بورس نمایه

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌های دولتی که در بازار بورس سود بسیاری را کسب کرده‌اند باید مکلف به خرید سهام در بازار بورس شوند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، احسان ارکانی درباره راهکار خروج بازار سرمایه از شرایط حال حاضر اظهار داشت: بازار بورس روال عادی خود را طی می‌کرد اما سرابی که مسئولان از آن برای مردم ترسیم کردند باعث هجوم یکباره مردم به این بازار شد.

 وی ادامه داد: حرکت یکباره مردم به بازار بورس یکی از دلایل وضعیت کنونی این بازار است که امروز مردم را با ضرر و زیان‌های زیادی مواجه ساخته است.

بیشتر بخوانید:

سود و ضرر شرکت‌های بورسی در سایه کرونا

 عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس افزود: یکی دیگر از علل وضعیت کنونی بازار بورس بانک‌ها هستند که با رانت اطلاعاتی در زمانی که هنوز بورس به اوج نرسیده بود اقدام به خرید سهام با قیمت کف کردند و زمانی که قیمت سهام به اوج خود رسیده بود سهام را به مردم می فروختند.

 ارکانی گفت: بانک‌ها از محل خرید سهام با قیمت کف و فروش آن به مردم در زمان اوج قیمت سهام بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سود کسب کردند و پس از فروش سهام به مردم، دارایی‌های خود را از بازار بورس بیرون کشیدند.

 وی افزود: بر همین اساس باید بانک‌های دولتی مکلف شوند تا نیمی از سودی را از محل فروش سهام به مردم به دست آورده اند برای خرید سهام در بازار بورس هزینه کنند. 

 این نماینده مجلس افزود: با تزریق این پول از سوی بانک‌های دولتی به بازار بورس این بازار جان دوباره خواهد گرفت و می‌تواند از وضعیت کنونی خارج شود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    12 3
    کاری ندارم ولی این جناب ارکانی یکپا ابوالمشاغلی هست برای خودش با لیسانس عمران شده متخصص بورس. یعنی سازمان‌ها و ادارات و شرکت‌های دولتی و خصوصی دیگه دست بالای دست فقط نگاه ی این چهار بانک دولتی می کردند؟؟؟؟ برید توی ویکی پدیا کارنامه ایشان هست بعد قضاوت کنید
  • بهرام US ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 1
    آقای همتی که جانماز به آب میکشد مسول ضررهای مردم هست بانکها رو از ورشکستی وبیمه ها همچنین نجات داد وبعر از خارج شدن سود بانکی رو زیاد کر د
  • اسی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 1
    باید بانک‌ها پولهایی که به جیب زدند رو بیارند وسهم بخرند البته اول باید ملک واملاکی که خارج کشور خریدند نقد کنن بعد
  • ناشناس IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 1
    اکثر حقوقی ها دولتیها شرکتها کلهم اجمعین اللخصوص خود دولت مقصربانک تنها نیست همشون دخیلآ
  • علی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    1 1
    قدیم دزدها برای سرقت به بانک دستبرد می زدند. الان بانکها سارق پول مردم شدند. دستبرد به جیب مردم
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 1
    تکذیب میکنیم کاری نداره که.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس