گزارش «نشنال اینترست» از قدرت موشک‎های ایرانی در غرق کردن ناوهای آمریکایی

توانمندی موشکی ایران دستمایه گزارش پایگاه آمریکایی نشنال اینترست قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، پایگاه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی به بررسی توانمندی موشکی ایران پرداخته و می‎گوید «موشک‌های ایرانی قادرند ناو هواپیمابر آمریکایی را غرق کنند.»

گزارش «نشنال اینترست»، با تاکید بر روش‌های مختلف ایران برای آسیب و ضربه زدن به نیروی دریایی آمریکا، از پیوستن ایران به جمع معدود کشورهای دارای موشک بالستیک ضد کشتی در سال ۲۰۱۳ خبر داد.

بیشتر بخوانید:

گزارش «نشنال اینترست» از قدرت ایران در انهدام پهپاد آمریکایی

موشک مذکور با نام «خلیج فارس» در سال ۲۰۱۳ آزمایش شد؛ این موشک برگرفته از موشک بالستیک کوتاه برد «فاتح ۱۱۰» با سوخت جامد است که کاملا بومی است.

«خلیج فارس» همچنین مجهز به یک جست‎وجوگر مادون قرمز است و با دقت بالا به هدف متحرک دریایی اصابت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گزارش پایگاه آمریکایی از قدرت شناورهای ایرانی در خلیج فارس

گزارش در ادامه ضمن اشاره به برد این موشک، می‎افزاید که توانمندی موشک خلیج فارس با شرایط جغرافیایی خلیج فارس که عرضی بین ۳۵ تا ۲۲۰ مایل دارد، مطابقت دارد.

ضمن اینکه هدفگیری برای موشک «خلیج فارس» به دلیل توانمندی نیروی دریایی ایران برای نظارت و رهگیری به دلیل داشتن شناورهای تندرو، تجهیزات نیمه شناور، بالگردهای SH-۳ و CH-۵۳، پهپاد، باور ۲ و رادارها، آسان است.

این گزارش در بخشی دیگر با اشاره به پیشرفت توانمندی موشکی ایران و معرفی نوع ضد رادار و سریع‌تر «هرمز ۱» و «هرمز ۲»، می‎افزاید، ایران دارای مزیت دفاعی ضد ناو است.

دیگر موشک‌های ایرانی موسوم به «ذوالفقار»، «فاتح ۱۱۰» و «فاتح مبین» رادارگریز، به ایران این امکان را می‌دهند که در یک بازه زمانی کوتاه تعداد بیشتری شلیک داشته باشد.

ضمن این که تجربه جنگ نشان می‌دهد، رهگیری موشک‌های بالستیک در هنگام بهره مندی از مزیت هوایی به طرز حیرت انگیزی دشوار است.

گزارش در پایان با اشاره به توانایی موشک‌های ایرانی برای هدف قرار دادن ناوهای هواپیمابر آمریکا نوشت، این کشور در حال بهبود سرمایه گذاری در ASBM‌های خود با هدف دسترسی به ابزار بازدارندگی نظامی متعارف است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    4 0
    به نطر میرسد در یک سناریوی از قبل طراحی شده و هماهنگ آمریکا و اسرائیل در حال بازی پلیس خوب و بد هستند بیشتر تعریف هایی که از اینروزها از توانمندیهای نظامی بخصوص موشکی میشود مربوط به سالهای قبل است نمونش همین قابلیت ضد ناو بودن، پس چرا امروزه زبان به اعتراف میگشایند؟ یک سر آن در برجام و دیگری در انتخابات است
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    20 2
    قابل توجه منوچهر و رفقا
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    5 1
    ای کاش تو همه زمینه ها متل زمینه نظامی بودیم به خصوص اقتصاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس