کد خبر 1208249
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مردم جهان در دوره شیوع کرونا ۵.۴ تریلیون دلار بیشتر پس انداز کردند

موسسه رتبه بندی "مودی" در گزارشی اعلام کرد که خانوارها در سراسر جهان در مقایسه با الگوی های هزینه در سال ۲۰۱۹، ۵.۴ تریلیون دلار بیشتر پس انداز کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، موسسه رتبه بندی "مودی" در گزارشی اعلام کرد که خانوارها در سراسر جهان در مقایسه با الگوی های هزینه در سال ۲۰۱۹، ۵.۴ تریلیون دلار بیشتر پس انداز کرده اند که معادل بیش از ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی است.

بیشتر بخوانید:

سیاست تجاری در شرایط کرونا باید چگونه باشد؟

به گفته این آژانس رتبه بندی، افزایش اعتماد مصرف کننده جهانی حاکی از آن است که به محض اینکه محدودیت های کرونایی کاهش یابد و مغازه ها و رستوران ها بازگشایی شوند، مردم دوباره تمایل به خرج کردن پول خود خواهند داشت.

مارک زندی، اقتصاددان ارشد بخش تحلیل مودی Moody's Analytics گفت: ترکیبی از تقاضای زیاد پنهان و پس انداز بیش از حد باعث افزایش هزینه های مصرف کننده در سراسر جهان خواهد شد.

این آژانس تخمین می زند که اگر مصرف کنندگان حدود یک سوم پس انداز اضافی خود را خرج کنند، تولید جهانی را هم امسال و هم در سال آینده کمی بیش از دو درصد افزایش می دهند.

زندی در ادامه تاکید کرد که بیشترین میزان پس انداز اضافی در اقتصادهای پیشرفته، به ویژه در آمریکای شمالی و اروپا که محدودیت های کرونایی به طور گسترده ای اجرا شده و هزینه های دولت زیاد است، وجود دارد.

فقط در ایالات متحده، حتی قبل از اجرای برنامه محرک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خانوارها بیش از ۲ تریلیون دلار پس انداز اندوخته بودند.

با این حال، آمارها نشان می دهد که پس اندازها عمدتا توسط خانوارهای ثروتمندتر در تمام مناطق جمع شده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    7 0
    فقرا نه پولی برای پس انداز دارند و نه انگیزه ای هر قدر درآمدت بیشتر میشه حریص تر میشی فقرا به فکر زنده مانی هستند ثروتمندان به فکر زندگانی البته برخی از ثروتمندان بقدری خسیس هستند زندگی بدتری از فقرا رو تجربه میکنند آخر سر هم بدون استفاده این دنیا رو ترک کرده جالبه اون دنیا هم به جرم زر اندوزی محاکمه میشوند اینها بدبخت ترین مردمانند
  • داریوش IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    0 0
    درود این نظر اقتصادی شامل ایرانیان نمی شود ما دو ساله که نمی توانیم صد هزار تومان هم پس انداز کنیم با این تورم و هزینه خورد و خوراک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس