ویژه ها

اگر رئیس جمهور هیچ اختیاراتی ندارد و صرفا رئیس یکی از ۱۰ دولت در کشور است، پس این ازدحام کاندیدا در میان اصلاح طلبان برای راهیابی به پاستور برای چیست!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نباید بی موقع موشک شلیک کنیم؛ فرماندهان نظامی را توجیه کنید!

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «چه نباید کرد؟» نوشت: «نباید نمایندگان برجامی خود را در مذاکرات تخریب کرد. حد و مرزی برای اختلافات جناحی قائل شوید. گوشتِ هم را می‌خورید استخوانِ هم را دور نیندازید. افکار عمومی را در موضوع برجام نباید به «کودکان ریشوی تلویزیون» یا «مداحان» یا سخنرانان و مجریان بی‌تعهد، شهرت‌طلب و بی‌مسئولیت سپرد! ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «نباید موشک‌ها بی‌موقع یا زودهنگام شلیک شوند؛ تهدید مهم‌تر از شلیک است. سرمایه سیاسی داخلی را نباید با سرمایه نظامی جایگزین کرد؛ هر یک به‌جای خود کارایی دارند...در بحران‌های بین‌المللی آنگاه که گزینه‌ها کم شمارند به «نباید کردها» توجهی ویژه کنیم».

روزنامه شرق در ادامه نوشت: «در برخوردهای نظامی باید خط قرمزِ تنش برای نظامیان روشن باشد. مقامات رسمی نظامی باید بدانند که در عین نشان‌دادن شجاعت، دلیری و بی‌باکی خود به جهانیان برخی عبارت‌ها و جملات را نباید بگویند. چون همان عبارت‌ها ممکن است ابزار بهانه‌جویی حقوقی دشمن بشود. فهرستی از نباید کردها، نباید زدها و نباید گفت‌ها را باید به آنها داد».

نباید بی‌موقع موشک شلیک کنیم؛ فرماندهان نظامی را توجیه کنید! / رئیس‌جمهور صرفا رئیس یکی از ۱۰ دولت در کشور است

اصلاح طلبان مدعی هستند که با سیاست «تنش زدایی» می توانیم با کشورهای غربی به تفاهم برسیم. برجام با همین فرمول امضا و اجرا شد، اما نه تنها به تنش زدایی منجر نشد، بلکه طرف مقابل را گستاخ تر کرد و تنش را افزایش داد.

برجام، افزایش ۷۰۰ درصدی نرخ دلار و کوچک شدن ۳۵ درصدی سفره مردم را به دنبال داشت و حالا «بانیان برجام» بجای عذرخواهی و تلاش برای جبران خسارات، صورت مسئله را پاک می کنند.

دانش ارزشمند هسته ای، تنها در یک نمونه، داروی بیماران خاص و از جمله کودکان را تأمین می کند. با اینحال فعالین اصلاح طلب به دفعات به این ابزار مهم علمی و استراتژیک حمله کرده و آن را بی فایده و هزینه زا معرفی کرده اند.

از سوی دیگر، آمریکا و اروپا با قلدری مدعی هستند که ایران باید ابزار دفاعی خود را کنار بگذارد. خواسته ای زیاده خواهانه و غیرمنطقی و ضدایرانی؛ اما نکته قابل توجه اینجاست که عده ای در داخل با دشمن همصدا شده و به توان دفاعی و مولفه هایی که در مقابل زیاده خواهی دشمن، بازدارندگی ایجاد می کند، حمله کرده و آن را تخریب می کنند.

طیف تندرو اصلاح طلب مدعی است که ایران در حوزه نظامی باید از تندروی پرهیز کرده و هم در شلیک موشک و هم اظهارنظر مقامات نظامی، باید ملاحظات بیشتری را رعایت کند. این در حالی است که شلیک موشک و اظهارات قاطعانه مقامات نظامی، نقش بسیار مهمی در بازدارندگی دشمن داشته و طرف مقابل را از تعدی و دست درازی به حقوق ملت ایران بازمی دارد.

ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس- بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان- با هدف خودکفایی در تأمین بنزین و صرفه‌جویی ارزی قابل توجه و صادرات بنزین وهمچنین ارسال موفقیت آمیز ماهواره نوربه فضا- اولین ماهواره نظامی ایران- با قابلیت های فراوان نظامی و فن آوری و با امکان درآمدزایی قابل توجه برای ایران، تنها دو نمونه از اقدامات نیروهای نظامی در راستای پیشرفت کشوراست. اقداماتی بسیار مهم که بانیان خسارت محض برجام، تعمدا آن را سانسور می کنند.

** رئیس جمهور صرفا رئیس یکی از ۱۰ دولت در کشور است

«رسول منتجب‌نیا» فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «کشور و نظام، امروز دچار چالش‌های سخت و جدی شده است. وضعیت از حالت بحران نیز گذشته است. کشور ما...دچار کمی سردرگمی شده است. باید وجود مشکل را بپذیریم».

منتجب نیا در ادامه گفت: «اگرچه اختیارات دولت کم نیست اما در نهایت ضعف قرار دارد. باید بپذیریم که در کشور یک دولت نداشته و دولت‌های متعدد داریم. تداخل، خود محوری، نهاد محوری و تضاد غوغا می‌کند. باید رسما اعلام شود، هر کس می‌خواهد به عنوان مسئول اجرائی در راس دولت قرار بگیرد، تمام قدرت و اختیارات این حوزه را در دست داشته و تنها او پاسخگو باشد. معنا ندارد که ۱۰ دولت در کشور وجود داشته و رئیس جمهور نیز یکی از ۱۰ دولت باشد. در عین حال پاسخگوی همه ضعف‌ها و مشکلات نیز همان شخص رئیس جمهور باشد، در صورتی که دولت‌های دیگری نیز وجود دارند».

نباید بی‌موقع موشک شلیک کنیم؛ فرماندهان نظامی را توجیه کنید! / رئیس‌جمهور صرفا رئیس یکی از ۱۰ دولت در کشور است

در روزهای گذشته «محمود صادقی»  نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود: «اختیارات رئیس‌جمهور با همه محدودیت‌ها بسیار زیاد استاو وزرا، استانداران و فرمانداران را تعیین می‌کند، نظارت تام بر تمام دستگاه‌های اجرائی دارد، بودجه یک سال کشور را به مجلس ارائه می‌کند و بسیاری اختیارات دیگر که بحث مفصلی استاگر رئیس‌جمهور عزم کافی برای سامان‌دادن امور داشته باشد، با همین اختیارات موجود هم می‌تواند کار کند».

«ناصر قوامی» نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم نیز چندی پیش گفته بود: «این که بعضا گفته می‌شود اختیارات رئیس‌جمهور کم است و محدودیت‌هایی برای رئیس‌جمهور وجود دارد، اتفاقا رئیس‌جمهور اختیارات زیادی دارد».

اگر رئیس جمهور هیچ اختیاراتی ندارد و صرفا رئیس یکی از ۱۰ دولت در کشور است، پس این ازدحام کاندیدا در میان اصلاح طلبان برای راهیابی به پاستور برای چیست!؟

تعداد کاندیداهای اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به حدی افزایش یافته که سران اصلاح طلب را آشفته و سردرگم کرده است.

اکنون حدود ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی سپری شده است. از این مدت، اصلاح طلبان حدود ۳۴ سال در مناصب ارشد اجرایی و تقنینی حضور داشته و مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز را در اختیار داشتته اند.

خیلی راه دوری نمی رویم. در این قریب به ۸ سال اخیر، اصلاح طلبان دولت را با امکانات بسیار گسترده دربست در اختیار داشته اند. اما نه تنها پیشرفتی در حوزه های مختلف و از جمله حوزه اقتصادی رقم نزدند، بلکه سفره مردم را کوچک کرده که گلایه مندی مردم را در پی داشته است.

** بجای اعتراض، درباره کارنامه خود پاسخگو باشید

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «شروع ۱۴۰۰ با گرانی انواع کالاها» نوشت: «کمتر از یک هفته از انتشار آمارهای مرتبط با تورم فروردین ماه می‌گذرد. با وجود اینکه انتظارها بر افزایش تورم‌های نقطه‌ای، ماهانه و سالانه بود و البته شواهد امر مانند اعتراف رییس کل بانک مرکزی به چاپ پول برای پوشش بخشی از کسری بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ نیز بر آن صحه می‌گذاشت، اما افزایش بیش از ۵ درصدی مهم‌ترین کالاهای سفره معیشتی مانند «گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آنها» و «گوشت قرمز و گوشت ماکیان» آن هم در فروردین ماه که قرارگاه ساماندهی مرغ کشور تشکیل شده بود تا به غائله مرغ خاتمه بخشد، نشان از ناتوانی «تشکیلات» در برابر آموزه‌های اولیه اقتصاد بازار است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «قیمت‌ها با دستور پایین نمی‌آیند. بدین‌ ترتیب باید گفت که نقطه آغاز تورم در سال ۱۴۰۰ همین فروردین ماه بوده است. آن هم در حالی که بانک مرکزی وعده داده تا پایان اردیبهشت ماه، تورم را به سطح ۲۲ درصد کاهش دهد».

نباید بی‌موقع موشک شلیک کنیم؛ فرماندهان نظامی را توجیه کنید! / رئیس‌جمهور صرفا رئیس یکی از ۱۰ دولت در کشور است

بر اساس گزارش مرکز آمار، شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوارهای شهری کشور از ابتدای دولت روحانی تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۳۱۴ درصد افزایش یافته است که به معنای متوسط گرانی کالاهای مصرفی مردم در این مدت است.

«محمدرضا تاجیک» از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات در هفته های گذشته در مصاحبه با روزنامه شرق در توصیف نسبت جریان اصلاح طلب با وضع موجود،   گفته بود: «وضعیت جریان اصلاح‌طلبان درست مثل داستانی است که یک افسر آلمانی در یک نمایشگاه نقاشی جلوی یک تابلو می‌ایستد، چون یک خشونت مدرن را در تابلو می‌بیند، نقاش را صدا می‌زند و می‌گوید این کار شماست؟ نقاش با متانت می‌گوید خیر کار شماست».

اصلاح طلبان بجای اینکه ژست منتقد وضع اقتصادی به خود بگیرند، باید درباره کارنامه ۸ ساله خود به مردم پاسخگو باشند. باید توضیح دهند که چرا علیرغم امکانات و اختیارات گسترده ای که داشتند، نه تنها مشکلات را برطرف نکرده بلکه بر حجم آن نیز افزوده و سفره مردم را کوچک کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    45 3
    خفه شوید و خجالت بکشید و بتمرگ اگر موشک و امکانات حداقلی نظامی کشور در مقابل دشمن نبود وضع کشور با تعظیم و تکریم های تان مقابل کدخدا و وادادگی تان تا حالا علاوه بر فجایع اقتصادی فجایع سیاسی و نظامی نیز در پی داشت پس لطفا خفه
    • SE ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      19 1
      شرق خود از آنهایی است که نباید گفتن ها را نیاموخته و هر روز به دشمنان خوراک تبلیغاتی و اتهام علیه کشور را میدهد. شرق هنوز نفهمیده که اگر امروز جریده اش و بقیه اراجیف نویسان امکان قلمفرسایی دارند به لطف موشک پراکنی و جانفشانیهای نظامیان غیور و شجاع و بصیر و دلسوز است نه ارجیف منتشره آنان و قدم زدن ظریف با دشمن و برجامچای.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      7 1
      پوست شون کلفت تر از این چیزاست که با بد و بیراهای من و شما ناراحت بشن. الان باید ی فکری برای انتخابات بکنیم. اگر دوباره امور اجرایی کشور بدست این خائنین بیفتد کشورمان بیش از پیش دچار عقب ماندگی خواهیم شد.
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    30 2
    عوامل دشمنان در داخل لطفا ساکت شوید و نفرت پراکنی علیه نظامیان ما نکنید
    • SE ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      7 1
      در لباس پیامبر نوکری دشمن دین و آئین کردن مجازاتش ده چندان است
  • محمد IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    23 1
    شما که اینهمه سیاست سرتون میشه وبه همه باید و نباید یاد میدید چرا به اسرائیل نمیگید شهید فخری زاده رو ترور نکنه چرا نمیگید موقع مذاکرات توی سایت نطنز خرابکاری نکنه چرا چرا چرا؟؟؟ ...
    • علیرضا IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      0 6
      حتما میگیم! اونم میگه :ای به چشم شما فرمودید داش آکل!! واقعا برخی از ملت نمی دونم چی فکر می کنند!!
  • علی GB ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    13 4
    لطفا جناح بازی و حزب بازی را از آمریکاییها یاد بگیرید همه ی آنها دنبال هدفی واحد هستند و آن هم پیشرفت و آسایش مردمشان است تمام دعواهای آنها مصداق جنگ زرگری است خدا شاهد است که دعوای چهل ساله ی شما چپ و راستی هاست که این فلاکت را به روز مردم اورده است البته و صد البته که شما هم هدفی واحد دارید و آن هم پر کردن جیب هایتان است
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      2 0
      اگر به اصلاح طلبان تهوع آور و این دولت های برآمده از ایشان بود و مانعی چون ولایت فقیه را در سر راه اهداف شان در این کشور نمی دیدند، تاکنون اسرائیل را هم به رسمیت شناخته بودند و حکومتی حداکثر در تراز تونس یا مصر و یا الجزایر در ایران تأسیس کرده بودند! آیا در بیست سی سال اخیر از این جماعت غرب پرست بیانیه یا اطلاعیه ای بر علیه جنایات بی شمار صهیون ها علیه مردم مظلوم فلسطین شنیده یا دیده اید!؟ در عوض هرچه بخواهید در قبال رفتار صهیون ها یا سکوت کرده اند و یا سعی درتطهیر!
    • SE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      8 0
      نمایندگان برجامی خود با آغاز مذاکره دو صدایی بوجود آورده اند و مستحق مجازات هستند
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      5 0
      ۱۵:۱۳ امریکایی ها فکر پیشرفت و اسایش مردمشون هستن؟ اینو از زیر زانوی پلیس هاشون فهمیدی؟
  • پری مجرد 43ساله IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    21 1
    مرگ بر اصلاح طلبان ....
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    20 0
    بهترین مدیریت را فرماندهان نظامی دارند. چون بر اساس واقعیت ها اقدام می کنند
  • کیانا IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    20 1
    از اصلاح طلبان تهوع اور تر دنیا به خود ندیده
  • جوان IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    21 0
    شماها یا ترسویید یا خائن.آخه بدبخت زندگی همراه با ذلت و دریوزگی غربیها چه ارزشی داره؟اتفاقا حالا که رژیم غاصب صهیونیستی داره شرارت می‌کنه بهترین زمان پاسخ شدید است.
    • فرهاد IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      3 0
      بسمه تعالی لطفا در اول متن؛ به جای یا بنویسید هم
  • ناشناس IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    11 0
    اولین نباید کرد، اصل برجام بود که نباید انجام میشد. الان هم مهمترین نباید گفت، حرف مفت در دفاع از برجام و مذاکره با آمریکا و اروپاست. البته نباید گفتهای فراوانی هست که از جمله آنها سخنان هر روزه رئیس جمهور و اصلاح طلبان است که واقعا سوهان روح هستند. قبلا هفته ای یک بار جلسه هیأت دولت بود و ...صدمن یک غاز روحانی را کمتر میشنیدم، اما الان به دلیل کرونا مجبوریم هر روز افاضات شیخ را بشنویم و این کمتر از کرونا نیست.
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    11 1
    عجب روی دارند اصلاحطلبا ازاین همه مذاکره بیهود خسته نمی شوید بعد سرتان به همون مذاکره گرم باشه این فضولی به شما نیامده درمورد که به شماربطی ندارددخالت کنید هرموقع تشخیص داندموشک شلیک می کند فضولیش به شما نیامده
  • 10098 IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    3 6
    ابراهیم رییسی باقر قالیباف سعید محمد عزت الله ضرغامی رستم قاسمی پرویز فتاح علی نیکزاد محسن رضایی سعید جلیلی حسین دهقان حسین قاضی‌زاده‌هاشمی چه خبره ؟ این صف گوشته یا مرغ ؟
    • مرصاد پاسخ 10098 IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      9 0
      مثل اینکه ؛ عمدا چشمتو بر صف سیاهی لشگران اصلاح طلب بستی ؟!
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      5 1
      وقتی کم باشند، می گویید این هم شد رقابت! وقتی متعدد باشند، می گویید مگر صف فلان کالا است!
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      5 0
      تا چشت درآد
    • SE ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      4 1
      بر ایساس سوابق و تجربیات انتخاباتی قبلی و مقبولیت نزد توده مردم فقط سعید محمد توان رقابت با اصلاحطلبان و رحمهای اجاره ای را دارد
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    4 0
    صهیونیستهای خزیده در لانه شرق ...
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    4 0
    شما که میگی موشک نباید بزنیم ونظامی ها را توجیه کنیم اگر همین موشک نباشه خیلی زودتر از این حرف ها دشمنان ایران را تقسیم کرده بودن وشما معلوم نبود کدام سوارخ موش بودی آره اگر به شما باشه کشور را با سینی طلا تقدیم میکنید
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    7 0
    افساد طلبها همون منافقین صدر انقلابن ..که هزاران ایرانی رو ترور کردن .. الان با برچسب اصلاحطلب تو لایه های نظام نفوذ کردن واز قضا قدرت وسمتهای اساسی و کلیدی دارن .. وخرایکاری در...کار این نفوذیهابوده شک نکنید اصولا اینها رسالتشون چیز دیگه ایه... والبته دستشون پیش ملت رو شده ..امیداوریم این ها هیچگاه روی ارامش رو نبینن وبه زودی ...
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    3 4
    دلیل ازدحام اصللح طلبان و اصولگرایان برای راهیابی به پاستور کسب قدرت و شهرت و ثروت است وگرنه واقعا رییس جمهور اختیارات زیادی ندارد و برای خدمت به مردم به صحنه نمی ایند برای پر کردن جیب خودشان می ایند.
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      2 1
      اگر اختیار ندارد چطور هر غلطی می تواند کند ؟ چطور می تواند گفتار های صریح رهبری و خواست نظام را زیر پا بگذارد ؟ به قول خودتان چطور می تواند برود جیب خود را پر پول کند ؟ این ها یک مشت دروغ و فریب است گول این حرف ها (بی اختیاری رئیس جمهور) را نخورید رئیس جمهور فرمانده کل قوای اقتصادی است اگر اقتصاد مشکلی دارد باید نوک پیکان ها به سوی او و دولتش باشد. البته که برخی ممکن است در این مطلب بی گناه باشند
  • آشنا IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    4 0
    چرا؟ می ترسید پشت میز نشینان وین فراری داده بشوند و غنچه های نشکفته برجام - که سالهاست باید بشکفند و هنوز هم هیچ بهاری بهار شکفتنشان نشده است - با صدای غرش موشک ها فرو بریزند؟ مثلا اگر موشکی در راستای دفاع از عزت و امنیت ملی به سمت دشمن شلیک بشود، چطور می خواهد بشود که نشده است؟! دیوار گرانی افسار گسیخته و چند صد درصدی ترک بر می دارد؟ مرغ کلیویی سی، چهل هزار تومانی از خواب بیدار می شود؟ نفتمان به فروش نمی رسد؟ پول های بلوکه شده آزاد نمی شود؟ شاید هم بایدن چرتش پاره می شود و تعلیق موقت بخشی از تحریم ها را تعلیق می کند؟!
  • آشنا IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    2 0
    چرا؟ می ترسید پشت میز نشینان وین فراری داده بشوند و غنچه های نشکفته برجام - که سالهاست باید بشکفند و هنوز هم هیچ بهاری بهار شکفتنشان نشده است - با صدای غرش موشک ها فرو بریزند؟ مثلا اگر موشکی در راستای دفاع از عزت و امنیت ملی به سمت دشمن شلیک بشود، چطور می خواهد بشود که نشده است؟! دیوار گرانی افسار گسیخته و چند صد درصدی ترک بر می دارد؟ مرغ کلیویی سی، چهل هزار تومانی از خواب بیدار می شود؟ نفتمان به فروش نمی رسد؟ پول های بلوکه شده آزاد نمی شود؟ شاید هم بایدن چرتش پاره می شود و تعلیق موقت بخشی از تحریم ها را تعلیق می کند؟!
  • آشنا IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    چرا؟! می ترسید پشت میز نشینان وین فراری داده بشوند و غنچه های نشکفته برجام - که سالهاست باید بشکفند و هنوز هم هیچ بهاری بهار شکفتنشان نشده است - با صدای غرش موشک ها فرو بریزند؟ مثلا اگر موشکی در راستای دفاع از عزت و امنیت ملی به سمت دشمن شلیک بشود، چطور می خواهد بشود که نشده است؟! دیوار گرانی افسار گسیخته و چند صد درصدی ترک بر می دارد؟ مرغ کلیویی سی، چهل هزار تومانی از خواب بیدار می شود؟ نفتمان به فروش نمی رسد؟! پول های بلوکه شده آزاد نمی شود؟!َ شاید هم بایدن چرتش پاره می شود و تعلیق موقت بخشی از تحریم ها را تعلیق می کند؟!
  • مرصاد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    3 0
    مظلوم نمایی ها و رد گم کردن های همیشگی اصلاحاتی ها !!
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      1 0
      اصلاح طلبان باعث و بانی وضع موجود هستند
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    3 0
    بظرمیرسه.امریکابرنامه جامعی برای تضعیف قدرت ملی وروحیه استقلال طلبی ایرانیهادارد۱ مسئولینی که فرزندانشان تابع غربند۲شبکه های اجتماعی که توسط عوامل انهااداره میشو دوروزنامه هائی که ازیارانه ملت هزینه میکنند برعلیه ملت این بخش مخفی امریکاست وعنصراشکار شبکه های معاندماهواره ای که۹۰٪انهاازانگلیس پخش میشوندومحل تعجب نقطه اشتراک این۴عامل درتضعیف خودباوری واستقلال طلبیست؟
  • DE ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    2 0
    رئیس جمهور هیچ اختیاراتی ندارد و صرفا رئیس یکی از ۱۰ دولت در کشور است، پس این ازدحام کاندیدا در میان اصلاح طلبان برای راهیابی به پاستور برای چیست!// درخت گردکان بدین بزرگی - درخت خربزه الله اکبر. طرف ماست می ریخت داخل دریا و هم میزد . دوستش بهش گفت چکار میکنی؟ جواب داد دارم دوغ درست میکنم . آخه اینطوری که با چارتا قاشق ماست که دوغ نمیشه. گفت آما اگه بشه چی میشه.حالا حساب کنید رئیس یکی از دولتها بشین و شانس بزنه رئیس کل هر ۱۰ دولت بشین برجام موشکی و برجام منطقه ای و برجام ذلت برای ملت و برجام توسری خوری و برجام نوکری غرب .....گرفته تا اداره کردن کشور توسط آمریکا را میشه امضاء کرد.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    3 0
    همین مانده ناموس خود را هم به غربی ها بفروشیم این وضع اقتصاد است که درست کردید اگر ما هموطن هستیم چرا با ملت دشمنی دارید هنر غربگدا ها فریب ملت است
    • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
      1 0
      برجام=خسارت محض
  • وطن پرست DE ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    2 0
    شاید نباید بی موقع مذاکره کرد و باید دیپلمات هامون رو توجیح کنیم !!!
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    2 0
    مثل جمله بنیصدر ،زمین بدیم زمان گیریم
  • یاور انقلاب IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    3 0
    سردمداران غربگدایان و نوکر غرب لطفا مقالات درج شده در روزنامه خود را در زمان برجام مرور کنید و با مقالات امروزتان مقایسه کنید شاید از مردم خجالت بکشید ، ایا درتمجید از غرب و سرسپردگی به انها فرقی کردهاست ؟ شما اگر دستتان برسد استخوان های مارا جلوی غرب میاندازید خدا عاقبت به خیرتان نماید وما را از شر فتنه هایتان در امان بدارد .
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    1 0
    اصلاح طلبان فقط میترسند چیزی بگن کدخدا ناراحت بشه چه نباید کرد: نباید به دشمن گفت اگر با ما مذاکره نکنید ما دیگه رای نمیاریم نباید به دشمن گفت خزانه خالی است نباید به رشمن گفت ما عددی نیستیم اگر شما بخواهید یک ساعته مارا نابود می کنید. نباید به دشمن گفت هرکاری کنید ما به شما اعتماد داریم اصلا حرف شما تضمین است نباید منتقدین را کاسبان تحریم و وضع کنندگان تحریم را دوستان دلسوز خطاب کرد. نیمی از اصلاح طلبان الان از آخوز آمریکا نان میخورند درد مردم و ایران را ندارند
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 1
    بخشی درسته، بخشی غلط... این خوب نیست، نه برای رسانه.
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    3 0
    آقای خلخالی اگر زنده بود همه اینها را به جرم تبانب بادشمن از دم تیغ می گذاراند
  • سينا IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    چرا به اینا رأی دادیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس