولت اصلاحات نوشت ، مراقب پخش نوارهای بعدی باشید، ظاهرابخش محرمانه دفترمطالعات استراتژیک ریاست جمهوری موش دارد !! ایشان یاکج فهم است یاخودش رابه کج فهمی زده نمی داند کلید آنجا دست آقاموشه است !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس